ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

[fotoverslag]Ripley's Aquarium of Canada, Toronto

[fotoverslag]Ripley's Aquarium of Canada, Toronto

Berichtdoor IceQueen » vr okt 16, 2015 4:04 pm

Wat sneller een nieuw verslag dan gepland, krijg je als je geveld bent door de griep...

Maar goed, op een regenachtige zaterdag zijn we Toronto in gegaan om o.a. een bezoek aan Ripley's Aquarium te brengen, helaas waren we niet de enige met die plannen en was het dus enorm druk! Ik heb dus foto's gemaakt waar het kon en het was een onmogelijke taak om geen mensen op de foto te krijgen, dus ik heb het niet eens geprobeerd. We hadden ook geen map, want die moest je kopen en nadat we net al 60 (canadese) dollar hadden neergeteld om naar binnen te mogen, vonden we het wel even goed zo ;) Dus ik schrijf dit verslag m.b.v. een mini fotootje op het internet en wikipedia ;)

Meer info: https://www.ripleyaquariums.com/canada/

Ripley's is geopend in oktober 2013 na 2 jaar en 2 maanden bouwen en staat pal naast de bekende CN tower, die je niet over het hoofd kan zien als je in Toronto bent. Alle aquariums bij elkaar hebben 5,7 miljoen liter water en ze hebben volgens eigen zeggen 16000 dieren.
Afbeelding

Nadat je je kaartje hebt gekocht en je je kaartje gescand is bij de ingang, loop je meteen al tegen het eerste aquarium aan:
Afbeelding

Ripley's bestaat uit 2 verdiepingen, je begint bovenaan en kunt daar alvast een blik naar beneden werpen:
Afbeelding

Je begint bij Canadian Waters, wat begint met een groot aquarium voor o.a. lepelsteuren.
Afbeelding

Dan kom je in een ruimte met een aantal kleinere verblijfjes
Afbeelding

Een een cool verblijf voor octopussen, toen wij er waren waren het 2 verblijven, maar ik denk dat ze het ook open kunnen zetten, zodat de dieren naar elkaar toe kunnen.
Afbeelding

Vanaf hier kun je ook alvast een blik werpen op the Pacific Kelp Exhibit, want 2 verdiepingen hoog is
Afbeelding

Daarna loop je naar beneden en kom je er weer langs
Afbeelding

Daarna krijg je Rainbow Reef, daar heb ik geen foto's kunnen maken, waarna je bij de indrukwekkende Dangerous Lagoon aankomt, een aquarium van 2,5 miljoen liter water met de langste tunnel van Noord-Amerika. Je kan kiezen om op de lopende band te staan die door de hele tunnel staat of er naast te lopen, wij hebben een combinatie gedaan. Als je even stil wil staan, dan stap je gewoon van de band af.
Afbeelding

In deze bak vind je o.a. zandtijgerhaaien, zandbankhaaien, zaagvissen qua grote vissen, maar ook diverse andere kleinere vissen
Afbeelding

Aan het eind van de megatunnel kom je bij een verblijf met zebrahaaien met een minitunnel
Afbeelding

Hierna heb je de Discovery Center, wat je van bovenaf al hebt kunnen zien, dit is zeg maar de kinderafdeling.

En daarna kom je bij de Gallery met o.a. zeedraken en zeepaardjes, maar ook koraal.
Afbeelding

En een haaiententoonstelling
Afbeelding
Afbeelding

Het volgende deel is Ray Bay, een grote bak met diverse roggen zoals koeneusroggen, pijlstaratroggen, maar ook kleine hamerhaaien
Afbeelding

En het laatste stukje beneden is Planet Jellies met diverse kwallensoorten
Afbeelding
Afbeelding

Terwijl je terug omhoog gaat kom je langs de fliterinstallaties
Afbeelding
Afbeelding

Waarna je Shoreline Gallery, waar je bovenaanzicht hebt op de roggenbak
Afbeelding

En Dangerous Lagoon (heel cool als er dan even een mega zaagvis vlak langs zwemt)
Afbeelding

Tot slot nog een uitkijk op de beneden verdieping:
Afbeelding

Hierna kun je er voor kiezen om nog een rondje te doen of om via de giftshop naar buiten te gaan, wij hebben vanwege de drukte voor de laatste optie gekozen. Als je er eenmaal uit bent, kun je niet meer terug naar binnen.

Ondanks de drukte hebben wij ons er vrij lang vermaakt en waren we ook wel onder de indruk van het geheel en vooral van de grote tank met tunnel. Ik dacht dat het een soort van Sea Life zou zijn, maar het was veel meer en veel groter en vond het ook wel het geld waard. Zeker wel een aanrader voor de visliefhebbers onder ons.

7 mensen liken deze post.
IceQueen
Administrator
Administrator

Liked in: 1579 posts

Re: [fotoverslag]Ripley's Aquarium of Canada, Toronto

Berichtdoor Jo kuyken » vr okt 16, 2015 6:20 pm

Erg leuk verslag ! :)
Jo kuyken
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 213 posts

Re: [fotoverslag]Ripley's Aquarium of Canada, Toronto

Berichtdoor Grace » do mei 09, 2019 3:12 pm

Ik vond Ripley's echt supergaaf. Ook aan het einde dat je je handen kon laten schoonmaken door garnalen en de roggenaai bak. Heel erg leuk.
Grace
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 61 posts

Keer terug naar Verslagen over de Wereld