ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

Rouwtopic?

Rouwtopic?

Berichtdoor TWit894 » za jun 30, 2012 6:45 pm

Ik vind het geen slecht idee om een rouwtopic te maken waarin iedereen zijn woordje kwijt kan. Nu gebeurt dat vaak binnen de nieuwstopics, en dat maakt deze vaak onoverzichtelijk. Het valt nu erg hard op door de afgelopen overlijdens van de olifanten in o.a. Planckendael en Emmen, en de neusaap. Misschien een goed idee?
Bestuurder bij ZooTripper: https://www.facebook.com/ZooTrippers
TWit894
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 301 posts

Re: Rouwtopic?

Berichtdoor Jelle » za jun 30, 2012 6:57 pm

Waarom kan dat niet gewoon in de nieustopics, word zo onoverzichtelijk moet je de hele tijd van topic naar topic switsen...
Voor al het laatste nieuws, geschiedenis, foto's, etc. over Olifanten kun je het best kijken op Deze facebook pagina!
Ps, de Pagina is openbaar!
Jelle
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 60 posts

Berichtdoor Borisje » za jun 30, 2012 7:21 pm

Ik snap het voorstel, want toevallig is dit (helaas) inderdaad een moment waarop opvallend veel dieren zijn overleden.

Het is echter redelijk onwerkbaar voor de twee actieve moderators van dit forum. Leden zullen altijd in het nieuwstopic van een bepaalde zoo vermelden dat een dier is overleden. Nu gebeurt dat zelfs al vaak op twee of meer plekken (Hussein n het planckendael topic en in het Duitse dierentuinen topic b.v.), ik denk dat we er alleen maar een nieuwe tweede of zelfs derde plek bij aan het maken zijn als we een apart RIPtopic openen.

Wat wel kan is, als het aantal reacties echt groot wordt en geen verdere inhoud heeft dan een condoleance, het nieuwstopic splitsen. Ook dit is echter veel werk en lang niet altijd nodig, maar in uitzonderlijke gevallen lijkt mij dat de meest werkbare en meest prettige oplossing voor zowel het beheer als julie, de leden.
Welcome to a Kingdom of Animals... real, ancient and imagined: a Kingdom ruled by lions, dinosaurs and dragons; a Kingdom of balance, harmony and survival; a Kingdom we enter to share in the wonder, gaze at the beauty, thrill at the drama, and learn.
Borisje
Administrator
Administrator

Liked in: 673 posts

Berichtdoor TWit894 » za jun 30, 2012 8:13 pm

Ofwel het rouwen houden voor de sociale media als Facebook en Twitter?
TWit894
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Berichtdoor meubilaie » za jun 30, 2012 8:34 pm

en de okapi,s + de rangers van het park niet te vergeten.
Nederland: 34/60
Belgie: 8/27
meubilaie
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 110 posts

Berichtdoor Borisje » za jun 30, 2012 8:40 pm

TWit894 schreef:Ofwel het rouwen houden voor de sociale media als Facebook en Twitter?

Ik heb persoonlijk niet het idee dat er vele leden hier zijn die nu, bij gebrek aan een rouwtopic, hun gevoelens over het overlijden van een dier niet delen. Waarmee ik bedoel dat er al gereageerd wordt op overleden dieren, zie de neusaap, en ik niet denk dat er tientallen leden niet reageren omdat er geen rouwtopic is. Jij lijkt dat met deze opmerking wel te denken, ik zou graag weten waar je dat op baseert?
Welcome to a Kingdom of Animals... real, ancient and imagined: a Kingdom ruled by lions, dinosaurs and dragons; a Kingdom of balance, harmony and survival; a Kingdom we enter to share in the wonder, gaze at the beauty, thrill at the drama, and learn.
Borisje
Administrator
Administrator

Berichtdoor TWit894 » za jun 30, 2012 8:47 pm

Ik kan niet uit aan je vraag Borisje.

Ik bedoel alleen maar dat het erg vervelend is dat er altijd moet gereageerd worden op een overlijden. Een of 2 reacties als "oei, en wat is de oorzaak" zijn in mijn ogen niet storend. Maar meestal blijven er toch wel een tiental reacties achter als "ohnee, dat meen je niet, had ik echt niet zien aankomen, ben er kapot van",...

Denk dat het zonder dergelijke reacties een stuk aangenamer en vlotter lezen wordt ;)
TWit894
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Berichtdoor Johnny » za jun 30, 2012 9:30 pm

Ik baalde echt van het overlijden van htoo kin aye, maar dat is wat het is, balen. Een rouwtopic vind ik te ver gaan.

Wat misschien wel een idee is, een rouwtopic voor forumleden? We hebben het al 2 keer mee moeten maken, en alhoewel ik deze leden niet persoonlijk kende, maakte dit toch wel indruk. Ik heb geen idee hoe jullie hier over denken?
Turf, jenever en achterdocht; daaruit heeft God de trotse drenthen gewrocht
Johnny
ZooSite Fanatiekeling
ZooSite Fanatiekeling

Liked in: 601 posts

Berichtdoor Grace » zo jul 01, 2012 10:23 am

Ik vind een rouwtopic overbodig voor dieren en voor leden; ik hoop van harte dat we dat eigenlijk niet nodig hebben. Dus in geval van overlijden dat er dan net als bij bv Elly een los topic wordt geopend.
Grace
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 61 posts

Berichtdoor Borisje » zo jul 01, 2012 11:28 pm

ik snap het punt van TWit894 overigens wel. Een nieuwstopic kan vervuild raken door een groot aantal rouwposts. Ik ben echter nog altijd van mening dat een algemeen rouwtopic dat probleem niet oplost, maar eerder vergroot.

In specifieke gevallen is echter een rouwtopic voor dat dier wel een idee (net als we voor leden van dit forum hebben gedaan die ons ontvallen zijn).
Borisje
Administrator
Administrator

Berichtdoor Borisje » ma jul 02, 2012 12:15 pm

Borisje
Administrator
Administrator

Berichtdoor TWit894 » ma jul 02, 2012 8:14 pm

Ik vind dit perfect Borisje!
TWit894
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Keer terug naar Vragen & Suggesties (uitsluitend voor vragen over het forum!)