ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

Gaat Zoosite van een dierentuinforum naar een foto forum??

Gaat Zoosite van een dierentuinforum naar een foto forum??

Berichtdoor Adriaan » wo apr 10, 2013 5:11 pm

Ik vind het jammer om te merken dat Zoosite de laatste tijd steeds meer een foto forum gaat worden.
Veel leden posten tegenwoordig als ze een dierentuin hebben bezocht veel niets zeggende foto's van dieren.
Het meest vervelende vind ik nog dat tegenwoordig bij ongelezen topic's de helft bestaat uit foto's en de nieuws waarde achter uit gaat.
Ben benieuwd wat andere mensen hiervan vinden?
Adriaan
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 383 posts

Re: Gaat Zoosite van een dierentuinforum naar een foto forum

Berichtdoor vrije-vogel » wo apr 10, 2013 5:16 pm

Ik vind het vooral jammer dat op de startpagina niet meer dikgedrukt te zien is in welk dierentuin-subforum er een nieuwe post is zoals dat op het oude forum te zien was. Wanneer dat er weer is hoeft niemand zich meer te storen aan de fotoalbums omdat je dan niet meer de 'unread posts' button hoeft te gebruiken om te zien waar er nieuwe posts geplaatst zijn.
vrije-vogel
Zoo Bezoeker
Zoo Bezoeker

Liked in: 7 posts

Berichtdoor Grace » wo apr 10, 2013 5:19 pm

@Adriaan ik deel je mening absoluut niet.

@ vrije vogel; ik heb de zoosite skin en dan staat er NIEUW in een groen blok voor het topic en als je daar op drukt ga je naar eerste nieuwe bericht sinds je vorige bezoek. Werkt super.
Grace
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 61 posts

Berichtdoor Neushoornfan » wo apr 10, 2013 5:35 pm

@Adriaan: Helemaal mee eens, ik lees hier op het Zoosite forum al vrij lang met plezier mee en ben een ontzettende fan van foto's op een forum, maar dan moeten ze wel, zoals Adriaan aangeeft, iets van nieuwswaarde bezitten. Veel leden hier hebben een passie voor fotografie (wat ik dus duidelijk mis) en tonen dit in de daarvoor bedoelde fototopics. Het enige waar ik altijd weer mijn vraagtekens bij zet (en dat kan aan mij liggen) is dat er zoveel (close-up) foto's van dieren worden gemaakt; zal voor mij nooit een meerwaarde hebben aangezien het in iedere dierentuin/of iets wat daar op lijkt, gemaakt kan zijn..
Neushoornfan
Zoo Bezoeker
Zoo Bezoeker

Liked in: 0 post

Berichtdoor Dutch-Dolphin » wo apr 10, 2013 5:36 pm

Ik ben het met Adriaan eens, het komt erg vaak voor dat er meer gepost wordt in fototopics met foto´s van dieren die eigenlijk overal gemaakt kunnen worden, en die dus nauwelijks tot geen nieuwswaarde hebben. Ik begrijp dat er ruimte moet zijn voor mensen met een passie voor fotografie, maar of (close-up) foto´s die geen nieuwswaarde hebben, niets van de betreffende tuin laten zien, en overal gemaakt kunnen zijn op Zoosite geplaatst moeten worden vind ik eerlijk gezegd onnodig. Ik bekijk de topics vrijwel nooit, soms klik ik ze enkel aan om ze uit het overzicht van recente ongelezen topics te hebben.
Daarnaast valt het me op dat de nieuwswaarde van Zoosite achteruit lijkt te gaan, en de mensen die nog moeite doen hier nieuws te plaatsen (mét interessante foto's) af gekafferd worden omdat ze niet leesbaar schrijven. Iets wat me enorm stoort, want vaak nemen die mensen niet de moeite om zelf een update te plaatsen.
Dutch-Dolphin
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 156 posts

Berichtdoor Svenneke » wo apr 10, 2013 5:54 pm

Die "nietszeggende" foto's staan gewoon in de fototopics van desbetreffende leden.
Die topics zijn er overigens gekomen omdat leden kloegen dat gewone bezoekfoto's geen plek hebben tussen nieuws.
boeien fototopics je niet, dan skip je ze gewoon. (on a personal note: dat doe ik zelf ook)

Als mensen foto's bij hun nieuwtjes hebben, kunnen die gewoon in het nieuwstopic van die zoo. da's tot nu toe altijd zo geweest en zal ook zo blijven. lijkt me dat dit ook gewoon met grote regelmaat gebeurt, misschien bij de ene zoo meer dan de andere, maar als er nauwelijks iemand met een camera naar zoo X gaat, wat doe je daar aan?

Het kan best dat meer mensen tegenwoordig een fototopic hebben en er dus meer foto's gepost worden dan vroeger, maar het is zeker niet zo dat dit ten koste van het nieuws gaat. dat is nog even zeer (misschien zelfs meer) aanwezig en belangrijk als het altijd was.

samengevat, wij zien het probleem niet.
Svenneke
Administrator
Administrator

Liked in: 751 posts

Berichtdoor Hupie » wo apr 10, 2013 6:44 pm

Sinds wanneer moet een fototopic nieuwswaarde hebben? Zoals Svenneke, het is een forumonderdeel dat je gewoon kunt skippen. Onder de dierentuinliefhebbers zitten ook veel mensen die nog steeds voor de dieren gaan en waarvoor een foto van een apenkooi in zoo X geen waarde heeft.

