ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

[fotoverslag]New York Aquarium 2-10-2019

[fotoverslag]New York Aquarium 2-10-2019

Berichtdoor IceQueen » wo nov 06, 2019 4:06 pm

Ons allerlaatste aktiviteit van de vakantie was een bezoek aan het New York Aquarium op weg naar het vliegveld (na Staten Island Zoo)
Het aquarium is in 1896 geopend en stond toen in Battery Park, in 1957 is het verplaatst naar de Riegelmann Boardwalk op Coney Island. Het is 14 acres (5,6 hectare) groot en is ook onderdeel van de Wildlife Conservation Society.
We waren hier 5 jaar geleden niet heen gegaan omdat het aquarium flink wat schade had opgelopen door hurricane Sandy in oktober 2012. Er is nog steeds een deel van het aquarium niet geopend, maar we wilden nu toch wel een kijkje gaan nemen, ook omdat het onderdeel van ons wcs abonnement was.

Vanaf de parkeerplaats
Afbeelding

Je komt binnen bij glovers reef
Afbeelding

En vervolgens neem je een kijkje in de conservation hall, het is niet groot, maar wel veel educatie
Afbeelding

Afbeelding

Dan kom je buiten en weet je weer dat het die dag 35 graden was en de zon genadeloos scheen... je kan een soort dek op lopen, waar je vervolgens bovenop glovers reef kijkt
Afbeelding

Vanaf daar heb je ook mooi uitzicht op sea cliffs, een gebied met zeeleeuwen, zeehonden, zeeotters, pelikanen en pinguins. Hier zie je het zeeleeuwenverblijf
Afbeelding

Als het niet zo heet was geweest, hadden we daar zeker meer aandacht aan besteed, maar nu was het snel doorlopen naar het volgende overdekte stuk. Maar eerst kom je nog langs het aquatheater, waar een paar keer per dag een zeeleeuwenshow wordt gehouden. Een beethje achteraf vind je ook nog een zeeschildpaddenverblijf.
Daarna konden we gaan afkoelen in het in 2018 geopende Ocean Wonders: Sharks!
Dat begint gelijk met een tunnel en aan het eind zie je nog een klein verblijfje
Afbeelding

Als je de bocht omgaat kom je hier
Afbeelding
Ook hier weer veel educatie

nog wat haaien en roggen etc
Afbeelding

Na nog wat kleinere verblijven kom je bij de grote klapper Canyon's Edge
Afbeelding

Het heeft een beetje Burgers Zoo gevoel, je kan lekker in het donker naar een groot verblijf voor haaien zitten kijken. Ons eerste rondje was het nog lekker rustig, dus we hebben hier ook zeker even een tijdje zitten kijken naar wat er allemaal rond zwom.

Daarna wilden we wel wat eten en het enige wat open was Ocean view bites, een horecapunt op het haaiengebouw. Hier loop je dus buiten langs omhoog en heb je uitkijk op de atlantic ocean, best leuk gedaan, maar naar beneden hebben we toch maar met de lift gedaan ivm de hitte.

Tot slot is er dan nog een groot gebouw wat nog under construction is, hier komt het playquarium en spineless. Op de foto's stonden kwallen en inktvissen. Geen idee wanneer dit open zou moeten gaan.

Nu vond ik het nieuwe stuk met de haaien best wel mooi gedaan, maar verder was ik vrij underwhelmed. Er is niet zoveel te zien voor de 30 dollar wat een los kaartje kost. Ik vind het leuk om gezien te hebben, dus wat dat betreft wel blij dat we het abonnement inclusief aquarium hadden genomen. Het was zeker beter dan Ripley's, maar ik vond het National Aquarium een stuk interessanter. Wellicht wordt dat allemaal beter als het laatste deel ook heropend wordt. Op hun eigen website staat overigens dat er nog 3 exhibit areas dicht zijn en het restaurant, ik vind het wel netjes dat dat duidelijk vermeld staat.

Dat was dan het laatste verslag. Onze teller in amerika staat nu op 56 zoos/aquariums en totaal staan we op 264 ;D
IceQueen
Administrator
Administrator

Liked in: 1579 posts

Keer terug naar Verslagen over de Wereld