ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

Spammers op 2/09

Spammers op 2/09

Berichtdoor TWit894 » vr sep 02, 2011 5:55 pm

Ik begrijp dat de berichten en accounts van de spammer(s) van daarnet verwijderd is.

Maar wat nader uitleg had ik graag gehad...
Bestuurder bij ZooTripper: https://www.facebook.com/ZooTrippers
TWit894
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 301 posts

Re:Spammers op 2/09

Berichtdoor Borisje » vr sep 02, 2011 7:59 pm

Wat voor een uitleg zou je wensen? Welke vragen heb je?
Welcome to a Kingdom of Animals... real, ancient and imagined: a Kingdom ruled by lions, dinosaurs and dragons; a Kingdom of balance, harmony and survival; a Kingdom we enter to share in the wonder, gaze at the beauty, thrill at the drama, and learn.
Borisje
Administrator
Administrator

Liked in: 673 posts

Berichtdoor Johnny » vr sep 02, 2011 10:34 pm

Ik heb geen vragen, ik ben alleen benieuwd naar de spammer en de berichten. Maar belangrijkste is natuurlijk dat deze is verwijderd.
Turf, jenever en achterdocht; daaruit heeft God de trotse drenthen gewrocht
Johnny
ZooSite Fanatiekeling
ZooSite Fanatiekeling

Liked in: 601 posts

Berichtdoor TWit894 » vr sep 02, 2011 11:47 pm

Wat gebeurd er met hem? En hoe is hij op het forum geraakt? (met zo'n naam zou ik toch niet denken dat je op dit forum terecht kan)
TWit894
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Berichtdoor Hippo » za sep 03, 2011 7:34 am

Ik veronderstel dat als er nieuwe leden zich aanmelden, eerst iemand van het team het account moet goedkeuren en er daarna automatisch een activerings e-mail wordt verzonden? Ik vraag mij af in dat geval, hoe één van die twee spammers met de naam Terrorist Achmed door de keuring is geraakt? Zo'n naam laat je toch niet door lijkt me  ;)  ?

Ten tweede had ik het wel op prijs gesteld dat er ergens werd vermeld dat er berichten zijn verwijderd en waarom. Nu, ik berijp de reden van verwijdering in deze helemaal. Maar even een verwijzing had toch gemogen.Ook omdat er berichten van mij zijn verwijderd  ;)  .
Hippo
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 257 posts

Berichtdoor Zoosite » za sep 03, 2011 8:47 am

Zoals iedereen zich zou moeten kunnen herinneren van zijn/haar eigen aanmelding, ontvang je automatisch een activerings e-mail.
Gelukkig hebben wij allen naast ZooSite forum ook nog gewoon een leven, waardoor wij geen tijd hebben om te allen tijde nieuwe accounts te controleren. Voor de tweede keer in het bestaan van dit forum is er nu gedurende een zeer korte periode een persoon actief geweest (in dit geval twee tegelijk) die alleen maar onzin heeft geplaatst.
Het betrof hier geen spammers in de letterlijke zin van het woord, maar gewoon twee "grappenmakers".
Gezien dit alles plaatsvond op de vrijdagnamiddag en vroege avond vinden wij dat er snel en adequaat door ons is opgetreden. Alle berichten van deze personen (en reacties van gerenommeerde leden daarop) zijn verwijdert alsmede zijn de accounts van deze personen verbannen.
Zoosite
Administrator
Administrator

Liked in: 73 posts

Berichtdoor Hippo » za sep 03, 2011 9:09 am

Hartelijk bedankt voor het antwoord  :)  !

Er is inderdaad snel en adequaat opgetreden.

Met controleren bedoel ik alleen de naam en/of bepaalde ingevulde informatie in het profiel lezen, dat op het eerste zicht kan wijzen op een "gewoon" account. Je hoeft voor mij echt niet de Nationale Inlichtingendienst te contacteren  ;)  .
Maar het team moet doen wat ze zelf acht dat het beste is.

