ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

[fotoverslag]Prospect Park Zoo 17-9-2019

[fotoverslag]Prospect Park Zoo 17-9-2019

Berichtdoor IceQueen » zo okt 06, 2019 8:14 pm

De eerste nieuwe zoo van de vakantie was Prospect Park Zoo in New York, onderdeel van de Wildlife Conservation Society. Entree 9,95. 12-acre (4.9 ha). Redelijk makkelijk bereikbaar met de metro.
5 jaar geleden waren we niet geweest omdat het ons toen de minst boeiende zoo van wcs leek, nu wilden we hem toch wel mee pakken, achteraf absoluut geen spijt van.

De hoofdingang
Afbeelding

Na de ingang sta je op een groot plein met daar om heen allemaal gebouwen in dezelfde stijl en in het midden, hoe kan het ook anders bij het wcs (elke zoo heeft ze) de californische zeeleeuwen.
Rechts zit de hall of animals en het discovery center (alleen open in het weekend, we waren doordeweeks)
Afbeelding

In het midden zit een gebouw met animal lifestyles
Afbeelding

En links zit de conservation classroom en het cafe/de store
Afbeelding

We zijn eerst de hall of animals gaan doen, hierbuiten zijn nog enkele volieres te vinden en een verblijf voor manoels. We zijn rechts naar binnen gegaan en daar kom je gelijk in een soort nachtstukje voor o.a. zwartvoetkatten en vleermuizen. Verder vind je hier een stuk voor de amphibian crisis.
Afbeelding

En een grote hal met diverse verblijven voor vogels en reptielen, in het midden zat de eerste ronde bij ons een educator
Afbeelding

Achter de hal of animals is nog een kinderboerderij te vinden.
Daarna zijn we naar het gebouw Animal Lifestyles geweest. Hier kom je gelijk bij een ronde hal binnen met 4 grote verblijven, hier vind je o.a. vissen, vogels, wat kleine apensoorten (o.a. grijze titi's) en nogmaals een manoel.
Afbeelding

Als je verder loopt kom je bij een verblijf voor bavianen met diverse kijkruiten, dit is er 1 van.
Afbeelding

Achter de classroom is nog de discovery trail te vinden, beginnen met een verblijf voor prairihondjes
Afbeelding

Er is ook een grote vijver met diverse watervogels
Afbeelding

En ook otters mogen niet ontbreken
Afbeelding

Verder vind je hier o.a. kuifherten (ook een zeldzaamheid in de usa), dingo's en nog een doorloopvoliere.

Al met al een leuke kleine zoo met wat zeldzaamheden die niet op de website staan en dus een leuke verrassing waren zoals de zwartvoetkat, grijze titi's, Geoffroy's tamarin en letterarassari.
IceQueen
Administrator
Administrator

Liked in: 1579 posts

Re: [fotoverslag]Prospect Park Zoo 17-9-2019

Berichtdoor Will » ma okt 07, 2019 4:57 pm

2 jaar geleden heb ik geen buitenverblijf voor manoels gezien. Ik hoop dat die meer ruimte hebben dan dat arme beest dat binnen zit. Afgezien van een aantal veel te kleine verblijven (wat de andere tuinen in NYC ook hadden) is Prospect inderdaad best leuk.

Mocht je soorten tellen; de kuifherten zijn een andere ondersoort dan er in europa gehouden wordt. Daar is het de nominaatvorm.
Will
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 593 posts

Berichtdoor IceQueen » di okt 08, 2019 1:37 pm

Hmm, toch beter moeten opletten bij de kuifherten hoewel, ze waren niet echt goed te zien en ik tel de soort eigenlijk alleen als het ook op m'n website terecht komt. Maybe next time.

Ik vind op het aantal te kleine verblijven wel mee vallen. Central Park heeft er een paar rondom die tropenhal en prospect park voornamelijk buiten dat ik denk van, kan best wat groter... Bronx en Queens vind ik niks mis mee qua verblijven.
De manoel buiten had het iig slechter getroffen. Hij zat in een verblijf waar ik van uit ging dat er iets van een vogel ofzo in zou zitten, tot we de manoel zagen liggen (en toen ook het bordje opmerkte), hopelijk is het tijdelijk.
IceQueen
Administrator
Administrator

Berichtdoor Will » di okt 08, 2019 7:41 pm

Iedereen ziet dit natuurlijk anders. Ik vond het opvallend dat in alle NY tuinen enkele verblijven in overdekte locaties erg krap waren en buitenverblijven ontbraken. In prospect de genoemde manoel, saki-titi, zwartvoetkat etc. In de Bronx oa de kantjils en sifaka's. In Staten Island de serval en verschillende apen. In central park de nevelratten en onwonenden. Queens was voor mij daarom een verademing. Veel ruimer opgezet (en geen overdekte verblijven).
Will
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 593 posts

Berichtdoor IceQueen » wo okt 09, 2019 11:13 am

Zeker. Dieren zonder buitenverblkijf komt best veel voor door tropenhuizen en nachtdierhuizen enzo. Ik heb er niet zo'n probleem mee, mits het verblijf voldoet. Nu ben ik daar natuurlijk geen expert in, maar als het me geen slecht gevoel geeft, vind ik het ok. Kantjils heb ik niet langs genoeg stil gestaan om te oordelen. De sifaka's lijkt niet heel groot, maar het gaat wel een stuk nog de hoogte in waar ze helemaal uit het zicht kunnen gaan zitten.
Staten island had ik vooral problemen met de kooien buiten (op amurpanter na) ;)
IceQueen
Administrator
Administrator

Keer terug naar Verslagen over de Wereld