ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

Philadelphia Zoo 2019, Icequeen

Philadelphia Zoo 2019, Icequeen

Berichtdoor IceQueen » wo nov 06, 2019 11:22 am

Dit jaar stond ook een herbezoek aan Philadelphia Zoo gepland, in 2014 vonden we het een geweldige zoo, dus we waren benieuwd hoe het nu zou zijn.
Ik ben eigenlijk niet van mening veranderd. Het is niet groot, het is niet state of the art verblijven, maar hun zoo 360 concept vind ik echt fantastisch. Als je niet weet wat het is, google it ;) Daarnaast hebben ze ook nog eens een erg leuke collectie. Ze blijven in ieder geval steevast in mijn amerikaanse zoo top 10 staan!

Het bezoek begon al geweldig toen we een zeer actieve lippenbeer tegenkwamen. We liepen nietsvermoedend langs zijn verblijf toen hij opdoemde uit het hoge gras en een tijdje rond bleef kijken op de rand van z'n verblijf. (afzetting van het verblijf is een droog grachtje). Ik had dus alle tijd om hem (of haar, geen idee) te fotograferen en ben dus met bergen lippenbeerfoto's thuisgekomen ;)
Wat ruist er door het struikgewas...
Afbeelding

Hello, is it me you're looking for...
Afbeelding

Nadat we ons hadden weggerukt bij de lippenbeer zijn we rustig naar de Avian Center gelopen, ik wist nog van vorige keer dat dat ook de moeite waard was, en werd weer niet teleurgesteld
In de grote doorloopvoliere was een mannelijke raggi's paradijsvogel zich aan het uitsloven, helaas wel wat verstopt in het groen, maar fantastisch om te zien en te horen
Afbeelding

De kuifcoua was ook nog eens goed te zien
Afbeelding

En in een kleiner verblijf (geen doorloop) was de guamijsvogel heel goed te zien (uitgestorven in het wild)
Afbeelding

Daarna lekker verder rondgelopen. Helaas in de Rare Animal Conservation Center moeten concluderen dat de doeks er niet meer zijn.
Door naar het reptielenhuis, wat vrij groot is en een mooie collectie huisvest

bijtschildpad (dit is onder water, mocht je je het afvragen ;) )
Afbeelding

Crotalus stephensi
Afbeelding

En deze vonden we in de kids zoo
Afbeelding

solomon reuzenskink
Afbeelding

Nieuw voor ons in de primate reserve: aya aye's! Goed gezien, maar viel geen foto van te maken, dus dan maar een andere lemur op de foto zetten, de coquerels sifaka
Afbeelding

Tegen sluitingstijd tevreden en bijna 400 foto's rijker naar buiten gelopen (400 is voor mij echt heel veel).
Meer foto's: http://imaginations.nl/CapturedWildlife ... index.html
IceQueen
Administrator
Administrator

Liked in: 1579 posts

Keer terug naar Foto's uit de Wereld