ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

[fotoverslag] Zootopia - Everland (Zuid-Korea)

[fotoverslag] Zootopia - Everland (Zuid-Korea)

Berichtdoor TWit894 » wo sep 19, 2018 3:15 pm

Ondertussen zijn we een week verder en ik kon het niet laten om een nieuwe tuin te bezoeken! ::) ::)

Everland is een groot attractie/amusementpark ten zuiden van Seoul. In Korea zijn ze wild van amusementparken en je hebt er dan ook een hele hoop. Everland doet sterk denken aan Phantasialand in Duitsland, maar het heeft een extraatje dat voor ons interessant is: Zootopia. Een parkdeel dat draait om verschillende dierenverblijven. Ik had online foto's van lijgers zien voorbij komen, en daarom wou ik het toch eens gezien hebben! Daarnaast waren ook de reuzenpanda's een reden om een kijkje te gaan nemen!

Ik ga enkel Zootopia bespreken uiteraard, van het attractiegedeelte heb ik geen foto's genomen.

Afbeelding Afbeelding
Panda World, hier kan je het koppel reuzenpanda's bekijken. Eerst moet je wel een minuut lang naar een video kijken in een aparte kamer, het concept doet denken aan Villa Volta in de Efteling, maar daarna mag je de serre waar de dieren hun binnenverblijf hebben betreden.

Afbeelding
Uiteraard zijn ook de kleine panda's vertegenwoordigd!

Afbeelding Afbeelding
Het buitengedeelte, gek genoeg is er ook een klein verblijf voor goudkopleeuwaapjes...

Afbeelding
Verderop wandel je voorbij het verblijf van de gouden stompneusapen. Ik had gehoopt deze in Seoul te zien, maar was erg teleurgesteld dat die er niet waren. Dit was dan ook een leuke verrassing!

Afbeelding
Verderop kom je bij Birds Paridise, in dit gedeelte zijn o.a. flamingo's, kraanvogels, papegaaien en paradijsvogels te zien.

Afbeelding
Monkey Valley, dit gebied doet het hardst aan een gewone dierentuin denken. Rondom het gebouw zijn er verblijven voor gibbons, mantelbavianen, Japanse makaken, ringstaartmaki's, chimpansees en orang-oetans. Binnen zijn er binnenverblijven van de mensapen en ook verblijven voor doodshoofdaapjes, brazzameerkatten, bonte vari's en penseelaapjes. Aangezien het bijna (?) Halloween is, waren er ook tal van insecten en spinachtigen tentoongesteld in de hal.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Vervolgens kom je in het parkgedeelte met allerlei verblijven:
Afbeelding
Tijgerverblijf met een duo Siberische tijgers.

Afbeelding Afbeelding
Een zeer triestig ijsberenverblijf, gelukkig zat er maar één dier in. Maar het exemplaar bleef, wellicht door de hitte (het is hier 28° overdag), steeds in zijn hok liggen.

Afbeelding
Een belachelijk klein verblijf dat in twee is opgedeeld. Aan de ene kant zitten veel te veel pinguïns en aan de andere kant drie zeehonden en twee stellerzeeleeuwen.

Daarnaast is er ook een zeeleeuwentheater waar tijdens de show naast zeeleeuwen ook zeehonden, dwergotters, pinguïns en flamingo's mee mogen doen.

Afbeelding Afbeelding
Ook voor de roofvogels was er een show voorzien: Fantastic Wings. Naast uilen, buizerds en arenden, deden er ook ara's, duiven, pauwen en parelhoenen aan mee!

Afbeelding Afbeelding
In Animal Wonder World kom je voorbij verschillende verblijfjes voor neusberen, kangoeroe's, prairiehonden, wasberen, luiaards, tamandua's en andere kleine soorten.

