ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

[fotoverslag]Ripley's aquarium of the smokies

[fotoverslag]Ripley's aquarium of the smokies

Berichtdoor IceQueen » wo okt 23, 2019 8:50 pm

Na een bezoek aan Great Smoky Mountains national park zijn we naar Ripley's geweest, wat in de vreselijke toeristische plaats Gatlinburg ligt. Gelukkig verbleven we er alleen maar 1 nacht en zijn we na het aquarium bezoek snel terug gegaan naar ons hotel ;) Helaas viel het bezoek erg tegen, zeker vergeleken met bezoek aan Ripley's in Toronto, wat een geweldig aquarium is (zie verslag ergens op dit forum). Ik denk dat ik het het beste kan omschrijven als een veredelde sea life. Het was er ook nog eens enorm donker, wat niet ten goede kwam aan foto's maken. En op een geweldig grote zaagvis na, was er naar mijn idee ook niet heel veel bijzonders te zien. Ik heb het idee dat ze niet echt hun best hebben gedaan omdat ze toch wel bezoekers krijgen omdat het een toeristische hotspot is en de centen dus toch wel binnen stromen. Ik vond het iig niet m'n 35 dollar waard...
Ze zijn dit jaar kennelijk ook door USA today verkozen tot mooiste aquarium van de usa, I don't get it!
Dit verslag is daarom dan ook beetje inspiratieloos, ben ik bang...

De ingang
Afbeelding

Er zijn 2 levels, upper en lower. Je begint bij binnenkomst op de upper level, maar je kan vast een stukje van de lower level zien
Afbeelding

En nog een stukje waar je later echt langs loopt
Afbeelding

Stukje amazone gebied
Afbeelding

ocean realm
Afbeelding

Stukje achter de schermen
Afbeelding

Een blik op de grote tunnel met haaien van bovenaf
Afbeelding

vlak voor de tunnel nog een grote bak met veel verschillende vissen
Afbeelding

heel ff naar gekeken, want in dezelfde ruimte staat een bak met zeedraakjes :hartje:
Afbeelding

En dan de tunnel, is wel aardig groot, je kan ook op de lopende band staan, maar die gaat wel heel langzaam
Afbeelding

Nadat je door het stuk bent gelopen wat je van bovenaf bij de ingang al kon zien, kom je bij gallery of the seas
Afbeelding

Hier kan je verschillende kanten op, beetje chaotisch stukje met verschillende ruimtes
Afbeelding
Afbeelding

Vergeten om een onderwater foto van stingray bay te maken, maar dat was ook nog wel aardig
Vervolgens heb je nog het penguin playhouse, wat echt vreselijk is. Gelukkig hebben de dieren ook nog een stukje buiten, maar het was niet heftig...
Afbeelding

Vervolgens ga je alweer richting de uitgang, waar je nog een blik op stingray bay van bovenaf kan werpen
Afbeelding

En nogmaals een blik op de haaienbak
Afbeelding

Daarna volgt de geweldig kitscherige giftshop, maar gelukkig hadden ze ook wel een groot stuk met 4ocean artikelen (een organisatie die afval verwijdert uit de oceaan en kusten)
Nog een rondje? Nope, terug naar het hotel, vond het wel mooi geweest!

Dus tja, leuke lijstopvuller en onze eerste zoo in tennessee, maar daar is het dan ook wel mee gezegd ;)
IceQueen
Administrator
Administrator

Liked in: 1579 posts

Re: [fotoverslag]Ripley's aquarium of the smokies

Berichtdoor ralph » do okt 24, 2019 11:41 am

Dit is inderdaad niet bepaald indrukwekkend.
Ik denk in ieder geval niet 'wow, daar wil ik ook naartoe!'
ralph
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 820 posts

Re: [fotoverslag]Ripley's aquarium of the smokies

Berichtdoor IceQueen » ma nov 04, 2019 8:00 pm

Ik hoop dat niemand dat denkt na dit verslag ;)

Anyway, ik had dus niet veel foto's gemaakt, ik ga er iig geen apart topic voor openen, dus wie een kijkje wil nemen: http://imaginations.nl/CapturedWildlife ... index.html
IceQueen
Administrator
Administrator

Liked in: 1579 posts

Keer terug naar Verslagen over de Wereld