ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

Foto's plaatsen bij nieuwsberichten

Foto's plaatsen bij nieuwsberichten

Berichtdoor Svenneke » za jun 06, 2015 11:04 am

Dutch-Dolphin schreef:
IceQueen schreef:
Dustin1999 schreef:Je kan op facebook een film kijken over blijdorp het park

Zonder link en/of verdere informatie waar op facebook is dit echt een nutteloos bericht!

Dat denk ik nou ook wel eens bij de gekopieerde Facebookberichten die het beheer soms plaatst.

In dit tijdperk van social media is facebook net zo goed een bron van nieuws/informatie geworden als menig andere site.

Verschillende zoo's sturen niet eens meer persberichten rond, maar delen nieuws uitsluitend op hun FB pagina.
Als het maar interessant genoeg is, wordt het ook opgepikt door journalisten en nieuwssites.
En aangezien het van de bron komt, kan net zo officieel beschouwd worden als een persbericht per e-mail.

Een heel groot deel van site en forum draait om nieuws.
Zolang de bron vermeld wordt, zie ik dus niet in wat het probleem is als het beheer (of eender wie) een FB bericht copieert en hier plaatst. Of wanneer er een korte melding gedaan wordt met een link naar de rest van het artikel.

lijkt me een groot verschil in "nutteloosheid" met een vage vermelding naar een film zonder te vermelden waar precies je die film kan vinden.
Svenneke
Administrator
Administrator

Liked in: 751 posts

Re: [nieuws 2015] Diergaarde Blijdorp

Berichtdoor Dutch-Dolphin » za jun 06, 2015 4:57 pm

Nee je ziet inderdaad niet in wat het probleem is, ik bedoel helemaal niet dat social media berichten nutteloos zijn. Het ontbreken van de foto die duidelijk maakt waar het om gaat of een link maakt zo'n post nogal nutteloos.
Dutch-Dolphin
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 156 posts

[nieuws 2015] Diergaarde Blijdorp

Berichtdoor Svenneke » za jun 06, 2015 6:28 pm

Dutch-Dolphin schreef:Nee je ziet inderdaad niet in wat het probleem is, ik bedoel helemaal niet dat social media berichten nutteloos zijn. Het ontbreken van de foto die duidelijk maakt waar het om gaat of een link maakt zo'n post nogal nutteloos.

ok, ik begrijp het. Volgens die logica heb je dus een probleem met ongeveer 90% van de nieuwtjes van alle leden op dit forum want er staan nu eenmaal bijna nergens een foto bij.

Mag je vinden hoor, maar dan ben ik blij dat we niet zulke criteria aanhouden, want dan zou er helemaal niemand meer een nieuwtje posten, ongeacht of het eigen ervaring dan wel van social media of andere nieuwssite is.

Ik ben persoonlijk erg blij met elk nieuwsbericht dat gepost wordt of er nou een foto bijstaat of niet. en door te lezen merk je doorgaans vanzelf waar het bericht over gaat. Bij een korte samenvatting, zien we wel graag een link (overigens de reden dat deze discussie begonnen is) en daar houden de meeste leden zich ook aan.

Dus ik zie veel spijkers en muggen en olifanten in je opmerking en deze discussie, maar verder weinig constructiefs.
Svenneke
Administrator
Administrator

Berichtdoor HayoAqua » za jun 06, 2015 7:17 pm

Als iemand er alleen bijzet "Facebook" of "FB" gaat het (bijna) altijd om de Facebook-pagina van de dierentuin zelf. Als iedereen gewoon die regel aanhoudt, lijkt me er geen probleem te zijn.

ralph liken deze post.
HayoAqua
Zoo Bezoeker
Zoo Bezoeker

Liked in: 13 posts

Berichtdoor willem » za jun 06, 2015 8:36 pm

Wat een gemiemel allemaal...

Daarover gesproken: Wat ongelooflijk zonde dat het oude roofdierenverblijf kennelijk dus toch zo verkracht gaat worden door het volledig te overbruggen met een netconstructie. Heel jammer dat ze het niet als twee authentieke aparte open verblijven houden (aangepast naar wat minder ruimte-blievende soorten) en ook die halve cilinders aan de kopse kanten vullen met leuke (Afrikaanse) vogeltjes of zoogdieren. Nu ga je het eerst helemaal opknappen om het vervolgens volledig onder te laten kakken en pissen door ranzige apen...
willem
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 132 posts

Berichtdoor Dutch-Dolphin » zo jun 07, 2015 2:20 am

Svenneke schreef:
Dutch-Dolphin schreef:Nee je ziet inderdaad niet in wat het probleem is, ik bedoel helemaal niet dat social media berichten nutteloos zijn. Het ontbreken van de foto die duidelijk maakt waar het om gaat of een link maakt zo'n post nogal nutteloos.

ok, ik begrijp het. Volgens die logica heb je dus een probleem met ongeveer 90% van de nieuwtjes van alle leden op dit forum want er staan nu eenmaal bijna nergens een foto bij.

