ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

(Fotoverslag) Busch Gardens Tampa

(Fotoverslag) Busch Gardens Tampa

Berichtdoor Adriaan » ma okt 19, 2015 8:46 pm

In september samen met een mede zoositer 11 dierentuinen in Florida en Georgia bezocht. Een van die bezochten parken in Florida was Busch Gardens in Tampa. Dit in 1959 geopende park is eigendom van de zelfde organisatie als Sea World. Busch Gardens is een combinatie tussen een pretpark en een dierentuin. Je moet het dus niet zien als een complete dierentuin maar een pretpark met dieren. Je kan dit park als je niet in alle attracties gaat goed op een dag bezoeken. Wij hebben het bezocht in combinatie met Florida Aquarium. Frankwin van Beers, directeur van dierenpark Emmen heeft meerdere keren gezegd dat bij het bedenken van Wildlands veel inspiratie op hebben gedaan in dit park.
Ingangsgebied:
Afbeelding
Er zijn verschillende gebieden met dieren, al deze gebieden hebben weer verschillende attracties. Het eerste gebied wat we bezocht hebben is het Myombe Reserve. Dit is een nagemaakt stukje regenwoud met mensapen (chimps en gorilla’s). Doordat het in Florida het hele jaar door warm is kunnen tropische planten hier prima groeien. De mensapen verblijven zijn prachtig. Na Disney Animal Kingdom en de Bronx Zoo vond ik dit het mooiste gorillaverblijf wat ik gezien heb.
Afbeelding
De eerste dieren die je tegenkomt zijn een groep zeer grote alligators die leven in een mooi groen verblijf (zou mooier zijn als dit nijlkrokodillen zouden zijn maar we zijn in Florida).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Chimps:
Afbeelding
Afbeelding
Gorilla’s:
Afbeelding
Afbeelding
Het volgende gebied in Marokko hier leven in een groot en mooi verblijf cheeta’s:
Afbeelding
Afbeelding
Vervolgens kwamen we bij het verblijf voor Nijlpaarden met mooi onderwaterzicht:
Afbeelding
Na een stukje verder op zitten leeuwen en hyena’s in mooie verblijven, de dieren kunnen van verblijf wisselen dit wordt regelmatig gedaan en zorgt voor afwisseling voor de dieren:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Een stukje verder heb je mooi zicht over de zeer grote en mooie Afrika savanne, hier kan je ook met een treintje door rijden:
Afbeelding
Afbeelding
Verder nog een verblijf voor stokstaartjes:
Afbeelding
Na een onderzoekscentrum en de kamer van de dierenarts kom je bij het verblijf voor Aziatische olifanten, dit is een langwerpig verblijf waar je als je pech hebt de dieren van grote afstand kan zien.
Afbeelding
Hierna zijn we naar het gebied Jungala gegaan, dit is vrij recent geopend met verblijven voor tijgers en orang’s. Dit gebied was super mooi en het hoogtepunt van Busch Gardens.
Tijgergebied bestaat uit twee verblijven met elk een groep tijgers, dit verblijf heeft veel hoogte verschillen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebied voor orangs
Afbeelding
Afbeelding
Daarnaast nog een verblijf voor gibbons:
Afbeelding
Verspreid over het park zijn nog enkele verblijven met kleine dieren zoals aapjes en vogels:
Afbeelding
Daarnaast is er nog een groot en mooi nachtdieren ‘’huis’’ met veel soorten:
Afbeelding
Ook is er in het park nog een verblijf met spitsnuitkrokodillen:
Afbeelding

Busch Gardens Tampa is een super mooi en gaaf park. Alle verblijven zijn heel erg mooi. Mocht je in de buurt zijn zou ik hier zeker heen gaan.

12 mensen liken deze post.
Adriaan
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 383 posts

Re: (Fotoverslag) Busch Gardens Tampa

Berichtdoor GeertD » ma okt 19, 2015 9:53 pm

Mooi en duidelijk verslag! Dankjewel :)
GeertD
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Liked in: 233 posts

Berichtdoor Jo kuyken » di okt 20, 2015 5:46 am

Zeer goed verslag, maar als nachtdieren-fan had ik graag geweten wat ze in het nachthuis hielden. Ken je misschien nog een paar soorten ? ;)
Jo kuyken
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 213 posts

Berichtdoor Zoeff » di okt 20, 2015 9:22 am

Is dit niveau van thematiseren vergelijkbaar met hannover/leipzig/valencia? Animial kingdom lijkt mij toch een standaard hoger. Of valt dat tegen?
Zoeff
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 212 posts

Berichtdoor Adriaan » di okt 20, 2015 10:02 am

Zoeff schreef:Is dit niveau van thematiseren vergelijkbaar met hannover/leipzig/valencia? Animial kingdom lijkt mij toch een standaard hoger. Of valt dat tegen?

