ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

[fotoverslag]Brandywine Zoo 29-09-2019

[fotoverslag]Brandywine Zoo 29-09-2019

Berichtdoor IceQueen » wo nov 06, 2019 3:21 pm

De Brandywine Zoo is een kleine zoo (4.7-acre (1.9 ha)) geopend in 1905 in Brandywine Park in Wilmington, Delaware.
Dit is denk ik de allerkleinste AZA zoo die we bezocht hebben in Amerika. Het is bestaat eigenlijk uit 1 straatje met een rij verblijven. Wederom waren we hier op gekomen door op de AZA site te kijken wat er allemaal op onze route te vinden is. We kijken heel bewust alleen op de AZA site, omdat ik echt grote angst heb om bij zo'n creepy roadside zoo terecht te komen waar je voor 50 dollar op de foto kan met een tijgerwelp ofzo. Dan kun je me echt schreeuwend en schoppend wegdragen.
Maar goed, Brandywine Zoo is de enige AZA zoo in de staat Delaware en ligt redelijk dicht bij Philadelphia Zoo, die zeker al op de planning stond, dus dat leek ons een mooie combi. We hadden al op de site gezien dat deze zoo maar tot 12 uur open zou zijn ivm een scouting aktiviteit die middag. No problem, dat redden wij makkelijk binnen 2 uur, dus om klokslag 10 uur stonden wij op de stoep.

Bij binnenkomst heb je links de giftshop en de wc's en rechts zijn alle verblijven, beginnend met best een mooi verblijf voor Andescondors
Afbeelding

Dat is ook eigenlijk wel het hoogtepunt qua verblijven. Het is nog geen staten island zoo, maar oogt niet heel interessant. De dieren leek het weinig uit te maken ;)
Dan volgen de bobcats en boomstekelvarkens
Afbeelding

De rode panda, kitvos en servals
Afbeelding

Een verblijfje voor tamarins (geen foto)
wat reptielen, helaas toch heel veel weerspiegeling, viel geen foto te maken
Afbeelding

De horeca en ehbo zitten in het zelfde gebouw als de reptielen em dan kom je bij een pleintje wat je rond kan lopen met wallabies, alpaca's, alligators
De alligators waren vrij nieuw en nog vrij klein
Afbeelding

ook nog op het plein wat volieres met o.a. toekans, maar ook raven en twee opgevangen amerikaanse zeearenden (foto)
Afbeelding

En ook de kinderboerderij is hier te vinden, want dat mag natuurlijk niet ontbreken, hoe klein je ook bent als zoo
Afbeelding

Na 3 kwartier waren we uitgekeken en konden we door naar Philadelphia.
Het was dus niet echt spannend, leuk voor de zoo aantallen, ik zou er niet voor omrijden ;)

Omdat ik niet veel foto's heb gemaakt, zal ik daar niet een apart topuic aan wijden, dus hier een paar foto's vd dieren.

Met deze was ik wel echt blij, actieve boomstekelvarken
Afbeelding

kitvos in de zon
Afbeelding

1 vd zeearenden
Afbeelding

Nog een paar foto's: http://imaginations.nl/CapturedWildlife ... index.html
IceQueen
Administrator
Administrator

Liked in: 1579 posts

Re: [fotoverslag]Brandywine Zoo 29-09-2019

Berichtdoor ralph » do nov 07, 2019 12:26 pm

Leuk dat je ook dit soort tuintjes bezoekt.
De kans dat ik hier ook zelf kom is miniscuul, dus bedankt voor het plaatsen.
ralph
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 820 posts

Re: [fotoverslag]Brandywine Zoo 29-09-2019

Berichtdoor IceQueen » do nov 07, 2019 8:16 pm

No problem!

Vind het leuk om niet alleen de hele grote mooie zoos te bezoeken, maar ook om te kijken wat kleintjes als deze er van maken, soms kunnen je ze ineens heel erg verrassen door de opzet of hebben ze ineens een diersoort waarvan je denkt ooooh wauw ;D
IceQueen
Administrator
Administrator

Liked in: 1579 posts

Keer terug naar Verslagen over de Wereld