Mag je vinden hoor, maar dan ben ik blij dat we niet zulke criteria aanhouden, want dan zou er helemaal niemand meer een nieuwtje posten, ongeacht of het eigen ervaring dan wel van social media of andere nieuwssite is.

Ik ben persoonlijk erg blij met elk nieuwsbericht dat gepost wordt of er nou een foto bijstaat of niet. en door te lezen merk je doorgaans vanzelf waar het bericht over gaat. Bij een korte samenvatting, zien we wel graag een link (overigens de reden dat deze discussie begonnen is) en daar houden de meeste leden zich ook aan.

Dus ik zie veel spijkers en muggen en olifanten in je opmerking en deze discussie, maar verder weinig constructiefs.

Ja je zegt dat je het snapt, maar blijkbaar dus nog niet. Er worden vaak berichten van social media geplaatst waar door de tuin ook een foto of filmpje bij werd geplaatst. Die, of een link er van, wordt hier niet geplaatst. Dat maakt zulke berichten nogal onduidelijk.

Wellicht kun je daar wat mee doen, in plaats van, zoals altijd, een weerwoord te geven. ;)
Dutch-Dolphin
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Berichtdoor IceQueen » zo jun 07, 2015 8:57 am

Als het je zo ergert had je het allang kunnen aangeven in het suggesties en vragenforum ipv een sneer te geven waar de hekel vanaf druipt en een weerwoord uitlokt! En dat geld ook voor de mensen die het geliked hebben!
Door het op deze manier te doen hebben jullie in ieder geval 1 ding voor elkaar, de wil die ik nog had om het forum levend te houden is grotendeels verdwenen! Gefeliciteerd! Dit was de welbekende druppel.
IceQueen
Administrator
Administrator

Liked in: 1579 posts

Berichtdoor Svenneke » zo jun 07, 2015 8:32 pm

willem schreef:Wat een gemiemel allemaal...
Volledig mee eens, Willem, maar ik vrees dat ik toch ff verder moet antwoorden.

Dutch-Dolphin schreef:Ja je zegt dat je het snapt, maar blijkbaar dus nog niet. Er worden vaak berichten van social media geplaatst waar door de tuin ook een foto of filmpje bij werd geplaatst. Die, of een link er van, wordt hier niet geplaatst. Dat maakt zulke berichten nogal onduidelijk.

Wellicht kun je daar wat mee doen, in plaats van, zoals altijd, een weerwoord te geven. ;)

ik weet niet wat jij leest, maar dit is dus volledig zoals ik het de eerste keer al begrepen heb.
kunnen we 2 richtingen uit met je opmerking:
- of je bedoelt het inderdaad rechtstreeks tegen het beheer die dat niet doet (zoals in je initiƫle post). dan leert ons volgend rekensommetje dat er 4 beheerders (waarvan 2 bijna nooit actief) zijn op +1500 leden. als alleen wij foto's of filmpjes bij FB quotes moeten plaatsen heeft evenveel invloed als een mug die in zee piest.Zoals Icequeen aangeeft zou dat impliceren dat je er alleen maar op uit bent ons wat af te zeiken.
Maar ik ga ervanuit dat je toch een iets aardiger jongen bent dan dat. dus optie 2?

- of je vindt dat iedereen foto's/links bij uit FB gecopieerde berichten zou moeten plaatsen: in dat geval verwijs ik naar mijn antwoord (waar ik het volgens jou niet snap): dat ik blij ben dat we dat niet als regel hebben.

Begrijp me niet verkeerd, iedereen mag van mij een link of foto bij een bericht plaatsen als ze dat nut vinden hebben.
MAAR Ik zou het iig niet willen verplichten. er zijn tal van redenen waarom mensen niet die extra moeite nemen. tijd, bv. of posten vanop een smartphone of tablet waar dat soort acties moeilijker zijn. beide zijn redenen waarom ik het bv bijna nooit doe.

