ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

FotoAlbum toch anders?

FotoAlbum toch anders?

Berichtdoor Borisje » zo aug 14, 2011 10:54 pm

Tijdens een gezellig middagje campagne voeren in GaiaPark, waar het door het weer helaas niet druk genoeg was om ons alle vier de gehele tijd bezig te houden, heeft het ZooSite bestuur het fotoalbum op het forum besproken. Tijdens deze bespreking hebben we een idee bedacht om het huidige fotoalbum aan te passen aan een aantal door jullie gesuggereerde opties.

Ons voorstel is de volgende verandering:

1. Het fotoalbum wordt opgedeeld in drie sub-forums: Benelux, Europa en Wereld. In deze forums kunnen foto’s uit dat deel van de wereld geplaatst worden (dus Nederland, België en Luxemburgse zoos in het BeNeLux forum etc.)

2. Per dierentuin mag iedereen per jaar een topic openen. Dit topic noem je bij voorkeur als volgt: NAAM ZOO, JAARTAL, DOOR WIE, LAATSTE UPDATE (Kalmthout Zoo 2011 door BorisJe, laatste update 14-08-2011). De laatste update datum kan via het aanpassen van de topictitel aangepast worden.

3. Per bezoek door de starter van het topic aan de zoo mag deze een nieuwe post met 5 nieuwe foto’s plaatsen (zoals nu ook de regel is dus). Anderen en ook de starter zelf mogen natuurlijk oneindig reageren op deze foto’s. Het is echter niet de bedoeling dat een andere fotograaf foto’s van dezelfde zoo in dit topic plaatst, het is de bedoeling dat iedereen zijn eigen topics opent.

Het klinkt misschien ingewikkeld, maar het idee is om het fotoalbum overzichtelijker te maken zodat mensen die foto’s van specifieke dierentuinen willen zien deze makkelijker kunnen vinden. Ook komen zo de meer exotische dierentuinen niet meer tussen de vele, en zeker ook interessante, foto’s van de “lokale” dierentuinen.

Een voorbeeldje van hoe een en ander er ongeveer uit zou zien volgens dit idee:
Afbeelding

We gaan deze verandering echter niet zomaar door voeren en willen graag weten wat jullie ervan vinden.
Welcome to a Kingdom of Animals... real, ancient and imagined: a Kingdom ruled by lions, dinosaurs and dragons; a Kingdom of balance, harmony and survival; a Kingdom we enter to share in the wonder, gaze at the beauty, thrill at the drama, and learn.
Borisje
Administrator
Administrator

Liked in: 673 posts

Re:FotoAlbum toch anders?

Berichtdoor Will » ma aug 15, 2011 8:00 am

Ik vind het een goed plan. Ingewikkeld is het naar mijn mening niet trouwens ;)
Van jaartopics per persoon per tuin ben ik zowieso een fan. Dat is niet alleen handig voor het forum, maar ook voor de fotograaf zelf. Vandaan dat ik dat al doe voor mn blijdorp en madrid foto's ;)

1 Vraagje; hoe hebben jullie in de toekomst dan het liefst de foto's geplaatst van iemand die in de huidige opzet een topic voor een rondreis heeft? Een los topic voor elke tuin?
Will
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 593 posts

Berichtdoor corotauria » ma aug 15, 2011 8:35 am

Ook ik snap het, dus ingewikkeld is het zeker niet.
Vindt het zelfs wel als een logisch voorstel klinken.
corotauria
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 101 posts

Berichtdoor Borisje » ma aug 15, 2011 9:07 am

Will schreef:1 Vraagje; hoe hebben jullie in de toekomst dan het liefst de foto's geplaatst van iemand die in de huidige opzet een topic voor een rondreis heeft? Een los topic voor elke tuin?

