ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

[fotoverslag] Tampa's Lowry Park Zoo, Florida, VS 02-06-2012

Re: [fotoverslag] Tampa's Lowry Park Zoo, Florida, VS 02-06-2012

Berichtdoor Da-Rude » zo jun 24, 2012 6:14 pm

Ook dit verslag heb ik weer met plezier gelezen.
Da-Rude
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Liked in: 35 posts

Berichtdoor Borisje » zo jun 24, 2012 8:53 pm

dank jullie wel allemaal!
Welcome to a Kingdom of Animals... real, ancient and imagined: a Kingdom ruled by lions, dinosaurs and dragons; a Kingdom of balance, harmony and survival; a Kingdom we enter to share in the wonder, gaze at the beauty, thrill at the drama, and learn.
Borisje
Administrator
Administrator

Liked in: 673 posts

Berichtdoor Elly B » zo jun 24, 2012 10:30 pm

Mooie verslag met mooie foto's !!
Elly B
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Liked in: 33 posts

Re: [fotoverslag] Tampa's Lowry Park Zoo, Florida, VS 02-06-

Berichtdoor Menno » vr feb 24, 2017 7:28 am

Afgelopen dinsdag heb ik dit park bezocht samen met mijn zoontje van vier. We hebben een erg leuke dag gehad. De paar (kleine) attracties, die je in Amerikaanse dierentuinen standaard aantreft, zorgden voor een welkome afwisseling tijdens een lange dag dieren kijken.

Wèl had ik me de zoo aan de hand van de plattegrond groter voorgesteld. En ik vond ook wel veel verblijven opvallend klein. Vooral in het overigens mooi vormgegeven Azië gedeelte zijn de verblijven krap en ook nog eens heel dicht op elkaar gebouwd. Naast het door jullie genoemde chimp verblijf vond ik bijvoorbeeld de tijger- en lippenberen verblijven ook niet zo prettig. Het gekke is dat deze verblijven best recent zijn, met een hedendaagse uitstraling, maar de grootte en ook het berenkuil-type lijken uit een andere tijd.

Lowry Park Zoo heeft nog altijd veel verschillende diersoorten, en hoewel het dierenbestand en de bezetting van de verblijven sinds jullie verslag wel wat gewijzigd is, zitten daar nog steeds zeldzaamheden tussen.

De muntjaks uit het combi verblijf met de kuifherten zitten nu in de Sulawesi volière. Hun oude verblijf heeft zeer interessante nieuwe bewoners gekregen: een drietal Indische gavialen! Prachtig om te zien. Kuifherten staan ook nog steeds op de bordjes (maar niet gezien) wat dit wel tot een unieke combi maakt, als ze inderdaad samen buiten zitten.

in het verblijf waar ik gehoopt had Orinoco krokodillen te zien, zit nu een valse gaviaal.
De gerenoek en duikerbok staan niet meer op de bordjes, en ook niet gezien. Wèl de zwartrugduikers, waarvan een tweede koppel bij de okapi's zit en een geelrugduiker bij de bongo(s).

Knobbelzwijnen heb ik niet gezien, maar op de locatie die jullie beschrijven zijn nu verblijven voor reuzenschildpadden. In het verblijf van de galago's zit nu een neushoornvogel soort.
De Visaya zwijnen zijn ondergebracht in de greppel van het tapirverblijf. Weer zo'n voorbeeld van zo veel mogelijk dieren op beperkte ruimte.

Paradijsvogels en schoenbekken zijn er nog steeds, en ook nu zat er van de laatste één in de kleine volière.

In totaal hebben we 7 zeekoeien gezien in twee verblijven. De waterbaan bij de Filipijnse krokodillen is er nog wel, maar niet meer in gebruik en staat ook niet meer op de plattegrond.

Conclusie: Interessante collectie, erg leuke dag gehad, maar qua verblijven niet mijn top zoo in de V.S.
Menno
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Liked in: 38 posts

Berichtdoor Kaartje » za feb 25, 2017 2:06 am

Wij hebben ons vandaag ook prima vermaakt in deze dierentuin! :D

Helaas was het manatee-hospital niet te bezoeken, daar waren allerlei werkzaamheden.
Ook het discovery Center was gesloten ivm werkzaamheden.

Morgen opent het park een nieuw dino-gedeelte, zonder levende dieren lijkt het.

Vandaag was er wel een kuifhert te zien bij de gavialen. ;)

Wij hebben de visayawrattenzwijnen bij de tapirs in het verblijf gezien, dus dan hebben ze al een stuk meer ruimte dan alleen in de greppel. :)

De luiaard en kalongs zitten niet meer in de ruime volière (althans, niet gezien en niet aangegeven). De kalongs zitten nu bij de vleerhonden, de luiaards hebben we nergens gezien.
Ook de indeling bij de kleinere volières daar is anders, zo zit er in het verblijf van de blauwkapmotmots ook een Raggi paradijsvogel. Er zitten nu 2.1 Raggi's in deze twee verblijven naast elkaar; mooie fokopstelling!
De reuzentoekans zijn hier vervangen door een neushoornvogelsoort.

In het kleinere deel van de volière zit ook een teugelijsvogel; leuk om alvast te zien wat Blijdorp in huis heeft gehaald. ;)

Het verblijf van de boompython stond leeg.

Het verblijf van de tijgerpython is nu ook bewoond door een komodovaraan.

Het dromedaris-ritje wordt niet meer gedaan, het ziet er daar vervallen uit.