Dat mensen niet of nauwelijks de moeite nemen een foto of link toe te voegen bij een volledig gecopieerd artikel en er eigenlijk nooit klachten op geweest zijn, toont imo aan dat mensen er de meerwaarde niet van inzien (en de berichten in kwestie dus niet onduidelijk vinden).

Zo, iets uitgebreider (en nu hopelijk duidelijk?) uitgelegd WAAROM wij als beheer dat niet doen en ook niet zouden verplichten.
Svenneke
Administrator
Administrator

Berichtdoor Dutch-Dolphin » zo jun 07, 2015 8:57 pm

- of je vindt dat iedereen foto's/links bij uit FB gecopieerde berichten zou moeten plaatsen: in dat geval verwijs ik naar mijn antwoord (waar ik het volgens jou niet snap): dat ik blij ben dat we dat niet als regel hebben.

Daar gaat het om. Wat mij nogal irriteert dat er ineens een grote heisa van wordt gemaakt. Jullie zouden het ook gewoon op kunnen pakken als een 'tip' in plaats er een hysterische soap van te maken. Het getuigd er van dat er geen ruimte voor kritiek is en dat enkel jullie het bij het rechte eind hebben. Overigens ben ik niet de enige die er zo over denkt. Maar uiteraard zul je ook daar wel een weerwoord op hebben en kunnen we deze discussie voeren tot we een ons wegen. Doe er mee wat je wil.

DJ Richard Hendriks liken deze post.
Dutch-Dolphin
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Berichtdoor Borisje » zo jun 07, 2015 10:59 pm

aan zowel leden als mijn mede beheerders het verzoek hier gewoon on-topic over Diergaarde Blijdorp te posten en verdere discussie over de inhoud van posts elders te voeren.
Borisje
Administrator
Administrator

Liked in: 673 posts

Re: Foto's plaatsen bij nieuwsberichten

Berichtdoor Svenneke » ma jun 08, 2015 8:31 am

quote="Borisje"]aan zowel leden als mijn mede beheerders het verzoek hier gewoon on-topic over Diergaarde Blijdorp te posten en verdere discussie over de inhoud van posts elders te voeren.[/quote]

Bij deze dan ook afgesplitst en verplaatst.

Dutch-Dolphin schreef:Daar gaat het om. Wat mij nogal irriteert dat er ineens een grote heisa van wordt gemaakt. Jullie zouden het ook gewoon op kunnen pakken als een 'tip' in plaats er een hysterische soap van te maken. Het getuigd er van dat er geen ruimte voor kritiek is en dat enkel jullie het bij het rechte eind hebben. Overigens ben ik niet de enige die er zo over denkt. Maar uiteraard zul je ook daar wel een weerwoord op hebben en kunnen we deze discussie voeren tot we een ons wegen. Doe er mee wat je wil.

De heisa gaat in deze vooral over de manier waarop jij denkt deze "tip" te moeten communiceren.
Er is een suggesties en vragen topic (waar ik dit dus nu ook naar verplaatst heb.)
Daar kan je op eender welk moment suggesties en vragen plaatsen en die worden echt wel serieus bekeken.

Jouw initiƫle bericht kan eigenlijk alleen maar als sneer naar het beheer worden opgevat, en zelfs daar hebben we aandacht aan besteed en over nagedacht. getuige:
Begrijp me niet verkeerd, iedereen mag van mij een link of foto bij een bericht plaatsen als ze dat nut vinden hebben.
MAAR Ik zou het iig niet willen verplichten. er zijn tal van redenen waarom mensen niet die extra moeite nemen. tijd, bv. of posten vanop een smartphone of tablet waar dat soort acties moeilijker zijn. beide zijn redenen waarom ik het bv bijna nooit doe.

Vrij vertaald: het is geen slecht idee, maar gewoon niet altijd werkbaar, zelfs niet als gewoon aanmoedigingsbeleid.
Svenneke
Administrator
Administrator

Re: Foto's plaatsen bij nieuwsberichten

Berichtdoor ralph » ma jun 08, 2015 12:38 pm

Als een dierentuin op haar facebookpagina plaatst dat er een zebra geboren is, en vervolgens op het forum in het topic van desbetreffende zoo ''Er is een zebra geboren. Bron; facebook zoo'' geschreven wordt, weten we toch allemaal wat er gebeurd is. Er is een zebra geboren. Lijkt me duidelijk genoeg.

3 mensen liken deze post.
ralph
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 820 posts

Keer terug naar Vragen & Suggesties (uitsluitend voor vragen over het forum!)