ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

[fotoverslag]Turtleback Zoo, USA 18-09-2019

[fotoverslag]Turtleback Zoo, USA 18-09-2019

Berichtdoor IceQueen » ma okt 07, 2019 3:35 pm

Turtleback zoo was voor ons een compleet onbekende zoo, we hadden deze gevonden doordat ik altijd op AZA kijk wat voor zoos er in de omgeving zitten als we een reis naar amerika plannen. Turtleback was op een half uur rijden afstand van ons hotel in New Jersey, op de website leek het een kleine zoo met wat leuke diersoorten, dus hup in de auto en kijken maar. Als je dan een half uur later een parkeergarage in moet rijden om te parkeren (zeer zeldzaam in amerika) en vervolgens deze ingang ziet:
Afbeelding

Denk je toch: hmm, ziet er toch wel uit als een zoo van formaat... Nu valt het wel mee, de zoo is 20 acres (8.1 ha) en huisvest zo'n 1400 dieren. Maar toch, vergeleken met Central Park en Prospect Park, best een grote zoo ;)

We besloten rechtsom de map te volgen en begonnen zo bij 1 van onze favoriete diergroepen: de reptielen, zag er prima uit. Hier vind je o.a. komodovaranen.
Afbeelding

Hierna kwamen we bij de African adventure, wat we er toch wel vrij spectaculair uit vonden zien qua aankleding, vooral ook omdat we het niet verwachtte.
De leeuwen en gevlekte hyena's hebben naast elkaar liggende verblijven en de dieren worden dan ook wel eens gewisseld van verblijf. Excuses voor de enorme flair, de zon was flink aanwezig.
Afbeelding

Vervolgens is er een gebouwtje voor pinguins die beetje standaard is en meer in het beeld pastte waarmee ik naar deze zoo was gegaan. De savanne daarentegen zag er weer prima uit. (links van het wandelpad onder de bomen is ook nog een verblijf). Dit deel van de zoo is in 2016 geopend, het zag er ook vrij nieuw uit nog.
Afbeelding

Hier vonden was naast masaigiraffen ook nog o.a. bonte bokken en elandantilopen. Het gebouw op de foto is naast stallen ook het dierenziekenhuis vd zoo.
Afbeelding

Als we het gebied weer uit lopen komen we langs 2 standaard volieres voor o.a. fazanten en kitta's. Daarna volgt links een loop met gibbons, alligators en otters (foto)
Afbeelding

Hiernaast ligt sea lion sound en ook een voelpoel, beiden waren dicht wegens verbouwing. Het gebouw daarnaast was wel open en bleek een zeeschildpaddenrehabilitatiecentrum
Afbeelding
Afbeelding
Er waren op dat moment geen zeeschildpadden maar wel de dieren van de voelpoel die daar tijdelijk gehuisvest waren (o.a. koeneusroggen)

Nadat we het rondje waren afgelopen zijn we rechts naar Amazing Asia gegaan. Hier vind je o.a. rode panda's, nevelpanters en amurpanters. Totaal vergeten om een foto te maken, want de nevelpanters waren superactief :hartje:

De volgende 2 stukken zijn eigenlijk meestal wel ons minst favoriete delen in zoos: een australie stukje met emoes, bennetwallabies en een doorloopvoliere met parkieten en de kinderboerderij (foto)
Afbeelding

Dus even snel checken of er niks bijzonders zit en dan doorlopen (je weet het nooit met die amerikanen ;)) naar big cat country, waar we jaguars en poema's vonden
Afbeelding
Afbeelding

Het stukje daarna vond ik het minste stuk van de zoo: wild new jersey. Het was ook niet helemaal meer bewoond, hopelijk om betere verblijven te maken, want hier staan vrij simpele, niet al te grote kooien voor o.a. bobcats, raven, amerikaanse zeearenden, boomstekelvarkens (de laatste 2 niet aanwezig)

Vervolgens een stuk voor ponyritjes (not a fan), snel een blik geworpen op de simpele south amerca exhibit, een weide voor nandoes, lama's, capibara's
Daarna volgen 2 enorme vervblijven voor respectievelijk wolven en zwarte beren gecombineerd met vossen. (foto)
Afbeelding

Ook de bizons en manenwolven (gecombineerd met miereneters) hadden een mooi maatje verblijven net als de condor er tegenover (foto)
Afbeelding

De laatste 2 verblijven zijn voor prairihondjes en flamingo's
Afbeelding
Afbeelding

Hierna storten we oververhit (felle zon, 30 graden) in het restaurant neer met heel veel drinken en ook maar wat eten. Ook de horeca verbaasde ons met de grote keuze aan eten van salades en tosti's tot pizza's en natuurlijk ook hamburgers en frietjes. We zijn deze vakantie in grotere zoos geweest met minder aanbod...

Al met al was dit 1 van de zoos die ons compleet verrast heeft deze vakantie. Het is niet een zoo die je gelijk noemt als iemand vraagt wat moet je echt gezien hebben aan de oostkant van amerika, maar mocht je in de buurt zijn en een paar uurtjes tijd hebben is het wel een leuke zoo om je lijstje completer mee te maken!
IceQueen
Administrator
Administrator

Liked in: 1579 posts

Re: [fotoverslag]Turtleback Zoo, USA 18-09-2019

Berichtdoor Will » ma okt 07, 2019 5:03 pm

Leuk om te zien. Hij stond op mn lijst toen ik naar NYC ging (Masai giraffen en bontebokken.. tsja), maar t lukte me niet om hem in mijn programma te passen (met OV toch minder handig).

De hyena's komen trouwens uit europa. Nieuw bloed voor de amerikaanse populatie, dus ze hopen dat er snel gefokt gaat worden.
Will
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 593 posts

Berichtdoor IceQueen » di okt 08, 2019 1:33 pm

Ah, leuk weetje, ze lagen bij ons iig te maffen ;) maar zou leuk voor ze zijn als er nageslacht komt!
IceQueen
Administrator
Administrator

Berichtdoor Bor » zo dec 01, 2019 9:24 pm

Ik ben hier een jaar of vijftien geleden ook geweest. Een oude schoolvriend van mij woonde in New Jersey en was vrijwilliger in deze Zoo. Ik heb toen na sluitingstijd samen met hem door de zoo gelopen, een schitterende ervaring.

Ondanks de lange tijd herken ik nog best veel, maar zijn er gelukkig ook veel mooie en nieuwe verblijven bijgekomen.
Bor
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Liked in: 47 posts

Berichtdoor IceQueen » wo dec 11, 2019 1:12 pm

Cool! Lijkt me heerlijk om in je eentje (ok met z'n 2en is ook goed) in een zoo rond te lopen
IceQueen
Administrator
Administrator

Keer terug naar Verslagen over de Wereld