ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

Foto album uitbreiden

Foto album uitbreiden

Berichtdoor stick » do jul 14, 2011 12:01 pm

Ik heb een leuk idee om het foto album wat uit te breiden. Misschien dat het ook kan ingedeeld worden in landen zoals de dierentuin topics. Vind het soms toch leuk als ik naar een nieuwe dierentuin ga om een kleine impressie te krijgen. Maar nu moet ik heel het forum doorspitten.
En misschien dat er ook een apart topic kan komen voor foto's van verblijven, omdat hier ook wel liefhebbers van zitten.
Het zijn maar ideetjes, jullie zien maar wat er mee gebeurd.
stick
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 200 posts

Re:Foto album uitbreiden

Berichtdoor TWit894 » do jul 14, 2011 12:33 pm

Of dat iedereen het zoals mij doet, gewoon iedereen zijn eigen topic, das veel makkelijker dan overal een beetje te zetten ;)
Bestuurder bij ZooTripper: https://www.facebook.com/ZooTrippers
TWit894
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 301 posts

Berichtdoor stick » do jul 14, 2011 2:41 pm

Maar dan heb je nog altijd geen overzicht over de tuinen in verschillende land. Ik kan niet weten naar welke tuinen jij allemaal geweest bent.
stick
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Berichtdoor Harris » do jul 14, 2011 7:27 pm

Idd erg goed plan!
Per dierentuin de ruimte om de desbetreffende foto's te posten.

Heb namelijk ook het idee dat iedereen alleen maar zijn/haar mooiste foto's post. Terwijl de "gewone" foto's ook erg interessant zijn natuurlijk!
Harris
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Liked in: 1 post

Berichtdoor IceQueen » do jul 14, 2011 7:30 pm

Bedankt voor het idee. Het fotoalbum is echter voornamelijk bedoeld om je dierenfoto's te delen. Voor foto's van verblijven is het fotoverslag in het leven geroepen. Deze kun je plaatsen/vinden in de fora van betreffende dierentuinen. Daarnaast is er van bijna elke dierentuin die op de ZooSite website besproken word (dierentuinen in de BeNeLux en een stukje daarbuiten) een fotoimpressie te vinden bij de desbetreffende zoo informatie pagina's.

Zie regels betreffende foto's: http://www.zoosite.nl/forum/index.php/topic,2199.0.html
IceQueen
Administrator
Administrator

Liked in: 1579 posts

Berichtdoor ZOOgr » di aug 02, 2011 1:23 am

Na de uitschrijvingen kwam deze vraag ook bij mij naar boven. Is het niet mogelijk om een fotoalbum alla zoochat te maken?
Ik heb geen idee of het een optie is of hoe moeilijk het is maar ik vind dat daar altijd heel mooi geregeld.
Hebben jullie hier wel is over nagedacht en zo ja wat is de reden waarom het niet kan?
ZOOgr
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 43 posts

Berichtdoor Svenneke » di aug 02, 2011 7:06 am

Z00groentje schreef:Na de uitschrijvingen kwam deze vraag ook bij mij naar boven. Is het niet mogelijk om een fotoalbum alla zoochat te maken?
Ik heb geen idee of het een optie is of hoe moeilijk het is maar ik vind dat daar altijd heel mooi geregeld.
Hebben jullie hier wel is over nagedacht en zo ja wat is de reden waarom het niet kan?

als jullie collectief ZooSite gaan sponsoren, kan zoiets.
maar zoiets kost veel webruimte en webruimte kost ons veel geld.
Dus zolang het bestuur nog jaarlijks flink geld moet ophoesten om zoosite draaiende te houden, zie ik het niet gebeuren
Svenneke
Administrator
Administrator

Liked in: 751 posts

Berichtdoor Borisje » di aug 02, 2011 7:25 am

ZooSite is een website over de dierentuinen van de Benelux en dierentuinen dicht op de grens met de Benelux in Frankrijk en Duitsland. Aangezien een fotogalerij zoals zoochat heeft op het forum (dat over alle dierentuinen gaat) niet mogelijk is, zouden we dan aan de informatie site deze galerij moeten toevoegen. Willen we vast houden aan ons concept (en dat willen wij graag) dan zouden we voor die galerij ook de Benelux beperking moeten opleggen.
Op het forum mag nu gewoon uit elke zoo op de wereld en zelfs uit niet zoos foto's geplaatst worden, met een beperking op het aantal dat je hier toont, maar geen enkele beperking op waar vandaan, wel of niet dierentuinvergunning, wel of niet in een dierentuin zelfs. Ik denk dat we daarmee een mooie tussenweg hebben.

