ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

[fotoverslag]Central Park Zoo 16-10-2014

[fotoverslag]Central Park Zoo 16-10-2014

Berichtdoor IceQueen » di nov 04, 2014 1:41 pm

Central Park Zoo is in 1864 begonnen als een menagerie en is nu onderdeel van WCS ( Wildlife Conservation Society) met nog 3 andere dierentuinen en een aquarium, allemaal in New York City. Het is 6,5 acres (2,6 ha) en ligt midden in de stad aan de rand van Central Park. Je kan er dus ook gewoon langs lopen en een blik naar binnen werpen, ook al zie je dan niet meer dan alleen de zeeleeuwen. Ook is de shop en het restaurant buiten de poorten de bezoeken.

Deze kleine dierentuin bestaat uit 4 delen, te beginnen met Tropic Zone, een soort tropische hal. Hier vind je een divers aanbod aan tropische dieren, waaronder vrij vliegende vogels zoals rode paradijsvogels, die je op diverse hoogtes kan zien.
Afbeelding

En enkele reptielen en aapjes, zoals Boliviaanse grijze titi's
Afbeelding

Hierna volgt Temperate Territory met als eerste een ruim verblijf voor Japanse makaken
Afbeelding

Vanaf hier kun je ook een blik werpen op de Central Garden, waar de zeeleeuwen zitten, en sta je fijn overdekt als het regent, een soort van Allwetterzoo ;)
Afbeelding

Als je verder langs de makaken loopt en het allwetterdeel verlaat om de rest Temperate Territory te zien, kom je o.a. bij rode panda's
Afbeelding

En sneeuwpanters
Afbeelding

Helaas was daarna een deel van de zoo gesloten ivm verbouwing van het oude ijsberenverblijf. De ijsbeer die ze hadden is vorig jaar overleden en het verblijf wordt nu gereed gemaakt voor 2 grizzlyberen afkomstig uit Bronx Zoo.

Terugkijkend op het Japanse makakenverblijf zie je op de achtergrond New York, maar ook het overdekte pad
Afbeelding

Daarna volgt de Polar Circle. Buiten is een stuk te vinden voor o.a. brileiders en koningseiders, ook hiervan was helaas een deel niet te bezoeken door de verbouwing.
Binnen vind je een lang verblijf voor koningspinguins, ezelspinguins en stormbandpinguins
Afbeelding

Ook is er een verblijf voor o.a. kuifpapegaaiduikers
Afbeelding

Buiten zie je ook weer de Central Garden
Afbeelding

Met je kaartje mag je ook naar het 4D theater wat buiten de dierentuin ligt, dus kaartje goed bewaren als je dat wilt en je kunt ook nog naar Tisch Children's Zoo. Daar kom je door deze poort onderdoor te lopen:
Afbeelding

Tisch Children's Zoo is eigenlijk gewoon een kinderboerderij met in het midden een grote doorloopvoliere voor diverse watervogels
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vond Central Park een leuke dierentuin om eens gezien te hebben, ze hebben een verrassend mooie collectie voor de vogelliefhebbers! Als je toch in New York bent zeker niet overslaan, het is leuk om even te kijken en als je toch Naar Central Park gaat, kun je net zo goed even een uurtje naar binnen wandelen.
Het kwam toevallig zo uit dat dit tevens onze 200ste verschillende dierentuin was sinds we zijn begonnen met dierentuinen bezoeken in 2003.

11 mensen liken deze post.
IceQueen
Administrator
Administrator

Liked in: 1579 posts

Re: [fotoverslag]Central Park Zoo 16-10-2014

Berichtdoor stick » di nov 04, 2014 4:49 pm

Ben er met Pasen ook geweest, vond het een super leuke tuin. Vooral de tropische hal vond ik zeer leuk. Normaal gezien ga ik er met nieuwjaar terug naar toe.
Het enigste nadeel aan dit parkje, vind ik dat het toch wel duur is voor zo een klein park.
Wel een leuke verslag!!
stick
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 200 posts

Berichtdoor Bor » di nov 04, 2014 8:20 pm

Is inderdaad een klein pareltje midden in de drukke stad New York. Sowieso kom je in Central Park heerlijk tot rust.
Bor
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Liked in: 47 posts

Berichtdoor Borisje » wo nov 05, 2014 8:00 pm

ik wil mensen wel graag waarschuwen voor die paradijsvogels, ik ben gewoon aangevallen :P

2 mensen liken deze post.
Borisje
Administrator
Administrator

Liked in: 673 posts

Berichtdoor Svenneke » do nov 06, 2014 8:20 am

Borisje schreef:ik wil mensen wel graag waarschuwen voor die paradijsvogels, ik ben gewoon aangevallen :P

nee joh, jij bent gewoon een boom van een vent. ze wilden kijken of ze op je schouder konden nestelen
:stangen:
Svenneke
Administrator
Administrator

Liked in: 751 posts

Berichtdoor willem » do nov 06, 2014 10:34 am

Wat een verslagen de laatste tijd, heel leuk!!!

Blijft toch een briljante dierentuin dit. Midden in de stad. Heel gelikt maar toch ook weinig kitsch (al valt over smaak niet te twisten).
willem
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 132 posts

Berichtdoor IceQueen » vr nov 07, 2014 11:25 am

ach ja, het houd je van de straat he ;)
IceQueen
Administrator
Administrator

Berichtdoor IceQueen » vr okt 04, 2019 2:13 pm

Op onze 2e dag in NY zijn we naar Central Park Zoo geweest, hier is wel het e.e.a. veranderd sinds ons laatste bezoek.
Laten we positief beginnen, het grizzlyberenverblijf is geopend wat vorige x in verbouwing was en het is enorm! Vorige keer dacht ik wat moet je nou met grizzlyberen in zo'n kleine dierentuin, dat past toch niet. I was wrong, het past prima en het ziet er geweldig uit. Het verblijf is op diverse hoogtes te bekijken en de grizzly die we hebben gezien leek zich prima te vermaken.
Afbeelding

Dan de wat mindere veranderingen, de vogelcollectie is flink uitgedund.
zo zijn er geen paradijsvogels meer in de Tropic Zone
het buitenstuk vd Polar Circle is nu bewoond door zeehonden ipv de vogels die er zaten (oa brileiders en koningseiders)
het papegaaiduikerdeel in de Polar Circle was helemaal afgeplakt, geen idee waarom.

Ik weet niet of ik het bedrag van 20 dollar nu nog wel vind opwegen op wat er nog te zien is, wellicht is het ook zo duur vanwege de locatie, gelukkig zat het bij ons gewoon in het toch al betaalde abonnement ;)

Verslagen van Prospect park en het aquarium volgen binnenkort.
IceQueen
Administrator
Administrator

Keer terug naar Verslagen over de Wereld