ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

[fotoverslag]Toronto Zoo, Canada

[fotoverslag]Toronto Zoo, Canada

Berichtdoor IceQueen » zo okt 25, 2015 6:13 pm

Toronto Zoo is in 1974 geopend en is 287 hectare groot, wat het de grootste zoo van Canada maakt.

Meer info, inclusief diercollectie per gebied, op: http://www.torontozoo.com

De zoo bestaat uit 7 gebieden, wij besloten om eerst naar de reuzenpanda's te gaan, onderdeel van Eurasia Wilds, het nieuwste gebied van de zoo.
De panda's zijn in 2013 aangekomen en blijven tot 2017 in Toronto, daarna gaan ze 5 jaar naar Calgary Zoo. Hun verblijf was voorheen voor Siberische tijgers. Voordat je bij de panda's kan komen moet je eerst door een paviljoen lopen vol met educatie:
Afbeelding

En een reuzensalamander
Afbeelding

Eerste buitenverblijf
Afbeelding

Binnen
Afbeelding

Tweede buitenverblijf
Afbeelding

Daarna volgt er natuurlijk nog een hele pandashop met allerlei pandagoodies.

Omdat we daarna vlakbij de Australasia Pavilion waren, zijn we daar eerst heen gegaan voordat we verder gingen in Eurasia Wilds, in de hoop zuidelijke breedneuswombats te zien (zeer goed gelukt btw)
Het paviljoen begint met een verblijf voor boomkangoeroes
Afbeelding

In dit paviljoen vind je voornamelijk dieren uit Australie en omliggende eilanden, waaronder komodo's
Afbeelding

En andere reptielen
Afbeelding

diverse zeedieren
Afbeelding

Vervolgens zijn we het rondje door Eurasia Wildlands gelopen, wat in 2014 helemaal vernieuwd is. Alle dieren hadden vrij grote verblijven die er netjes uitzagen,maar vrij standaard. Het verblijf wat nog het meest in het oog sprong is voor de sneeuwpanters
Afbeelding

Het volgende gebied is Tundra Trek, geopend in 2009. Hier vind je o.a. grote verblijven voor ijsberen
Afbeelding

En een enorm wolvenverblijf
Afbeelding

Hierna volgt America's met een teleurstellend jaguarverblijf
Afbeelding

met daarnaast flamingo's
Afbeelding

In dit gebied vind je ook Americas Paviljon, waar je diverse vogels, reptielen, aapjes en bevers kunt vinden
Binnenverblijven voor diverse apen
Afbeelding

reptielen
Afbeelding

Om bij Canadian Domain te komen, kom je ook een stukje langs de African Savanna en kom je o.a. langs pinguins
Afbeelding

en hyena's
Afbeelding

Vervolgens moet je een heel stuk omhoog lopen om bij Canadian Domain te komen, er staan zelfs waarschuwingsbordjes die afraden om er met een rolstoel heen te gaan. Ik denk niet dat het zo stijl is als naar de leeuwen in Wuppertal, maar het zal niet veel schelen. En eigenlijk is het de hele wandeling niet waard... De verblijven zien er oud uit en hoewel ik het altijd leuk vind om een stuk met lokale dieren te zien, zie ik het toch liever wat beter uitgevoerd. Het schijnt in de toekomstplannen te staan om het gebied te verplaatsen, dat kan alleen maar beter worden.
Grizzly beren:
Afbeelding

Verder naar de African Savanna. Dit deel is het grootste stuk van de dierentuin en ziet er prima uit.
Leeuwen
Afbeelding

groene bavianen
Afbeelding

neushoorns
Afbeelding

Hier vind je ook nog African rainforest Paviljon met weer allerlei verschillende dieren, klein en groot
zoals dwergnijlpaarden
Afbeelding

en het binnenverblijf voor de gorilla's (buiten wil je niet zien, dat is gewoon een kooi)
Afbeelding

Inmddels kwamen we flink in tijdnood, de zoo is doordeweeks helaas maar tot half 5 geopend, en we moesten nog 2 gebieden. Daar heb ik dus geen foto's meer van kunnen maken. In het Indo Malaya gebied vind je Indo Malaya Paviljon met o.a. orang utans en diverse andere dieren. Daarnaast heb je ook nog Malayan woods met nog een klein binnegebiedje met vlinders en nevelpanters en buiten o.a. Sumatraanse tijgers en Indische neushoorns.

Tot slot is er nog Kidszoo en die moet je in Noord-Amerika nooit overslaan, er zijn vaak verrassende leuke diertjes te vinden, zoals hier de bosmarmot.