Daarnaast is wat Svenneke aangeeft ook nog eens zo, ZooSite kost ons jaarlijks een mooi maandsalaris (gelukkig verspreid over vier mensen, twee "gezinnen"). Hierin is met name de bandbreedte die de 40.000 maandelijke bezoekers van de site (en het forum) gebruiken een grote kostenpost. Met de toevoeging van een fotogalerij zou de gebruikte bandbreedte explosief stijgen en daarmee ook onze kosten, tot op een punt dat ik verwacht dat een deel van ons, en zeer waarschijnlijk wij allemaal, de stekker er uit zouden trekken. Met het huidige systeem, waarbij een ieder ook zijn/haar foto's kan delen door er vijf te tonen en de rest gratis te hosten op een foto-hostingssite zijn we tevreden en niet van plan om wegens kosten ZooSite te beëindigen.
Welcome to a Kingdom of Animals... real, ancient and imagined: a Kingdom ruled by lions, dinosaurs and dragons; a Kingdom of balance, harmony and survival; a Kingdom we enter to share in the wonder, gaze at the beauty, thrill at the drama, and learn.
Borisje
Administrator
Administrator

Liked in: 673 posts

Berichtdoor ZOOgr » di aug 02, 2011 10:44 am

Bedankt voor de uitleg. Ik vermoedde al dat geld een van de belangrijkste redenen zou zijn en ik snap uiteraard dat er dan niet aan zoiets begonnen wordt. Hopelijk verliezen we alleen niet nog meer goede leden op dit forum.
ZOOgr
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 43 posts

Berichtdoor Dragonlady » di aug 02, 2011 12:32 pm

Persoonlijk snap ik al die poeha rond de foto-beperking van 5 foto's + een link naar de rest niet zo.

Die 5 foto's zijn gekozen om het forum en al haar draadjes (threads) zo snel mogelijk te laten inladen, voor iedereen, en niet alleen de mensen met een goede internetverbinding. Dat wil niet zeggen dat je alleen maar die 5 foto's kan tonen aan je mede-dierentuinliefhebbers, maar de rest van de foto's uit diezelfde serie zal je moeten weergeven via een eigen (gratis) fotoalbumlink.

Enkele opties van sites die het aanmaken van een gratis fotoalbum toelaten:
- https://picasaweb.google.com *mijn persoonlijke favoriet* *1 GB gratis ruimte*
- http://www.mijnalbum.nl *1 GB gratis ruimte*
- http://www.flickr.com *300MB gratis per maand*
- http://be.fotoalbum.eu/ *kan geen limiet vinden*
- http://www.photobucket.com/
- http://nl.zooomr.com/
- http://www.photoshop.com/tools *2GB gratis, heel mooi maar niet geschikt voor trage internetverbindingen*
- http://www.pbase.com *free trial, daarna betalen?*

en dat is gewoon een paar minuutjes googlen, er zijn er vast nog massa's meer.
A clean house is a sign of a broken computer
Dragonlady
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 37 posts

Berichtdoor jwer » di aug 02, 2011 12:49 pm

Dragonlady schreef:Persoonlijk snap ik al die poeha rond de foto-beperking van 5 foto's + een link naar de rest niet zo.

Die 5 foto's zijn gekozen om het forum en al haar draadjes (threads) zo snel mogelijk te laten inladen, voor iedereen, en niet alleen de mensen met een goede internetverbinding. Dat wil niet zeggen dat je alleen maar die 5 foto's kan tonen aan je mede-dierentuinliefhebbers, maar de rest van de foto's uit diezelfde serie zal je moeten weergeven via een eigen (gratis) fotoalbumlink.