Yep, als voorbeeld, Hupie heeft nu een topic met de titel 6 dagen, 7 zoos. Dat zouden in het vervolg dan dus 6 topics worden (aangezien hij 1 zoo twee keer heeft bezocht van die 7).
Welcome to a Kingdom of Animals... real, ancient and imagined: a Kingdom ruled by lions, dinosaurs and dragons; a Kingdom of balance, harmony and survival; a Kingdom we enter to share in the wonder, gaze at the beauty, thrill at the drama, and learn.
Borisje
Administrator
Administrator

Berichtdoor jtb » ma aug 15, 2011 9:34 am

ofschoon ik nooit foto's plaats (ik maak ze ook niet)

vindt ik ze wel leuk om te bekijken dus toch een reactie
Het idee lijkt me prima maar wellicht is het handig om net als in het huidige forum de indeling te maken
Nederland, en dan een blok per vergunde zoo en een blokje overig

Europa, per land een blok

Wereld per continent een blok

ik noem het maar even blok anders weet ik ook niet hoe je het noemt

misschien staat dit ook wel in het voorbeeld maar dat kan ik niet goed lezen (mijn computertechnisch gebrek >:()

voor de rest zou ik zeggen proberen en eventueel aanpassen als dat beter lijkt (hoe moeilijk dit is weet ik niet dus zeg ik het heel makkelijk)
jtb
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 34 posts

Berichtdoor Borisje » ma aug 15, 2011 9:59 am

Het probleem met een dergelijke opsplitsing is dat er in heel veel topics nooit foto's geplaatst zullen worden. Toevallig hebben we momenteel een lid die vrij veel in Spaanse dierentuinen komt, maar verder gaat het vaak toch maar om drie of vier topics per jaar. Vandaar de opdeling in Benelux, Europa, Rest van de Wereld (waarbij die laatste waarschijnlijk ook relatief weinig topics zal bevatten op jaarbasis).

Uiteindelijk, mochten deze ideetjes erg succesvol blijken kunnen we natuurlijk altijd een verdere opsplitsing maken.
Borisje
Administrator
Administrator

Berichtdoor Job » ma aug 15, 2011 12:05 pm

Ik vind het wel een goed idee. Het is overzichtelijk en je kunt makkelijk foto's terugvinden van een bepaalde zoo.
Worden alle huidige topics dan overgeplaatst naar de nieuwe subfora of worden ze verplaatst naar archieven?
Job
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 171 posts

Berichtdoor Harm » ma aug 15, 2011 12:13 pm

Goed idee!
Harm
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 42 posts

Berichtdoor Borisje » ma aug 15, 2011 12:31 pm

@job de meest recente topics zullen verdeeld worden via de nieuwe indeling. Zo goed en zo kwaad als dat kan. Oudere topics (2010 en ouder) zullen gearchiveerd worden.
Borisje
Administrator
Administrator

Berichtdoor stick » ma aug 15, 2011 1:29 pm

Vind het een zeer leuk idee. Dus ik ben een voorstander!!
stick
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 200 posts

Berichtdoor Job » ma aug 15, 2011 4:23 pm

Borisje schreef:@job de meest recente topics zullen verdeeld worden via de nieuwe indeling. Zo goed en zo kwaad als dat kan. Oudere topics (2010 en ouder) zullen gearchiveerd worden.

Zullen die archieven alleen voor mods/admins te zien zijn of ook voor de leden?
Job
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 171 posts

Berichtdoor Jelle » ma aug 15, 2011 5:59 pm

En wanneer gaat dit plan in werking?
Voor al het laatste nieuws, geschiedenis, foto's, etc. over Olifanten kun je het best kijken op Deze facebook pagina!
Ps, de Pagina is openbaar!
Jelle
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 60 posts

Berichtdoor ralph » ma aug 15, 2011 6:09 pm

Ik ben voorstander  :)
ralph
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 820 posts

Berichtdoor Borisje » ma aug 15, 2011 6:35 pm

@Job dit blijft in principe zichtbaar voor iedereen.

@Bob gezien de positieve reacties tot nu toe binnen afzienbare tijd (tenzij iemand nog met overtuigende argumenten tegen dit idee komt)
Borisje
Administrator
Administrator

Berichtdoor Johnny » ma aug 15, 2011 7:06 pm

Het is niet de indeling waar ik voor zou kiezen, maar dat betekend niet dat ik er niet positief tegenover sta. Het idee van een 'gallery' staat mij enorm aan, de indeling is dan van ietwat minder belang. Ik zou zeggen, go for it!
Turf, jenever en achterdocht; daaruit heeft God de trotse drenthen gewrocht
Johnny
ZooSite Fanatiekeling
ZooSite Fanatiekeling

Liked in: 601 posts

Volgende

Keer terug naar Vragen & Suggesties (uitsluitend voor vragen over het forum!)