De thematisering heeft wel een vergelijkbaar niveau, zeker bij Jungala, de chimps gorilla''s en de jachtluipaarden. Wat wel echt zonde is dat het park vol staat met achtbanen en andere atracties. Dit is op de foto's niet zo goed te zien maar geeft wel een minder effect. In Disney zijn de atracties veel mooier weg gewerkt.
Adriaan
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Berichtdoor Johnny » di okt 20, 2015 2:51 pm

De verblijven zijn naar mijn idee van een vergelijkbaar niveau. Qua thematisering doet DAK het net een stapje beter naar mijn idee. Het enige storende is het behoorlijk grote aantal achtbanen. Op dit moment bouwen ze een nieuwe attractie, wat dus een familievriendelijke achtbaan wordt. Tsja, hoeveel denk je daarvan nog nodig te hebben?

Maar qua huisvesting van de dieren zit het wel goed. Vond de educatie wel minder dan in SeaWorld, Animal Kingdom en Georgia Aquarium.
Johnny
ZooSite Fanatiekeling
ZooSite Fanatiekeling

Liked in: 601 posts

Berichtdoor aaronwwf2 » di okt 20, 2015 6:40 pm

Welke soort tijger is het al is ik vragen mag?
aaronwwf2
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Liked in: 41 posts

Berichtdoor Adriaan » di okt 20, 2015 8:14 pm

aaronwwf2 schreef:Welke soort tijger is het al is ik vragen mag?

Volgens mij Bengaalse tijgers.
Adriaan
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Berichtdoor Johnny » wo okt 21, 2015 1:17 pm

Ik meen dat aan de ene kant Sumatranen zaten en aan de andere kant waren het idd 'Bengalen'. Maar deze dieren kunnen daar ook van verblijf wisselen.
Johnny
ZooSite Fanatiekeling
ZooSite Fanatiekeling

Liked in: 601 posts

Berichtdoor IceQueen » wo okt 21, 2015 1:53 pm

Hou het maar op Maleise tijgers ipv Sumatranen.
En leer het die jongen gasten nou gelijk goed: er zijn geen pure bengaalse tijgers in gevangenschap buiten een handje vol dierentuinen in Azie, dat zijn allemaal hybriden, troeptijgers noemen we dat hier :P

Gewoon uit nieuwsgierigheid: heb je ook nog foto's waar je wel kan zien dat al die achtbanen best irritant zijn? Want zo ziet het er niet uit op de foto's, maar jullie zeggen eigenlijk dat het wel zo is ;)
IceQueen
Administrator
Administrator

Liked in: 1579 posts

Berichtdoor Dutch-Dolphin » wo okt 21, 2015 4:04 pm

IceQueen schreef:Hou het maar op Maleise tijgers ipv Sumatranen.
En leer het die jongen gasten nou gelijk goed: er zijn geen pure bengaalse tijgers in gevangenschap buiten een handje vol dierentuinen in Azie, dat zijn allemaal hybriden, troeptijgers noemen we dat hier :P

Gewoon uit nieuwsgierigheid: heb je ook nog foto's waar je wel kan zien dat al die achtbanen best irritant zijn? Want zo ziet het er niet uit op de foto's, maar jullie zeggen eigenlijk dat het wel zo is ;)

In de diergebieden zijn de achtbanen niet echt zichtbaar, enkel bij de nijlpaarden en cheeta's. Alleen als je van gebied naar gebied loopt zie je de achtbanen (en die zijn overigens aardig weg gethematiseerd), daarnaast hoor je wel in vrijwel het hele park de achtbanen in combinatie met bijbehorend geschreeuw.

Jo kuyken schreef:Zeer goed verslag, maar als nachtdieren-fan had ik graag geweten wat ze in het nachthuis hielden. Ken je misschien nog een paar soorten ? ;)

Ik heb voor je:
- rolstaartbeer
- dikstaartgalago
- grote plompe lori
- mongozmaki
Nog een vijftal andere soorten, maar die weet ik niet meer exact.
Dutch-Dolphin
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 156 posts

Berichtdoor Kaartje » zo feb 26, 2017 2:50 am

Vandaag bezocht: veelal erg mooie verblijven!

Het nachtdierengedeelte en 'Jambo Junction' (een gebied met wat kleinere verblijven) zijn helaas (waarschijnlijk voorgoed) gesloten.
In the end we will conserve only what we love.
We will love only what we understand.
We will understand only what we are taught.
Kaartje
BBB Controleur
BBB Controleur

Liked in: 823 posts

Keer terug naar Verslagen over de Wereld