Wel 2 kleine opmerkinkjes dan;

1. Ik heb de goedkoopste kabelverbinding in Groningen, maar ik heb weinig problemen met laden van grote foto-draden op bijv. ZooFreunde waar deze beperking niet geldt... Zijn er nog steeds mensen die met een inbelmodempje op internet klooien dan? Volgens mij heeft iedereen in nederland en belgie toch wel een verbinding die een paar foto's aan zou moeten kunnen?

2. De beperking van 2 foto's per bezoek vind ik dan weer wat apart. Op die manier komen er nog steeds veel foto's per pagina, wat weer teniet doet aan het argument "de pagina laad te traag". Als er niet al te veel mensen reageren op foto's staan er zo 15 foto's op een pagina. Ik vind het niet erg, maar zoals het al zei, waar blijft je argument dan nog...

Maar goed, dan toch voor de andere kant;
3. Als dit de regels zijn, boeie? Dan post je toch 5 foto's en laat je de rest zien via je webalbum? Ben je dan zo ego-centrisch dat je persee wilt dat andere mensen naar je foto's moeten kunnen kijken via het forum? Als ze echt zo geweldig zijn dan klikken mensen wel op je link hoor...
I stand on the crossroads where the roads of ideology and reality meet
jwer
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 57 posts

Berichtdoor Will » di aug 02, 2011 1:36 pm

jwer schreef:1. Ik heb de goedkoopste kabelverbinding in Groningen, maar ik heb weinig problemen met laden van grote foto-draden op bijv. ZooFreunde waar deze beperking niet geldt... Zijn er nog steeds mensen die met een inbelmodempje op internet klooien dan? Volgens mij heeft iedereen in nederland en belgie toch wel een verbinding die een paar foto's aan zou moeten kunnen?

Dat bestaat nog steeds ja;) Het zijn wel geen inbel-verbindingen, maar ik heb regelmatig wifi-netwerken waarvan ik gebruik maak (werkplekken, hotels, etc) die best traag zijn. (soms zit je met zo'n wifi ding net op de grens van bereik hebben oid. waardoor de snelheid er uit gaat ook al in het in theorie een goede verbinding. Geen idee hoe t precies werkt, maar ik weet wel dat het irritant is). Met dergelijke verbindingen kan ik foto-beladen internetsites/fora wel vergeten.
Will
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 593 posts

Berichtdoor jwer » di aug 02, 2011 2:49 pm

Ach het blijft een afweging. Ik snap beide partijen wel, dus dan wordt het een keuze.

Ik zit ook wel eens ergens met een krappe verbinding, maar als ik dan naar zoofreunde ga dan klik ik toch niet op het foto-album? Net zoals ik foto-draadjes skip als ik in het buitenland de zoosite check. Als ik dat toch al doe, waarom dan nog het aantal foto's limiteren? Is het dan puur zodat je die 5 foto's alsnog kan zien als je wel een trage verbinding hebt?

Snap wel heel goed als je foto's beperkt in de nieuwtjes afdeling trouwens, in het fotoalbum (zoals ik zei) is het gewoon een keuze...

En nogmaals, mensen hoeven ook niet persee hun foto's op te dringen aan anderen dus mensen moeten ook niet zo zeuren.
I stand on the crossroads where the roads of ideology and reality meet
jwer
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 57 posts

Berichtdoor stick » di aug 02, 2011 5:15 pm

Het was maar een idee van mij hier. Maar als het niet mogelijk is en te veel geld kost heb ik daar vrede mee. Als ik nu in het foto album een topic open met alleen maar verblijven. En iedereen die wil daar ook verblijven foto's op post (max 5 telkens natuurlijk). Zou dit mogen??
stick
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Berichtdoor Dragonlady » di aug 02, 2011 8:46 pm

Hoewel dat volgens mij niet echt tegen de regels is (collega's verbeter me als ik iets over het hoofd zie), zie ik er het nut niet van in
Is het niet gemakkelijker/nuttiger/duidelijker om per dierentuin zo'n draadje te hebben, ipv alles bij elkaar?
A clean house is a sign of a broken computer
Dragonlady
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 37 posts

Volgende

Keer terug naar Vragen & Suggesties (uitsluitend voor vragen over het forum!)