ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

[fotoverslag] Monterey Bay Aquarium 23-05-2013

Re: [fotoverslag] Monterey Bay Aquarium 23-05-2013

Berichtdoor stick » wo jul 17, 2013 6:25 pm

Leuk verslag!!
stick
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 200 posts

Berichtdoor Rafiaan » do aug 29, 2013 11:31 am

Een goede kandidaat om ooit eens in de BBB te verschijnen!
Rafiaan
Zoo Bezoeker
Zoo Bezoeker

Liked in: 14 posts

Berichtdoor IceQueen » vr sep 27, 2013 8:28 pm

We zijn hier natuurlijk geweest tijdens onze Californië trip. Aangezien we ook vrij snel klaar waren in Georgia aquarium, dachten we dat we aan een half dagje genoeg hadden en dat we die middag wel ff konden winkelen enzo in Monterey, dat liep even anders dus, we zijn van open tot sluit zoet geweest en hebben maar heel weinig 2x gezien. MBA is een geweldig opgebouwd, zeer uitgebreid en mooi aquarium waar je je dus letterlijk uren kan vermaken en ik ben niet eens een vissenfan ofzo.
Ik was vooral onder de indruk van het Kelpforest, daar zou ik uren naar kunnen kijken. Het allerleukst vond ik de jelly experience, 1 groot kleurige en bewegelijke snoezelkamer met een aanstekelijk deuntje op de achtergrond en zo belachelijk veel verschillende kwallen, alleen daar al zou ik me een halve dag kunnen vermaken.
Er waren twee dingetjes die me tegen vielen: het zeeotterverblijf, ik had me dat toch groter voorgesteld en ik vond het verdacht veel op die van Antwerpen lijken (bezoekje aan Monterey gedaan voor de bouw?). De Open Sea vond ik eigenlijk ook tegenvallen qua hoe groot het was en ik vond het jammer dat de achterwand zo goed zichtbaar was. Maar verder helemaal top, zowel binnen, als buiten.

3 mensen liken deze post.
IceQueen
Administrator
Administrator

Liked in: 1579 posts

Berichtdoor Johnny » vr sep 27, 2013 10:27 pm

Bassins van het formaat van Open Sea zijn nog altijd geen standaard bassins natuurlijk. Maar als je eenmaal verwend bent met Georgia...... :P Maar dit soort verslagen, en jouw foto's doen mij toch weer twijfelen of ik misschien Atlanta moet gaan combineren met California......
Johnny
ZooSite Fanatiekeling
ZooSite Fanatiekeling

Liked in: 601 posts

Berichtdoor Borisje » za sep 28, 2013 11:28 am

Open Sea was de enige echte teleurstelling in Monterey Bay Aquarium, het leek verdomd klein en komt op foto's en film echt veel groter over dan het in het echt lijkt. Dat vergelijk ik niet alleen met Georgia, wat zeker groter is en lijkt, maar ook met onze lokale haaienbassins in Rotterdam en Arnhem die beiden echt groter overkomen, terwijl ze dat volgens mij beiden zeker niet zijn. Ik heb het dus ook bewust over hoe het lijkt en niet hoe het IS
Borisje
Administrator
Administrator

Liked in: 673 posts

Berichtdoor Johnny » za sep 28, 2013 12:02 pm

Borisje schreef:Open Sea was de enige echte teleurstelling in Monterey Bay Aquarium, het leek verdomd klein en komt op foto's en film echt veel groter over dan het in het echt lijkt. Dat vergelijk ik niet alleen met Georgia, wat zeker groter is en lijkt, maar ook met onze lokale haaienbassins in Rotterdam en Arnhem die beiden echt groter overkomen, terwijl ze dat volgens mij beiden zeker niet zijn. Ik heb het dus ook bewust over hoe het lijkt en niet hoe het IS

Ik geloof dat het Open Sea bassin 4 a 5 miljoen liter is ( ik heb beide gehoord, maar 1 million Gallon is volgens mij 4 miljoen liter). Het is dus zeker groter. Hoe het lijkt kan ik niet over oordelen natuurlijk ( en ik ben echt wel jaloers op die reis van jullie!).

De meeste 'enorme' bassins blijven immers onder de 10 miljoen liter, en dan hebben we het vaak over 6 of 7 miljoen liter. In Dubai zit er een van 10 miljoen liter, Georgia gaat daar nog eens gigantisch overheen. Singapore weet ik niks van verder. 4 miljoen is dus nog steeds niet kinderachtig qua grootte, zeker niet als je bekijkt wanneer het gebouwd is ( 1996 geloof ik). Veel van de grotere bassins zijn in deze eeuw gebouwd.
Johnny
ZooSite Fanatiekeling
ZooSite Fanatiekeling

Liked in: 601 posts

Berichtdoor Svenneke » za sep 28, 2013 12:24 pm

Borisje schreef:Open Sea was de enige echte teleurstelling in Monterey Bay Aquarium, het leek verdomd klein en komt op foto's en film echt veel groter over dan het in het echt lijkt. Dat vergelijk ik niet alleen met Georgia, wat zeker groter is en lijkt, maar ook met onze lokale haaienbassins in Rotterdam en Arnhem die beiden echt groter overkomen, terwijl ze dat volgens mij beiden zeker niet zijn. Ik heb het dus ook bewust over hoe het lijkt en niet hoe het IS

volume is 4milj liter, dus redelijk vergelijkbaar met ocean en oceanium hier.

ik denk dat het verschil erin zit dat het een vrij lang en vooral diep bassin is.
Svenneke
Administrator
Administrator

Liked in: 751 posts

Berichtdoor Borisje » za sep 28, 2013 12:52 pm

volume is ruim 4,5 miljoen liter water (1,2 miljoen us gallons). Het verblijf is inderdaad behoorlijk diep (top naar bodem), maar oogt niet diep (raam naar achterwand) wel is het relatief lang, al valt dat niet echt op als je ocean (of georgia, lol) gewend bent.
Borisje
Administrator
Administrator

Liked in: 673 posts

Berichtdoor Hamerhaai » za sep 28, 2013 9:39 pm

Ik kwam nog wat leuke beelden tegen van Monterey Bay Aquarium waaronder deze met een oceanische witpunthaai (te zien vanaf 4.14).

http://www.youtube.com/watch?v=j7U9Irbz0n0
Hamerhaai
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 237 posts

Berichtdoor sharkmember » zo sep 29, 2013 1:39 pm

Zoals ik jullie verslagen lees en ook van andere vrienden die deze aquarium bezocht hebben krijg ik er meer goesting in om er zeker eens heen te gaan. Schoon foto's ICEQUEEN.
sharkmember
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 79 posts

Berichtdoor IceQueen » ma okt 16, 2017 1:04 pm

Twee weken geleden een herhaalbezoek gebracht aan dit prachtige aquarium en het stelde wederom niet teleur. Deze keer niet de hele dag zoet geweest, maar dat kwam meer omdat we de drukte zat waren (het was een zaterdag). De jelly expo is vervangen door een inktvis expo die absoluut fantastisch is, zoveel verschillende soorten om te bewonderen en duidelijke en leuke educatie. Ik kon helaas geen overzichtfoto's maken want m'n telefoon was leeg, maar ik zal binnenkort wat foto's van de dieren plaatsen. na 2 bezoeken weet ik het 200% zeker, dit is verreweg mijn favo aquarium!
IceQueen
Administrator
Administrator

Liked in: 1579 posts

Vorige

Keer terug naar Verslagen over de Wereld