Erg jammer dat de dikstaartgalago's er niet meer zitten, dat was anders echt een hoogtepunt voor ons geweest. ;)

De dwergantilope en wolfsmeerkat zijn ook uit de collectie.

In totaal zes zwartrugduikers gezien vandaag, ook een leuke soort!

De waterbokken, thomsons en elandantilopen bij het safariritje lijken niet meer aanwezig, wel grote koedoe's, een bongo en geelrugduiker.
In the end we will conserve only what we love.
We will love only what we understand.
We will understand only what we are taught.
Kaartje
BBB Controleur
BBB Controleur

Liked in: 823 posts

Berichtdoor Menno » za feb 25, 2017 9:03 pm

Kaartje schreef:Wij hebben ons vandaag ook prima vermaakt in deze dierentuin! :D

Wat grappig dat jullie toevallig ook deze week hier zijn. Doen jullie een Florida reis? En gaan jullie nog naar meer dierentuinen?
Zuidelijk van Tampa ligt nog het Manatee Viewing Center, waar je manatees en nog een heleboel andere vissen en vogels in het wild kunt zien. Daar zijn we gisteren even gestopt. Maandag gaan we naar Bush Gardens.

Helaas was het manatee-hospital niet te bezoeken, daar waren allerlei werkzaamheden.
Ook het discovery Center was gesloten ivm werkzaamheden.

Dit was bij ons bezoek ook dicht.

Morgen opent het park een nieuw dino-gedeelte, zonder levende dieren lijkt het.

Was al wel toegankelijk, maar aalleen voor "Zoo members"

Vandaag was er wel een kuifhert te zien bij de gavialen. ;)

Cool, dat is dan wel één van de meest unieke dierentuin combi's die ik ken.

Volgens mij bedoel je die andere meerkattensoort. Wolfsmeerkatten heb ik nog gezien in het verblijf naast de mandrils. Stonden ook op het bordje.
Menno
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Berichtdoor Kaartje » zo feb 26, 2017 2:53 am

Menno schreef:Wat grappig dat jullie toevallig ook deze week hier zijn. Doen jullie een Florida reis? En gaan jullie nog naar meer dierentuinen?

Grappig inderdaad!
We maken een rondreis van drie weken door Florida: combinatie van dierentuinen en wildlife! Genoeg te zien! ;)
We zijn al in Miami Zoo geweest, daar was overigens de Orinoco krokodil wel te zien.
Verder ook Naples Zoo bezocht en vandaag zijn we in Busch Gardens geweest. De meeste andere bekende namen van dierentuinen in Florida hebben we nog op de planning staan. :) (Disney Animal Kingdom, SeaWorld, Jacksonville, enz.)
Jullie nog meer dierentuinen op de planning, naast Busch Gardens?

Zuidelijk van Tampa ligt nog het Manatee Viewing Center, waar je manatees en nog een heleboel andere vissen en vogels in het wild kunt zien. Daar zijn we gisteren even gestopt. Maandag gaan we naar Bush Gardens.

Grappig, daar zijn we vandaag na Busch Gardens even langs gegaan! :D Gaaf om manatees (en die grote tarpons!) in het wild te zien!

Volgens mij bedoel je die andere meerkattensoort. Wolfsmeerkatten heb ik nog gezien in het verblijf naast de mandrils. Stonden ook op het bordje.

Zeker? Wij hebben daar de roodstaartmeerkatten gezien, zij en de wolfsmeerkatten stonden samen op het bordje, maar we hadden gehoord dat de wolfsmeerkatten uit de collectie zijn... Maar mogelijk toch niet en gaan ze om en om in het verblijf.
In the end we will conserve only what we love.
We will love only what we understand.
We will understand only what we are taught.
Kaartje
BBB Controleur
BBB Controleur

Liked in: 823 posts

Berichtdoor Menno » zo feb 26, 2017 6:27 am

Kaartje schreef:
Menno schreef:Wat grappig dat jullie toevallig ook deze week hier zijn. Doen jullie een Florida reis? En gaan jullie nog naar meer dierentuinen?

Grappig inderdaad!
We maken een rondreis van drie weken door Florida: combinatie van dierentuinen en wildlife! Genoeg te zien! ;)
We zijn al in Miami Zoo geweest, daar was overigens de Orinoco krokodil wel te zien.
Verder ook Naples Zoo bezocht en vandaag zijn we in Busch Gardens geweest. De meeste andere bekende namen van dierentuinen in Florida hebben we nog op de planning staan. :) (Disney Animal Kingdom, SeaWorld, Jacksonville, enz.)
Jullie nog meer dierentuinen op de planning, naast Busch Gardens?

Disney's Animal Kingdom zijn we geweest en wellicht lukt het nog om de Miami Zoo te zien. Wij zitten in Sarasota, maar vliegen terug vanuit Miami.
In 2004 was ik al een keer hier en heb toen naast DAK en Miami Zoo ook Naples Zoo bezocht. Lowry Park Zoo en Bush Gardens zijn dit keer nieuw voor mij.

Zeker? Wij hebben daar de roodstaartmeerkatten gezien, zij en de wolfsmeerkatten stonden samen op het bordje, maar we hadden gehoord dat de wolfsmeerkatten uit de collectie zijn... Maar mogelijk toch niet en gaan ze om en om in het verblijf.

Nu breng je me in twijfel, Ik ben niet al te lang bij het verblijf gebleven, en voornamelijk een jong dier gezien. En ik had op het bordje zo gauw alleen Wolfs meerkat zien staan. t'Was wel aan het eind van de dag.
Menno
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Vorige

Keer terug naar Verslagen over de Wereld