ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

[fotoverslag] San Diego Zoo 27&29-05-2013

Re: [fotoverslag] San Diego Zoo 27&29-05-2013

Berichtdoor Raven » za sep 07, 2013 2:28 pm

De Arctic wolf die je via die "backstage pass" kunt ontmoeten is geen wolf die is opgegroeid met een hond maar gewoon een wolfhond.
Er zijn heel veel dierentuinen in America die wolfhonden gebruiken i.p.v. wolven.
Raven
Zoo Groentje
Zoo Groentje

Liked in: 0 post

Berichtdoor Svenneke » za sep 07, 2013 2:57 pm

Raven schreef:De Arctic wolf die je via die "backstage pass" kunt ontmoeten is geen wolf die is opgegroeid met een hond maar gewoon een wolfhond.
Er zijn heel veel dierentuinen in America die wolfhonden gebruiken i.p.v. wolven.

bedoel je wolfshonden of wolfshybriden?
redelijk groot verschil tussen de 2 aangezien de eerste doorgaans op een aantal honderassen slaat, terwijl de 2e een kruising tussen hond en wolf is.
Svenneke
Administrator
Administrator

Liked in: 751 posts

Berichtdoor Borisje » za sep 07, 2013 7:37 pm

ik gok het tweede, vrouwelijke hond gedekt door een mannelijke wolf?
Borisje
Administrator
Administrator

Liked in: 673 posts

Berichtdoor Raven » za sep 07, 2013 8:34 pm

Hybriden is een foute benaming. Een kruising tussen een wolf en een hond is een kruising van twee dieren van de zelfde soort. Canis lupus lupus en Canis lupus familiaris.
Dus gewoon wolfhonden, maar inderdaad geen Saarloos, Tsjech, of lupo Italiano. Het is een North American Indian Dog om precies te zijn gefokt door Mark Kleperer uit Californië.
Raven
Zoo Groentje
Zoo Groentje

Berichtdoor Svenneke » za sep 07, 2013 10:04 pm

Raven schreef:Hybriden is een foute benaming. Een kruising tussen een wolf en een hond is een kruising van twee dieren van de zelfde soort. Canis lupus lupus en Canis lupus familiaris.

als dat waar zou zijn, mocht ik in België gewoon wolven en dingo's houden.
het is een discutabel punt, maar de meesten houden het op canis lupus en canis familiaris en zien de huishond dus niet als ondersoort van de wolf.

maar daar ging het me eigenlijk niet om, ik wilde gewoon weten of ze een kruising (als je dat liever hoort dan hybride) wolf-hond gebruikten of een wolfshondenras zoals bv de saarloos.
Svenneke
Administrator
Administrator

Liked in: 751 posts

Berichtdoor Johnny » zo sep 08, 2013 8:39 am

Borisje schreef:ik gok het tweede, vrouwelijke hond gedekt door een mannelijke wolf?

Gebeurd andersom nooit dan?
Johnny
ZooSite Fanatiekeling
ZooSite Fanatiekeling

Liked in: 601 posts

Berichtdoor Harald » ma sep 09, 2013 5:58 am

Johnny schreef:
Borisje schreef:ik gok het tweede, vrouwelijke hond gedekt door een mannelijke wolf?

mannelijke wolf gedekt door een vrouwelijke hond?.... nee, dat gebeurt nooit :stangen:

2 mensen liken deze post.
Harald
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 139 posts

Berichtdoor Johnny » ma sep 09, 2013 4:45 pm

Harald schreef:
Johnny schreef:

mannelijke wolf gedekt door een vrouwelijke hond?.... nee, dat gebeurt nooit :stangen:

Je weet maar nooit wat voor speelgoed ze maken voor honden. Bij mensen is het iig wel mogelijk ;D

