ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

[fotoverslag]Queens Zoo (NY) 16-10-2014

[fotoverslag]Queens Zoo (NY) 16-10-2014

Berichtdoor IceQueen » di nov 04, 2014 4:46 pm

Queens Zoo ligt in Flushing Meadows- Corona Park in Queens (New York City) en is 18 acres groot (7,3 ha). Ook Queens Zoo is onderdeel van Wildlife Conservation Society en richt zich op Amerikaanse diersoorten (Noord en Zuid Amerika). De zoo opende zijn deuren in 1968, tussendoor is de zoo nog 4 jaar dicht geweest voor een complete rennovatie van 16 miljoen dollar.

Voor het luttele bedrag van 8 dollar mag je naar binnen en begint je rondje bij Waterfowl Marsh, een groot stuk water vol met watervogels (en schildpadden)
Afbeelding

Terwijl je langs het water loopt, kom je aan de andere kant langs Amerikaanse alligators, die in de koude wintermaanden niet te zien zijn, en sandhill kraanvogels.

Aan het eind van het water is een verblijf voor Amerikaanse zeearenden, er zat geen net omheen, dus het dier kan waarschijnlijk niet meer vliegen, iets wat je veel ziet in Amerika, vaak het gevolg van dat de dieren gewond zijn geraakt in het wild bv doordat ze neergeschoten zijn. Er stond helaas niet bij wat er met deze vogel gebeurd was.
Afbeelding

Daarnaast een verblijf voor Canadese lynxen met als buren poema's (vergelijkbare verblijven)
Afbeelding

Als je langs het verblijf voor de sneeuwuilen loopt zie je al de Aviary opdoemen
Afbeelding

Deze geodetische koepel is in 1964 gebouwd voor de 1964 New York World's Fair, het is dus ouder dan de dierentuin, maar is prima hergebruikt als doorloopvoliere.
Afbeelding

In de voliere vind je veel lokale Noord Amerikaanse vogels, maar ook diverse ara's (soldaatara's, hyancinthara's), je loopt op verschillende hoogtes door de dome heen.
Afbeelding

Tegenover de dome is een groot verblijf voor Roosevelt wapiti's
Afbeelding

De buren van de wapiti's zijn coyotes, ook een ruim verblijf vol met verstopmogelijkheden door het hoge gras
Afbeelding

Op het midden van het rondje is een shop en kleine eetgelegenheid in 1. Vanaf het terras heb je uitzicht op de zeeleeuwen
Afbeelding

En zie je ook alvast een deel van het grote verblijf voor bizons en pronghorns
Afbeelding

Daarna volgen verblijven voor Zuid-Amerikaanse diersoorten:poedoe's, Chacoan pekaris en araparkieten (foto)
Afbeelding

En als laatste kom je langs een mooi verblijf voor brilberen
Afbeelding

Dan is je rondje door Amerika voorbij, maar niet getreurd, je zoobezoek is nog niet voorbij! Aan de overkant is nog een grote kinderboerderij die er ook bij hoort ;)
Afbeelding
Afbeelding

Queens Zoo was 1 van de verrassingen van onze reis, wat een superleuke kleine dierentuin! Nu maak je me altijd wel blij met een goed uitgevoerd lokale diersoortenstuk in een dierentuin, dus een dierentuin gericht op bijna uitsluitend Amerikaanse soorten in Amerika had al redelijke kans van slagen. Maar het overtrof toch de verwachtingen: mooie ruime natuurlijke verblijven en ook die dome was top ingericht. En dat allemaal voor 8 dollar! Een kleine topper en dus een aanrader voor als je in New York bent, prima te combineren met een andere kleine dierentuin zoals Central Park Zoo.

10 mensen liken deze post.
IceQueen
Administrator
Administrator

Liked in: 1579 posts

Re: [fotoverslag]Queens Zoo (NY) 16-10-2014

Berichtdoor Adriaan » di nov 04, 2014 5:45 pm

Leuk verslag, een van de tuinen die ik (mede door tijd gebrek) heb overgeslagen.
Adriaan
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 383 posts

Berichtdoor Bor » di nov 04, 2014 8:29 pm

Heb deze tuin ook overgeslagen bij mijn bezoek aan New York. Heb ik in ieder geval een reden erbij om nog een keer die kant op te gaan.
Bor
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Liked in: 47 posts

Berichtdoor Raspi » di nov 04, 2014 10:06 pm

Ik vind de aanleg van de tuin Europees aandoen, dat bevalt me wel.
Kan intelligentie ontstaan zonder een intelligente bron ? https://www.jw.org/nl
Raspi
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 154 posts

Berichtdoor Kaartje » wo nov 05, 2014 3:00 pm

Bedankt weer voor het verslag, ziet er uit als een leuk parkje! :D
In the end we will conserve only what we love.
We will love only what we understand.
We will understand only what we are taught.
Kaartje
BBB Controleur
BBB Controleur

Liked in: 823 posts

Berichtdoor IceQueen » vr okt 04, 2019 1:56 pm

Uiteraard hebben we ook weer een rondje door Queens Zoo gelopen. Nu ik m'n verslag zo teruglees is er eigenlijk gewoon niks veranderd qua verblijven. In het verblijf voor de araparkieten zaten nu ook koningsgieren en konijnuiltjes, geen idee meer of dat 5 jaar geleden ook zo was ;) Ik vind het nog steeds een leuke kleine zoo :)
IceQueen
Administrator
Administrator

Liked in: 1579 posts

Keer terug naar Verslagen over de Wereld