ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

[fotoverslag]Bird Kingdom, Niagara Falls, Canada

[fotoverslag]Bird Kingdom, Niagara Falls, Canada

Berichtdoor IceQueen » wo okt 14, 2015 6:18 pm

Tegen het einde van onze vakantie waren we weer terug in Canada en zijn we o.a. naar Bird Kingdom geweest in het vreselijk kitscherige, toeristische Niagara Falls ;)
Meer informatie: http://www.birdkingdom.ca/ Hier kun je ook alle dieren vinden die ze hebben.

Bird Kingdom is gevestigd in een fabrieksgebouw uit 1907 wat ook dienst heeft gedaan als museum, het heeft dus ook meerdere verdiepingen.
Je komt binnen in het cafe of de giftshop en daartussen zit de kassa. Daarna volg je de pijlen naar de eerste stop, een museumpje over de geschiedenis van het gebouw.

Vervolgens kom je bij de eerste ruimte met dieren: Explorer Base Camp. Hier vind je wat reptielen (schildpadden, slang, teju) en wat vogels, waaronder diverse papegaaien.
Afbeelding

Er wordt ook een presentatie gehouden met de papegaaien
Afbeelding

Daarna kom je via een smal gangetje met wat afgrijselijke kooitjes voor papegaaien en lor's in de Small Aviary, waar je diverse kleine vogelsoorten kunt vinden. Volgens de website moeten er 40 soorten zitten, ik denk dat dat lichtelijk overdreven is, het zal meer 40 vogels zijn en dan van maximaal de helft qua soorten.
Afbeelding

Vervolgens wandel je door een nachtgedeelte met nijlroezetten, uilen, wat reptielen en een spin.
Afbeelding

Tot slot kom je bij de Main Aviary, dit is wel serieus groot. En hier vind je dat wat grotere vogels o.a. ijsvogels, baardvogels, toerako's etc
eerste aanblik:
Afbeelding

waterval
Afbeelding

In deze hal vind je ook een doorloopvoliere waar je lor's kan voeren (no thanks) en een Japans theehuisje met wat reptielen, waaronder ridderanolis en wat gekko's
Afbeelding

Meerdere verdiepingen
Afbeelding

Afbeelding

Ik denk dat de twee beste woorden om deze dierentuin te omschrijven "Vergane Glorie" zijn. Op de foto's zie je het niet zo, maar het zag er vrij aftands en verwaarloosd uit: kapotte, afgesloten roltrappen, krakkemikkerige trappen, gare deuren, verblijven die hun beste tijd gehad hebben. Alleen de Main Aviary maakte nog wel een aardige indruk, maar dat is denk ik ook hun paradepaardje, voor de rest was het een beetje van: OMG waar zijn we beland? Ik denk dat het er ooit een stuk beter uit heeft gezien, maar nu is het helaas een stuk minder...

Hierna volgen nog 2 grotere verslagen, die zullen waarschijnlijk wat langer op zich laten wachten. Wie zijn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen, foto's van de hele reis staan inmiddels op m'n website ;)

5 mensen liken deze post.
IceQueen
Administrator
Administrator

Liked in: 1579 posts

Re: [fotoverslag]Bird Kingdom, Niagara Falls, Canada

Berichtdoor sharkmember » wo okt 14, 2015 7:27 pm

Is iets anders, vind het wel knap daar, die bruggen enzo :)

Weeral een knap verslag, zoals gewoonlijk
sharkmember
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 79 posts

Berichtdoor Svenneke » do okt 15, 2015 7:36 am

van de meeste foto's wordt ik niet echt warm. ziet er niet bepaald boeiend uit.
maar de opbouw van die main aviary, da's toch wel beetje stoer. ik hou wel van de sfeer die dat uitstraalt.
Svenneke
Administrator
Administrator

Liked in: 751 posts

Berichtdoor theoo » do okt 15, 2015 5:00 pm

Zelfs die main aviary straalt nog minder uit dan het nieuwe vogelhuis van Berlijn :p het ziet er allemaal niet slecht uit, maar echt boeiend ook niet....
theoo
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 571 posts

Berichtdoor Svenneke » vr okt 16, 2015 7:28 am

theoo schreef:Zelfs die main aviary straalt nog minder uit dan het nieuwe vogelhuis van Berlijn :p het ziet er allemaal niet slecht uit, maar echt boeiend ook niet....

ik ben al jaren niet meer in berlijn geweest, dus kan daar niet over meespreken en tja je kan van alles wel zeggen: leuk, maar daar of daar is het beter of dat en dat hadden ze beter anders gedaan.

Ik vind in dit verslag de main aviary een leuke uitstraling hebben. kan best dat er elders betere, mooiere gelijkaardige dingen zijn neergepoot. so what, dat maakt dit er niet noodzakelijk minder op.
Svenneke
Administrator
Administrator

Berichtdoor theoo » vr okt 16, 2015 4:26 pm

Svenneke schreef:
theoo schreef:Zelfs die main aviary straalt nog minder uit dan het nieuwe vogelhuis van Berlijn :p het ziet er allemaal niet slecht uit, maar echt boeiend ook niet....

ik ben al jaren niet meer in berlijn geweest, dus kan daar niet over meespreken en tja je kan van alles wel zeggen: leuk, maar daar of daar is het beter of dat en dat hadden ze beter anders gedaan.

Ik vind in dit verslag de main aviary een leuke uitstraling hebben. kan best dat er elders betere, mooiere gelijkaardige dingen zijn neergepoot. so what, dat maakt dit er niet noodzakelijk minder op.

Mijn opmerking was vrij sarcastisch, ik ben niet echt fan van het nieuwe vogelhuis in Berlin, dat meer de charme heeft van een tandartspraktijk dan van iets wat in een dierentuin thuishoort ;)... Maar ik vind dit nog wat minder boeiend.

Dino_amusement liken deze post.
theoo
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 571 posts

Berichtdoor Svenneke » ma okt 19, 2015 8:30 am

theoo schreef:Mijn opmerking was vrij sarcastisch, ik ben niet echt fan van het nieuwe vogelhuis in Berlin, dat meer de charme heeft van een tandartspraktijk dan van iets wat in een dierentuin thuishoort ;)... Maar ik vind dit nog wat minder boeiend.

oh, op die manier. sarcasme lezen is soms moeilijk, dus dat had ik even niet begrepen. :bengel:

Maar goed, begrijp ik wel.
Het is natuurlijk ook een beetje context: van berlijn zou je dan kunnen zeggen: wat hebben ze hier nou gedaan? terwijl ik bij de foto's hier denk: goh, die main aviary ziet er best leuk uit. maar goed, dit is een stuk ouder, park heeft een totaal andere insteek en bijna zeker een heel ander budget.

dat en "beauty is in the eye of de beholder". Ik kan een goeie overgang tussen cultuur en "natuur" altijd smaken (al is hij hier wss niet helemaal bewust zo opgezet), maar dat geldt niet voor iedereen.
Svenneke
Administrator
Administrator

Keer terug naar Verslagen over de Wereld