Maar ik bedoelde, voor alle duidelijkheid, gebeurd het nooit dat een mannelijke hond een vrouwelijke wolf dekt? Of is voor dat eventuele nageslacht weer een andere benaming?
Johnny
ZooSite Fanatiekeling
ZooSite Fanatiekeling

Liked in: 601 posts

Berichtdoor Raven » di sep 10, 2013 9:25 am

natuurlijk wel, en dat heet gewoon het zelfde
Raven
Zoo Groentje
Zoo Groentje

Berichtdoor willem » wo okt 28, 2015 3:09 pm

Zo blij als een kind eindelijk ook deze zoo kunnen bezoeken. Inmiddels zijn er hier en daar wat dingen veranderd die ik graag met jullie deel (omdat ik het redelijk spectaculaire veranderingen vond voor Europese begrippen).

- De drie verblijven voor beide soorten wombats en de parmawallaby's in de Australian Outback worden nu allemaal bewoond door Tasmaanse duivels! Het pad na de koala's is afgesloten (vanwege de verbouwing van African Rocks). De verblijven die hierachter lagen, zijn niet meer zichtbaar (wombats, royal antilopes, en de boomkangoeroes).

- In de Urban Jungle was er geen Indische neushoorn. Er zou er wel weer één terugkomen. De nevelpanters hier zaten er ook niet meer.

- In de Childrens Zoo is er nu een permanent zichtbaar verblijfje voor het schubdier! Daarnaast waren nu alle verblijven in de amfibieëngalerij weer open, bewoond en zichtbaar.

- Een groot deel van het voormalige African Rocks was nu afgesloten. O.a. de lama's, kamelen, het kopje met klipspringers en klipdassies, de Noord-Chinese panters, de bateleurs, caracals en royal antilopes zijn niet meer zichtbaar. Een grote hoek is afgezet met hekken met doeken. Volgens deze doeken bevat het nieuwe African Rocks ondermeer gelada's, nubische steenbokken en zwartvoetpinguins. Overigens, vanuit de skyfari (de skilift dwars door het park) zag je nog steeds alle verblijven van dit gebied, maar leegstaand en in vervallen staat).

-In de leegstaande tegenover de manenwolven in het voormalige Horn and hoof mesa staat nu een gloednieuw poemaverblijf. Het verblijf 'onder' de opstap van de skyfari werd niet meer bewoond door steenbokantilopes, maar door reuzenmiereneters. In het rijtje gazelles en antilopes waren geen cavendish dikdiks en Arabische oryxen meer te zien.

- Op de plek waar tijdens Kaatjes bezoek nog visaya wrattenzwijnen en anoa's zaten, is de Panda Canyon uitgebreid met vier verblijven voor Amoer- en sneeuwpanters.

- Een hele reeks oude verblijven die Kaatje beschrijft vanaf de loopband, staan nu leeg en zijn niet te bezoeken. Het gaat hier ondermeer om de verblijven van de stekelvarkens, de Turkmeense caracals, honingdassen, muskusherten, geelvoetrotskangoeroes, dikhoornschapen, wrattenzwijnen en gestreepte hyena's (waarvan sommige soorten elders zichtbaar zijn).

- De big cat trail is in zijn geheel weg. Alle soorten die je hier vond (poema's, jaguars, amoerpanters, sneeuwpanters en Siberische lynxen) zitten zichtbaar elders.

- In de grote cilinders van gaas met surplusapen, werd er één bewoond door aye ayes!

- In de laan met berenkuilen zaten nu brilberen, kraagberen en bruine beren.

En verder... wat een enorm gave tuin is dit. Echt heel leuk om hier rond te lopen. Sommige delen zijn schitterend modern (monkey trail, tiger trail, lost forest oa), dan weer weer nostalgische stukjes (de berenkuilen, de hoefdierenperken). Ik heb me echt heel goed vermaakt hier!

