ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

Updaten ZooSite Forum

Updaten ZooSite Forum

Berichtdoor Zoosite » ma feb 04, 2019 6:51 pm

Beste leden,

Omdat PHP gestopt is met de ondersteuning van PHP 5, wordt de server waar onze website en dus ook het forum op draait geupdate naar PHP 7.2. Dit heeft als gevolg dat het forum niet meer zal werken omdat we nog op een oude phpBB draaien (3.0.14), deze zal dus geupdate moeten worden naar een 3.2 versie. We gaan volgende week een poging doen om de boel te updaten, dat zal rond 14 februari zijn. Het kan zijn dat daarvoor de server al overgezet zal worden, het is helaas onbekend wanneer dit zal gebeuren, dat ligt aan het eerste beveiligingsprobleem wat niet meer gemaakt gaat worden voor PHP 5. Dan is het forum dus even niet beschikbaar.
Het kan zijn dat de update niet goed gaat, dan gaan we niet proberen om het forum te redden zoals enkele jaren geleden. Dus mocht je iets willen bewaren van het forum, doe dat dan zo snel mogelijk.

Mocht iemand nog tips hebben voor deze best grote update, laat dat dan even aan IceQueen weten. Alvast bedankt!

De website zal ook niet meer beschikbaar, omdat onze oude drupal versie ook niet op PHP 7.2 kan draaien. We zijn op 1 januari gestopt met de website te onderhouden en deze zal dus ook compleet offline gaan. Mocht je daar nog iets van willen bewaren of opslaan, doe dat dan ook zo snel mogelijk.

Het ZooSite team
Zoosite
Administrator
Administrator

Liked in: 73 posts

Re: Updaten ZooSite Forum

Berichtdoor IceQueen » do feb 14, 2019 5:42 pm

Sorry mensen, wegens ziekte en veranderd rooster gaat het deze week nog niet lukken...
IceQueen
Administrator
Administrator

Liked in: 1579 posts

Berichtdoor Zoosite » wo jun 10, 2020 7:50 pm

Beste leden,

Vanwege nog steeds kapotte polsen is de update er nooit van gekomen en die gaat er dus ook niet meer komen.
We hebben te horen gekregen dat de servers wederom geupdate worden deze week, dit kan dus weer als gevolg hebben dat het forum niet meer werkt. Mocht dit zo zijn, gaan we dat ook niet meer herstelen.

Mochten we de update niet overleven: Iedereen bedankt voor jullie bijdrage aan zoosite de afgelopen tig jaar en wellicht tot ziens in de dierentuin!
Zoosite
Administrator
Administrator

Liked in: 73 posts

Berichtdoor theoo » do jun 11, 2020 11:56 am

Zoosite schreef:Beste leden,

Vanwege nog steeds kapotte polsen is de update er nooit van gekomen en die gaat er dus ook niet meer komen.
We hebben te horen gekregen dat de servers wederom geupdate worden deze week, dit kan dus weer als gevolg hebben dat het forum niet meer werkt. Mocht dit zo zijn, gaan we dat ook niet meer herstelen.

Mochten we de update niet overleven: Iedereen bedankt voor jullie bijdrage aan zoosite de afgelopen tig jaar en wellicht tot ziens in de dierentuin!

Zou jammer zijn, maar soms is het idd mooi geweest. Ik neem aan dat er wel ergens een back-up is van alle discussies en nieuwtjes ed. Zou fijn zijn also zoiets wel ergens behouden blijft...
theoo
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 571 posts

Berichtdoor rick04 » do jun 11, 2020 12:02 pm

Jammer maar begrijpelijk. Wellicht dat je op laafsekikkers verder kan?
rick04
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 0 post

Berichtdoor Blijdorpenaar » do jun 11, 2020 4:51 pm

Hopelijk gaat het allemaal zonder tegenslagen, maaaar: enorm bedankt Borisje, Svenneke, IceQueen en natuurlijk ook Dragonlady en alle beheerders die er in het verleden zijn geweest. ZooSite is en blijft een prachtige website en een fantastisch naslagwerk!
Blijdorpenaar
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 103 posts

Berichtdoor Dustin1999 » do jun 11, 2020 5:00 pm

Zou super balen zijn als Zoosite Forum niet meer bestaat, door Zoosite Forum ben ik echt begonnen met de dierentuinhobby en kreeg ik er steeds meer passie voor, en leerde ik ook anders kijken naar dierentuinen,verblijven, restaurants enz.

