ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

[Fotoverslag]Zoo Wroclaw 19-20 maart 2016

Re: [Fotoverslag]Zoo Wroclaw 19-20 maart 2016

Berichtdoor GeertD » do apr 07, 2016 11:40 pm

Topverslag Svenneke! Bedankt voor de moeite en tijd die je erin hebt gestoken. Met veel plezier gelezen. :)
GeertD
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Liked in: 233 posts

Berichtdoor Will » di apr 12, 2016 2:00 pm

Ik was half september in deze tuin. Ik heb even snel door jouw verslag gescrolled. Ik moet zeggen dat het tijdens mijn bezoek een stuk groener en daardoor aantrekkelijker was ;) Vooral de oude tuin, die inderdaad best vervalen is, is dan erg sfeervol vond ik. Helaas zijn bijna alle verblijven in dat tuin deel te klein.. De herten (die arme barasinghas..) en de schapen (ik ken kinderboerderij geiten met meer ruimte dan het blauwschaap..), de beren, de dwergnijlpaarden... Erg jammer. Maar het is duidelijk een tuin die in beweging is, dus dat geeft hoop dat het aangepakt gaat worden.

Het Afkrykanium was een grote tegenvaller. Afgezien van het feit dat er weinig beesten waren vond ik het ook kaal en sfeerloos. En die zeekoeien bak... Zonde van het geld. Dan vind ik de kleinere projectjes zoals het madagascarhuis, odrarium en het woestijnhuisje vele malen geslaagder!
Maar ik heb mij zeker wel vermaakt in de tuin. In tegenstelling tot Sven vind ik het wel grappig als een tuin verschillende bouwstijlen heeft. Best een sfeervolle tuin met een hele goede collectie.
Will
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 593 posts

Berichtdoor Svenneke » di apr 12, 2016 2:08 pm

Will schreef:Vooral de oude tuin, die inderdaad best vervalen is, is dan erg sfeervol vond ik. Helaas zijn bijna alle verblijven in dat tuin deel te klein.. De herten (die arme barasinghas..) en de schapen (ik ken kinderboerderij geiten met meer ruimte dan het blauwschaap..), de beren, de dwergnijlpaarden...

de herten en schapen vond ik echt meevallen. verschillende verblijven samengevoegd voor een soort en ook geen gigantische aantallen in de verblijven.
misschien is er gesnoeid in dat deel van de collectie?

dwergnijlpaarden heb je zeker gelijk. jammer dat die ook niet naar afrykanium zijn gegaan.
Svenneke
Administrator
Administrator

Liked in: 751 posts

Berichtdoor ralph » do sep 20, 2018 4:23 pm

Ik was een aantal dagen geleden in deze zoo (ook Opole en Poznan Nowe Zoo bezocht).
Het is me erg goed bevallen moet ik zeggen. Van 9 tot 7 in het park geweest en die tijd ook ten volste nodig gehad.

Het terrariumgebouw alleen al bijvoorbeeld is zo uitgebreid dat je hier uren kunt doorbrengen als je alle soorten wilt zien en fotograferen.
Ik had pech met de 2 soorten waar ik het meest naar uitkeek. Helmskink liet zich niet zien en het verblijf van de Solomon hoornkikker was in onderhoud.
Maar alsnog meerdere nieuwe soorten gezien en ook vele soorten die ik nog maar 1 of 2 keer eerder zag.

Over het algemeen redelijke tot goede verblijven, met helaas enkele uitzonderingen. Dikhuidenhuis bijvoorbeeld. Olifanten en tapirs met name.
En dat terwijl er 3 Zuid-Amerikaanse pampaverblijven zijn met dieren als capibara, nandoe en lama-achtigen. Verplaats daar die tapirs dan naartoe, denk ik dan.
Ook de kraagberen, steenbokken, kasuarissen en enkele grote uilensoorten zaten wat krap.
Aan de andere kant hebben de bruine beren (op 1 beer na), tijgers, neushoorns, zeehonden, lynxen, mouflons, berberapen en enkele andere dieren zeeën van ruimte.

Het Afrykarium vond ik best goed geslaagd. Enorme verblijven voor zeeberen en pinguïns als hoogtepunten.
Nijlpaardenverblijf ook best goed, maar zie die dieren toch liever buiten.
Zeekoeien waren ook erg leuk. Het verblijf is redelijk ruim en met schone ruiten en helder water zijn de dieren erg goed te zien.
Grote tunnelaquarium viel wat tegen. Goed gevuld maar weinig bijzonder.
Leuk dat er ook wat nevensoorten als dikdiks en aardvarkens te zien waren, alsmede losvliegende vogels.
Otterverblijf nog steeds leeg (op wat vissen na).

Nieuwe verblijven voor nevelpanters en sneeuwpanters zagen er leuk uit. Zeer actieve nevelpanters overigens (de vrouwen dan, man niet gezien), zeer luie sneeuwpanter.
Momenteel werkt met aan een nieuw verblijf voor visotters, dat onderdeel gaat worden van het Odarium.
Het vogelhuis is al ruim een jaar gesloten wegens renovatiewerkzaamheden.

Hartebeest is er nog steeds. Andere interessante soorten waren 4 soorten meerkatten, red-and-white giant flying squirrel (helaas niet gezien), smalstreepmangoesten, bamboemakis, gele bavianen, fenneks, bonte marters (niet gezien), langooregels, chacopekaris, balabackantjil (niet gezien) kapgibbons, gouden takins en palawanneushoornvogels (ook niet gezien). Blauwschaap en barashinga zijn blijkbaar uit de collectie.

Geen spoor van de beerkoeskoezen in het apenhuis. Ik ben nog eens teruggegaan om goed te kijken dat ik ze toch niet per ongeluk gemist had,
maar ze zitten er echt niet meer. Elk verblijf was gevuld met apen, behalve 1tje voor mierenegels en vliegende eekhoorns.
Gelukkig zitten ze in Pairi Daiza ook nog.
Ook slurfhondjes waren (nog) nergens te bekennen.
ralph
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 820 posts

Berichtdoor theoo » vr sep 21, 2018 7:52 am

Zowel de beerkoeskoezen (met kweek) en de slurfhondjes zitten achter de schermen....
theoo
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 571 posts

Berichtdoor Svenneke » vr sep 21, 2018 10:26 am

ralph schreef:Ik was een aantal dagen geleden in deze zoo (ook Opole en Poznan Nowe Zoo bezocht).

heb je mijn hamerkopvleermuizen in het afrykarium gezien?
Als het goed is, zouden die nu toch al een tijdje moeten los vliegen in het Congo deel.
Svenneke
Administrator
Administrator

Liked in: 751 posts

Berichtdoor ralph » vr sep 21, 2018 10:52 am

Nee de vleerhonden niet gezien helaas. Wist ook niet of ze in het nijlpaardendeel of Kongodeel zaten.
Ze staan overigens ook (nog) niet op de bordjes.
ralph
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 820 posts

Vorige

Keer terug naar Verslagen over Europa