Het hoogtepunt van Zootopia zijn de twee safariverblijven. Het eerste heet Lost Valley en is een safaripark met verschillende verblijven met "Afrikaanse" diersoorten. Het voertuig waarmee je doorheen het gebied rijdt, is een amfibievoertuig. De route gaat dan ook over land én water! Maar voor je de safari in kan, moet je eerst zo'n 40 minuten aanschuiven, of nog veel langer op drukke dagen wellicht! Je wachttijd wordt interessant gemaakt met verschillende verblijven voor kleine diersoorten. Wat betreft dierenwelzijn is dit echter een 0 op 10. De dieren zijn op drukke dagen langs alle kanten omsingeld door lawaaierige Koreanen die in hopen staan aan te schuiven.

Afbeelding

Onder andere stekelvarkens, mangoesten, kraanvogels, stokstaarjes en naakte molratten bevolken de wachtrij.
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Eenmaal je in het amfibievoertuig zit, wordt je onderworpen aan de vreselijkste 30 minuten van je leven! De gids in het voertuig stopt niet met praten en is vooral bezig met de passagiers op te hitsen om te juichen, te zwaaien en dag te zeggen tegen de dieren. Ik heb liever dat mijn buurman op zondag de hele dag het gras maait dan dat ik nog eens in dat voertuig stap met zo'n gids! Daarnaast rijdt het voertuig ook telkens te snel voort waardoor je op elke plek zo'n 1,5 seconde hebt om een foto te maken of om de dieren te bekijken. De verschillende verblijven zijn nogal klein en het gekke is dat ze vaak ook nog eens zijn opgedeeld. De meeste dieren zitten achter een stroomdraadje en kunnen dus niet echt vrij los lopen.

Afbeelding Afbeelding
Het eerste deel huisvest kamelen, moeflons, manenschapen en alpaca's.

Afbeelding
Die laatsten zaten achter een schrikdraadje apart.

Afbeelding Afbeelding
Terwijl het voertuig door het water dobbert, zie je de Aziatische olifanten. Ze hebben twee verblijven die niet veel voorstellen, zowel qua inrichting als qua ruimte.

Afbeelding
Daarna rijden we door een savanne-achtig gebied met giraffen, antilopen en zebra's. Ook passeer je langs, leeuwen, enkele hertjes en flamingo's.

Afbeelding Afbeelding

Vervolgens passeer je langs het verblijf voor de neushoorn-jachtluipaard combi, helaas rijden we daar gewoon door zonder een moment om rond te kijken. Ik heb maar één foto kunnen nemen:
Afbeelding

Het laatste dierengedeelte van het park, Safari World is hetgene waar ik voor gekomen was. In dit crazy stukje safari rijdt je met een gesloten bus doorheen drie verblijven voor grote roofdieren: leeuwen en hyena's, tijgers en beren. Waarom crazy? In elk verblijf waren stukken afgezet om dieren apart te zetten. In het leeuwendeel was een stuk afgezet voor gevlekte hyena's, bij de tijgers zaten sommige tijgers apart en bij de beren ook. Ik stoorde mij daarnaast ook aan de hoeveelheid dieren, 10tallen leeuwen, tijgers en beren, echt te veel! Maar goed, ik moest dit gedeelte ook bezoeken want hier zou de lijger te zien moeten zijn. Maar helaas niet gezien, wellicht is het dier er ook niet meer aangezien de tijgers en leeuwen ook niet meer worden samengehouden...

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Meer foto's van Zootopia: https://www.flickr.com/photos/97481266@ ... 969717910/
TWit894
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 301 posts

Re: [fotoverslag] Zootopia - Everland (Zuid-Korea)

Berichtdoor rick04 » wo sep 19, 2018 4:39 pm

Weer een mooi verslag zeg! Het is wel een verschil qua sommige verblijven en de safari's dan hier in NL...
rick04
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 0 post

Berichtdoor Kaartje » wo sep 19, 2018 5:47 pm

Bedankt!!
In the end we will conserve only what we love.
We will love only what we understand.
We will understand only what we are taught.
Kaartje
BBB Controleur
BBB Controleur

Liked in: 823 posts

Berichtdoor ralph » wo sep 19, 2018 9:53 pm

Interessant verslag, had nog nooit van dit park gehoord.
Echter zeker geen parkje voor de wishlist. Wat een trieste bedoeling.
ralph
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 820 posts

Keer terug naar Verslagen over de Wereld