Mer racen door de laatste 2 gebieden hadden we een paar minuten voor sluiting alles gezien wat je te voet kon zien en konden we zelfs nog even shoppen. Helaas hebben we niet de Zoo Mobile kunnen doen, een treintje wat de hele zoo rond rijdt en in ieder geval in Eurasia Wildlands door een stuk rijd wat je niet te voet kunt zien.

Ondanks de wat mindere gebieden vond ik Toronto Zoo toch heel leuk en dat kwam vooral door de paviljoens die heel goed de diversiteit van de gebieden liet zien, ik had me daar nog veel langer kunnen vermaken. Maar door de vele dieren en ook de grote gebieden waar je soms wel een eindje moet lopen, hadden we dus wel moeite om alles in de beperkte uren te kunnen zien. Dus voor mensen die ook graag alles in een normaal tempo willen bekijken, raad ik aan om in het weekend te gaan als ze tot 6 uur open zijn.

9 mensen liken deze post.
IceQueen
Administrator
Administrator

Liked in: 1579 posts

Re: [fotoverslag]Toronto Zoo, Canada

Berichtdoor zoolander » zo okt 25, 2015 10:21 pm

ziet er leuk uit vooral het sneeuwpanter verblijf! Panda's hebben wel een erg inspiratieloos verblijf of viel dat mee vanuit andere hoeken?
zoolander
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Liked in: 15 posts

Berichtdoor Dino_amusement » ma okt 26, 2015 1:55 pm

Ik had in Tierpark Berlijn al moeite alles te zien in 1 dag, dus bij een eventueel bezoekje zal ik er genoeg tijd voor uittrekken, half 5 is ook wel erg vroeg. Leuk verslag weer!
Dino_amusement
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Liked in: 52 posts

Berichtdoor IceQueen » wo okt 28, 2015 11:05 am

Bedankt, Dino_amusement :)

Nee, je hebt helemaal gelijk zoolander, vrij inspiratieloos waar de panda's zelf zitten. Maar zou jij veel moeite doen als je ze maar 5 jaar hebt? Ik had meer zoiets van: hebben hier siberische tijgers gezeten? Blij dat ze er niet meer zijn! Maar voor die panda's is het prima ruimte, toch, die dieren bewegen toch amper ;) En qua educatie hebben ze het imo wel heel goed gedaan, dat mis ik nog wel eens op andere plekken waar panda's gehouden worden.

Dit was overigens het laatste verslag van de Canada/USA reis. Voor de liefhebbers: alle dieren & natuur foto's zijn inmiddels op m'n website te zien.
IceQueen
Administrator
Administrator

Berichtdoor willem » wo okt 28, 2015 1:45 pm

Ik vind het echt gaaf hoe je de moeite neemt deze verslagen te maken en te delen! Ik waardeer dat enorm (geldt voor meerdere posters; o.a. theoo, ralph, will, kaatje&tigger, rick, nick, hippo; en dan vergeet ik er vast nog een paar)!

2 mensen liken deze post.
willem
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 132 posts

Berichtdoor Zoeff » wo okt 28, 2015 3:17 pm

Is er een groot verschil te merken tussen Amerikaanse en Canadese tuinen?
Zoeff
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 212 posts

Berichtdoor GeertD » wo okt 28, 2015 6:29 pm

willem schreef:Ik vind het echt gaaf hoe je de moeite neemt deze verslagen te maken en te delen! Ik waardeer dat enorm (geldt voor meerdere posters; o.a. theoo, ralph, will, kaatje&tigger, rick, nick, hippo; en dan vergeet ik er vast nog een paar)!

Hier sluit ik me helemaal bij aan! Bedankt voor de mooie serie reisverslagen!
GeertD
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Liked in: 233 posts

Berichtdoor IceQueen » vr okt 30, 2015 8:16 pm

Bedankt Willem, dat is leuk om te horen :) GeertD ook bedankt!

@Zoeff: we hebben maar 1 echte grote dierentuin in Canada gezien, de ander was biodome en een aquarium. Die laatste 2 zou ik nergens mee kunnen vergelijken van wat we in Amerika gezien hebben. Toronto is gewoon een grote dierentuin, als je die in Amerika zou plaatsen, dan zou die denk ik ergens na de groep Bronx, San Diego, Animal Kingdom, Miami zetten. Ik zou hem net boven de middenmoot plaatsen vanwege de collectie.
IceQueen
Administrator
Administrator

Berichtdoor Grace » do dec 03, 2015 5:51 pm

wij hebben toen 3 bezoeken gedaan. Ik zie wel dat er al best wel wat veranderd is, maar de loopafstand nog niet.

en inderdaad die wildtrail is het niet waard eigenlijk. Want je komt bij een enorm veld bizons uit die ongeveer 5 voetbalvelden hebben en waarschijnlijk in de achterste hoek stonden :')

Leuke foto's
Grace
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 61 posts

Keer terug naar Verslagen over de Wereld