Helaas is de populariteit van de Social Media als Facebook, Twitter, Instagram steeds meer toegenomen de laatste jaren en zijn er heel veel dierentuin fan groepen op Social media erbij gekomen, wat natuurlijk ten kosten ging van de populariteit van Forums als Zoosite Forum.

Maar als dit eenmaal het einde is van Zoosite Forum wil ik alles beheerders van dit Forum heel erg hartelijk bedanken!
Dustin1999
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 93 posts

Berichtdoor IceQueen » vr jun 12, 2020 5:02 pm

Bedankt voor jullie reacties! :hartje:
Zoals jullie wellicht hebben gezien is de site even weggeweest. Ik heb er toch even een mailtje aan gewaagd aan onze webhost en we kunnen nog tot eind vh jaar op de oude php server blijven, maar daarna is het echt afgelopen. Er gaat ook niks bewaard kunnen blijven, omdat het gewoon niet meer bereikbaar gaat zijn vanwege te verouderde php van dit forum en zoosite zelf, dat word al tijden niet meer ondersteunt. Dus mocht je iets willen bewaren, doe dat dan zsm, het jaar is sneller om dan je denkt!

Spread the word dat we nog eventjes terug zijn aub voor wie het al opgegeven had ;)
IceQueen
Administrator
Administrator

Liked in: 1579 posts

Berichtdoor Choco115 . » vr jun 12, 2020 6:38 pm

Erg jammer, er zijn natuurlijk wereldwijd nog meer dierentuinfora, maar dit is eigenlijk het grootste (en voor zover ik weet inmiddels enige) echt Nederlandse dierentuin forum. Ik hoop iedereen ook volgend jaar terug te zien op Belgische, Duitse of Amerikaanse dierenruinfora, maar vind het wel echt jammer dat zoosite stopt. Bedankt iedereen voor jullie bijdragen, met name de administratoren, en laten we er nog een paar mooie laatste maanden van maken!
Choco115 .
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Berichtdoor KJdJ » za jun 13, 2020 5:59 am

Dit is wel echt balen! Dit forum is lekker overzichtelijk.

Bedankt alvast voor al jullie inzet.

Hopelijk blijven er Nederlandse alternatieven.
KJdJ
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Berichtdoor ralph » zo jun 14, 2020 4:28 pm

Jammer zeg. Ik ben al 15 jaar lid, vanaf het begin, dus ik ga het zeker missen wanneer het forum er niet meer is.
ralph
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 820 posts

Berichtdoor pimzeewolde » ma jun 15, 2020 7:12 am

Jammer zeg. Ik kijk er elke dag wel even op. Ga dit zeker missen.
pimzeewolde
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Liked in: 90 posts

Berichtdoor meubilaie » di jun 16, 2020 1:55 pm

Balen, ik hoop dat er een alternatief komt. Ten opzichte van sociale media heeft een forum veel voordelen :(.
meubilaie
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 110 posts

Berichtdoor Niels Grootegans » di jun 16, 2020 5:40 pm

Vreselijk jammer, maar ik snap het allemaal. Ik ga nog genieten van het forum zolang het kan en bedankt voor alles!
Niels Grootegans
Zoo Bezoeker
Zoo Bezoeker

Berichtdoor theoo » di jun 16, 2020 7:15 pm

Ik snap dat jullie met het forum willen stoppen, maar ik heb online wat rondgesnuffeld en het updaten van het forum naar een nieuwe phpBB versie is niet bepaald rocketscience, het is wel echt werk, maar iedereen met een kleine beetje ICT-vingers kan het doen. Waarom is het geen mogelijkheid om het forum aan anderen over te dragen? Het is ten slotte verre van de eerste keer dat het forum van "eigenaar" zou veranderen...
theoo
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 571 posts

Volgende

Keer terug naar Mededelingen & Nieuws van ZooSite