ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

FotoAlbum toch anders?

Re:FotoAlbum toch anders?

Berichtdoor Kaartje » ma aug 15, 2011 7:51 pm

Punt 1 en 2 lijken mij ook een mooie manier om het overzichtelijker te maken.

Ikzelf zou het denk ik nog wel praktisch vinden om Duitsland ook los te koppelen van Europa, anders wordt Europa toch redelijk overspoelt door DLD en wordt het lastig zoeken naar anders-dan-Duitse-parken in het Europa-deel.

Van punt 3 zou ik graag de achterliggende gedachte er van horen, want op dit moment zie ik niet in waarom dat dan handiger zou zijn.
Waarom mogen niet meerdere personen in eenzelfde topic posten, zeker als het van dezelfde dag is (zoals bijv laatst bij een aantal fotografen van Wuppertal) en de fotografen allen weten dat ze er dat jaar hoogstwaarschijnlijk niet nogmaals zullen komen. Ik vond het wel leuk als alles van een zelfde dag bij elkaar stond, omdat je toch ook dezelfde momenten terug kan zien dan enzo.
Daarnaast zou het voor Tigger en mij niet altijd even praktisch zijn...
In the end we will conserve only what we love.
We will love only what we understand.
We will understand only what we are taught.
Kaartje
BBB Controleur
BBB Controleur

Liked in: 823 posts

Berichtdoor Borisje » ma aug 15, 2011 8:11 pm

Aangezien het nu mogelijk is om per bezoek een apart topic te maken, ook al is dit bezoek aan een dierentuin waar je vaker komt, is het nu redelijk praktisch als mensen in één topic foto's plaatsen van een bezoek gedaan door meerdere mensen aan die zoo.
In de situatie in het voorstel maak je als fotograaf één topic per zoo per jaar waarin je continu je foto's van die zoo blijft delen. In de meeste gevallen zul je niet alle bezoeken met precies dezelfde mensen doen en dus is het dan niet praktisch om in één topic van meerdere fotografen de foto's te delen. Het topic heet immers ook "Zoo X 2011 door bezoeker Y" en niet "Zoo X 2011 door bezoeker X, Y, Z".

In geval van een koppel dat vrijwel alle bezoeken samen (met eventueel nog anderen) doet is de situatie natuurlijk anders. Hier kan ervoor gekozen worden om een topic te openen voor beide fotografen. Om jullie als voorbeeld te nemen zou dat dan zijn: "Diergaarde Blijdorp 2011 door Kaartje en Tigger". Mocht dan af en toe slechts een van de twee de zoo bezoeken danwel slechts een van de twee foto's hebben gemaakt dat maakt dat voor dat topic en de niet aanwezige/niet fotograferende persoon waarschijnlijk weinig uit. Het is dus niet zo dat het absoluut niet mag een topic met zijn twee, maar het is niet langer de bedoeling dat een persoon drie of meer topics van dezelfde zoo in een jaar heeft.

Zoals bekend doen Hupie en ik relatief veel dierentuinbezoeken samen, echter doen wij er, gelukkig, ook veel niet met elkaar. Stel dat ik foto's zou maken en delen dan zou een topic van mij en Hupie samen dus onhandig zijn aangezien ik vrijwel iedere zoo ook zonder hem bezoek en hij ook een aantal zonder mij.
Welcome to a Kingdom of Animals... real, ancient and imagined: a Kingdom ruled by lions, dinosaurs and dragons; a Kingdom of balance, harmony and survival; a Kingdom we enter to share in the wonder, gaze at the beauty, thrill at the drama, and learn.
Borisje
Administrator
Administrator

Liked in: 673 posts

Berichtdoor melissa » ma aug 15, 2011 8:17 pm

Met de toevoeging van de opmerking van Kaartje met betrekking Duitse dierentuinen lijkt het me een goed voorstel.

Vele groetjes,
Melissa
melissa
Zoo Bezoeker
Zoo Bezoeker

Liked in: 9 posts

Berichtdoor Grace » do aug 18, 2011 9:31 am

Ik vimd het een goed voorstel! En inderdaad dan zijn de speciale tuinen ook nog een poosje zichtbaar, bv NYC Bronx of de Japan trip van Yaro

Vraagje; mag ik nu mn bijzondere tuinen, bv de NYC Bronx en Guyana uit 2008 en Italie uit 2009 opnieuw neerzetten omdat die misschien potentieel interessant zijn voor anderen?
Hoewel mensen natuurlijk meer hebben aan mijn verslagen van de tuinen en die staan nog gewoon in t desbetreffende topc..... Mmmmmm
Grace
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 61 posts

Berichtdoor willem » do aug 18, 2011 12:17 pm

Is het dan niet wat dat net als met de verhuizing van oude naar nieuwe forum mensen kunnen aangeven/verzoekjes kunnen indienen om delen daar naar toe te verplaatsen? Geen idee overigens of ik het beheer dan opzadel met gigantisch veel werk (vast wel :) ). Verder vind ik dit een goed idee! Ik post geen foto's, maar vind het heel leuk alles te bekijken en waardeer alle input enorm!

Even een zijstapje, Borisje, kan zo snel even niet vinden waar dat linkje staat, maar waar kan ik die fotosite van je vinden met al die verblijvenfoto's?
willem
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 132 posts

Berichtdoor Borisje » do aug 18, 2011 9:08 pm

ik heb zojuist nog een flink aantal foto-topics hernoemd en verplaatst. Op de eerste pagina van het archief staan nu eigenlijk alleen nog verzameltopics, het gaat dan om OF topics van meerdere zoos OF een zoo door meerdere fotografen.
Als iemand heel graag een van die topics gesplitst wil zien dan hoor ik het wel neem ik aan.
Welcome to a Kingdom of Animals... real, ancient and imagined: a Kingdom ruled by lions, dinosaurs and dragons; a Kingdom of balance, harmony and survival; a Kingdom we enter to share in the wonder, gaze at the beauty, thrill at the drama, and learn.
Borisje
Administrator
Administrator

Liked in: 673 posts

Berichtdoor stick » vr aug 19, 2011 7:53 pm

Bedankt voor dit werkje! Nu heb ik ook een duidelijk beeld van hoe in de toekomst moet!!
stick
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 200 posts

Berichtdoor Johnny » za aug 20, 2011 3:17 pm

Ziet er goed uit. Werkt voor mijn gevoel net als de gallery van zoochat, beter zelfs nog, aangezien dit op jaartal is, en er dus geen oudere foto's tussen staan ( hoe mooi die ook zijn, ze geven geen goed actueel beeld)
Turf, jenever en achterdocht; daaruit heeft God de trotse drenthen gewrocht
Johnny
ZooSite Fanatiekeling
ZooSite Fanatiekeling

Liked in: 601 posts

Vorige

Keer terug naar Vragen & Suggesties (uitsluitend voor vragen over het forum!)