Deze reactie was hetgene wat ik wou lezen, waarvoor nog eens dank.
Hippo
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 257 posts

Berichtdoor Johnny » za sep 03, 2011 11:45 am

Gezien dit alles plaatsvond op de vrijdagnamiddag en vroege avond vinden wij dat er snel en adequaat door ons is opgetreden. Alle berichten van deze personen (en reacties van gerenommeerde leden daarop) zijn verwijdert alsmede zijn de accounts van deze personen verbannen.

Hoef je niet te vinden, lijkt me wel een feit ;) Ik lever ook absoluut geen kritiek, ben alleen nieuwschierig aangezien ik dit gemist heb ;)
Turf, jenever en achterdocht; daaruit heeft God de trotse drenthen gewrocht
Johnny
ZooSite Fanatiekeling
ZooSite Fanatiekeling

Liked in: 601 posts

Berichtdoor TWit894 » za sep 03, 2011 12:58 pm

Ten zeerste bedankt voor de uitleg. Wat een verwarrende toestand. Misschien toch beter de naam en profiel van nieuwe leden op voorhand contoleren? Een minuutje werk per nieuw lid dus zoveel tijd van het gewone leven vh bestuur zal het niet in beslag nemen ;)

Bedankt voor het snel en streng optreden  ;D
TWit894
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Berichtdoor stick » za sep 03, 2011 1:00 pm

Ik heb het allemaal gemist.
stick
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 200 posts

Berichtdoor Svenneke » za sep 03, 2011 1:58 pm

THIJS schreef:Ten zeerste bedankt voor de uitleg. Wat een verwarrende toestand. Misschien toch beter de naam en profiel van nieuwe leden op voorhand contoleren? Een minuutje werk per nieuw lid dus zoveel tijd van het gewone leven vh bestuur zal het niet in beslag nemen ;)

Bedankt voor het snel en streng optreden  ;D

grappig: ZooSite en het forum bestaan toch al best wel wat jaartjes en dit is pas de 2e keer dat er spammers door de beveiliging zijn geraakt en probleem hebben veroorzaakt. De vorige keer is volgens mij al zo lang geleden dat de meesten die hier nu een punt van maken, toen niet eens lid waren hier.

Ik zou denken dat wij als beheer dus een redelijk goed beveiligings- en controle systeem hebben.
Kan het nog beter (lees strenger)? vast wel!
wordt het daardoor gebruiksvriendelijker voor de (nieuwe) leden? Zeker niet!

De enigen die er nog doorkomen zijn, zoals nu, echte mensen die daarna de boel wat verzieken.
da's niet te voorkomen, je kan er alleen zo snel mogelijk op ingrijpen. en dat is ook gebeurd.

Het enige wat we niet gedaan hebben is: vaste leden die het nodig vonden ook mee te gaan spammen een waarschuwing te geven. of wilden jullie me nu vertellen dat die reacties op die spammers wel nuttig waren en diepgang hadden?
Svenneke
Administrator
Administrator

Liked in: 751 posts

Berichtdoor TWit894 » za sep 03, 2011 2:02 pm

Bij deze mijn excuses Svenneke, dat waren enkel waarschuwingen naar de spammers zelf toe. Had niet onmiddelijk door dat het spammers waren, pas na enkele posts ;)
TWit894
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Berichtdoor Borisje » za sep 03, 2011 2:08 pm

Daarmee lijkt mij de spreekwoordelijke kous wat dit onderwerp betreft wel af en gaat er een slotje op dit topic. Echt iets om snel weer te vergeten.
Welcome to a Kingdom of Animals... real, ancient and imagined: a Kingdom ruled by lions, dinosaurs and dragons; a Kingdom of balance, harmony and survival; a Kingdom we enter to share in the wonder, gaze at the beauty, thrill at the drama, and learn.
Borisje
Administrator
Administrator

Liked in: 673 posts

Keer terug naar Vragen & Suggesties (uitsluitend voor vragen over het forum!)