2 mensen liken deze post.
willem
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 132 posts

Berichtdoor IceQueen » ma okt 16, 2017 8:22 pm

Wederom een herhaalbezoek tijdens onze 2e reis naar California. De eerste ronde waren we eigenlijk een beetje teleurgesteld door de zoo en waren we meer fan van de safari. Nu was de keuze sadari of zoo, want meer tijd hadden we niet in de planning en is de keuze toch op de zoo gevallen eigenlijk vanwege afrika rocks wat nu deels open is en ook vanwege de collectie. We hebben deze keer niet alles gezien omdat we wat herhaalbezoeken hebben gedaan aan enkele verblijven, zo wilde we perse de tasmaanse duivels zien en de jonge fossa's. Maar moet zeggen dat ik de 2e ronde eigenlijk positiever heb ervaren dan de eerste, wellicht deels doordat de verwachtingen al lager lagen en ook omdat er wat pijnpunten weg zijn. En ook zijn de nieuwe verblijven best geslaagd. Ik heb wat foto's gemaakt van de nieuwe stukken en ook wat bouwfoto's, aangezien afrika rocks nog niet helemaal af is.

Door de bouw van een nieuwe brug over panda canyon naar het treetops cafe zijn de panda's tijdelijk verhuisd naar de main street. Hier zitten ze in 2 vd berenverblijven, deze zijn afgezet met bamboe, zodat je toch een looproute er langs hebt. Op dit moment hebben ze ook nog maar 2 panda's (dat was 4 jaar geleden wel anders). De brug is af, maar er omheen zijn ze nog bezig.

uitzicht vanaf de brug richting panda canyon en de nieuwe kattenverblijven
Afbeelding

verbouwing onder de brug richting afrika rocks
Afbeelding

vanaf de brug afrika rocks met de filterinstallatie vooraan
Afbeelding

een blik op de nieuwe kattenverblijven voor sneeuwpanters en amoerpanters. Bij de amoerpanters waren er naast 2 volwassen gevlekte dieren ook 1 melanistische dame te zien, als het goed is gaat zij in het panterverblijf in afrika rocks komen en ook een welp opgevangen uit een andere zoo. Een handopfokje wat hier gaat kennis maken met z'n soortgenoten.
Afbeelding

En dan afrika rocks te beginnen bij de pinguins met zwartvoetpinguins en luipaardhaaien, de laatste is een californische soort en ze brengen dit als is vergelijkbaar met wat pinguins in afrika tegen kunnen komen. Ook willen ze hiermee meer aandacht voor haaien algemeen krijgen.
onderwaterzicht:
Afbeelding

buiten
Afbeelding
Afbeelding

Daarna is een verblijf voor breedvoorhoofdkrokodillen en wat schildpadden. Foto is helaas mislukt door de weerspiegelingen van het glas, maar zag er leuk uit

wat aankleding:
Afbeelding

en dan madagascar: hier vind je fossa's (op dit moment moeder met 4 jongen), coquerel sifaka (nog achter de schermen), ringstaartmaki's, rode vari's, blauwoogmaki's en honingdassen (?)

fossa:
Afbeelding

lemurs:
Afbeelding
Afbeelding

verder is het kopje inmiddels ook weer open, deze is ook dichtgeweest voor een opknapbeurt. Hier vind je klipspinger, klipdassen, dwergmangoesten, servals, wevers, stokstaartjes.

Er moeten nog 2 stukken afgemaakt worden:
Ethopian highlands met bavianen, gelada's en nubische steenbokken
Acacia woodlands met luipaarden, vervets, bijeters en wevers

bouwfoto's
Afbeelding
Afbeelding

Dat was het qua updates. Verder hebben we nog oakland zoo en california academy of sciences in san fransisco bezocht. Mocht er intresse voor zijn kan ik daar fotoverslagen van maken.
IceQueen
Administrator
Administrator

Liked in: 1579 posts

Berichtdoor Jo kuyken » di okt 17, 2017 5:39 pm

Die interesse is er zeker ;)
Jo kuyken
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 213 posts

Vorige