Bekijk het positief, de makers van deze 'nietszeggende foto's gaan door dit forum meer tuinen bezoeken en zullen misschien hier ook een verslagje plaatsen. Het is aan jezelf om de nieuwswaarde hier hoger te krijgen, ik zie geen afnemende trend.
Hupie
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 99 posts

Berichtdoor Harm » wo apr 10, 2013 9:23 pm

Ik begrijp dat sommige dat sommige mensen de vele dierenfoto's niet interessant vinden, maar de dierentuin draait natuurlijk om die dieren die op de foto staan, en niet alleen om fokprogramma's, nieuwe verblijven, thematisering, marketing en horeca.
Wat ik wel zie en onhandig vind is dat er heel veel foto-topics zijn, deze topics worden vaak niet groter dan 5 pagina's terwijl nieuwstopics soms wel 50 pagina's groot worden. In de lijst 'Toon nieuwe berichten' staan er soms hele rijen met alleen maar foto-topics, misschien een idee om per lid 1 foto-topic te maken?
Harm
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 42 posts

Berichtdoor Dutch-Dolphin » wo apr 10, 2013 9:25 pm

Harm schreef:Ik begrijp dat sommige dat sommige mensen de vele dierenfoto's niet interessant vinden, maar de dierentuin draait natuurlijk om die dieren die op de foto staan, en niet alleen om fokprogramma's, nieuwe verblijven, thematisering, marketing en horeca.
Wat ik wel zie en onhandig vind is dat er heel veel foto-topics zijn, deze topics worden vaak niet groter dan 5 pagina's terwijl nieuwstopics soms wel 50 pagina's groot worden. In de lijst 'Toon nieuwe berichten' staan er soms hele rijen met alleen maar foto-topics, misschien een idee om per lid 1 foto-topic te maken?

Lijkt me een goed idee.
Dutch-Dolphin
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 156 posts

Berichtdoor Borisje » wo apr 10, 2013 9:52 pm

dat lijkt me behoorlijk onoverzichtelijk. Fotografie is nu eenmaal een heel groot onderdeel van de hobby "dierentuinen" en daardoor neemt het ook op zoosite een plaats in, in mijn ogen een behoorlijk bescheiden plaats trouwens. Nieuws en discussie blijven toch de grootste peilers van dit forum.

TIP:

Je komt op ZooSite forum, voordat je op "Toon ongelezen berichten" klikt scroll je naar de categorie "Fotoalbum" (viewforum.php?f=108). Hier klik je op de naam "Fotoalbum". De categorie wordt geopend, rechts boven kan je nu klikken op "Markeer subforums als gelezen". Terug naar het hoofdforum en daar klikken op "Toon ongelezen berichten" en alle fototopics staan er niet meer tussen.
Borisje
Administrator
Administrator

Liked in: 673 posts

Berichtdoor Will » do apr 11, 2013 10:01 pm

Dat de foto's in die topics nieuwswaarde moeten hebben is natuurlijk onzin, foto's met nieuwswaarde horen juist in de nieuwstopics thuis. Zoals al is aangegeven is het heel makkelijk om bepaalde topics of forumonderdelen die je niet boeien te negeren, dus als nieuws-waardeloze foto's je niet interesseren heb je nu een oplossing ;)

Ik ben het compleet met Harm eens eerlijk gezegd.. Door de vele fototopics is het overzicht wat mij betreft kwijt. Ik vond mijn langlopende topics (voor bijv Madrid, München of Blijdorp) daarom juist handig. Maar nu moet er per lid per jaar per tuin een nieuw topic geopend worden. En aangezien foto's nooit superveel reacties ontlokken krijg je dus veel losse topics met 4 reacties... Ik vind dat wat onzinnig. Maar misschien ben ik daar alleen in..
Toen ik verzocht werd een nieuw topic te starten voor mijn Madrid-foto's werd mij verteld dat de regel was ingesteld zodat zoeken makkelijker zou zijn. Dat snap ik nog steeds niet eerlijk gezegd aangezien ik zoeken binnen een topic makkelijker vind dan dat ik een topic moet zoeken.
Will
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 593 posts

Berichtdoor Svenneke » vr apr 12, 2013 7:39 am

die regel per zoo/per jaar is er eigenlijk gekomen omdat er ook verschillende topics waren van mensen die bv wekelijks of zelfs vaker in blijdorp komen en hun foto's hier posten. Dan wordt een topic al snel wél te lang.

ik begrijp het punt wel van mensen die 3 keer per jaar ergens komen en in dat opzich 1 topic voor x jaar logisch vinden.
maar dan zouden we al een regel moeten invoeren in de zin van: bij meer dan x bezoeken aan 1 tuin per jaar, moet je jaarlijks een nieuw topic openen.

Dan kan er gelijk iemand opstaan die zeurt dat we teveel regeltjes maken.
(en die zou nog gelijk hebben ook)

We doen ons best het zo aangenaam en leesbaar/overzichtelijk voor iedereen te houden.
Dan zullen er af en toe dingen zijn waar jij het persoonlijk niet mee eens bent, maar we doen dat echt niet om mensen te pesten of het leven zuur te maken.
Svenneke
Administrator
Administrator

Liked in: 751 posts

Berichtdoor Will » wo apr 17, 2013 4:15 pm

wat is eigenlijk het probleem van een foto-topic dat lang word? Want laad-tijd blijft hetzelfde aangezien je maar 1 pagina laad en niet het hele topic.
Will
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 593 posts

Berichtdoor Flipje » wo apr 17, 2013 6:11 pm

Afbeelding Vind ik dan... :kewlpics: ... hoe meer foto's hoe liever
Flipje
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 135 posts

Berichtdoor Abcw » wo apr 17, 2013 7:05 pm

Ik vind het geweldig om foto's te zien.
En pas mijn dierentuin bezoeken er op aan. Om zelf ook die dieren te zien.
Abcw

Liked in: 0 post

Volgende

Keer terug naar Vragen & Suggesties (uitsluitend voor vragen over het forum!)