ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

[Verslag] Ouwerhand 24 maart

[Verslag] Ouwerhand 24 maart

Berichtdoor Zoeff » wo apr 04, 2007 10:04 am

Vanuit Wissel brachten wij een bliksem bezoek aan Ouwehands. Het was vrij druk in het park en bij de kassa stond een fikse rij, maar gelukkig konden wij gratis naar binnen en konden we de rij overslaan. Het eerst heugelijke nieuws is dat het park een nieuw logo heeft gekregen! En nog een mooie logo ook, helaas nog nergens terug te vinden maar op de folder stond het al afgedrukt.

Verder was er in het park een soort vrouwen/kinder beurs. Het restaurant was omgetoverd tot een heus vrouwen evenementen complex. Overal monstertjes, kinder dingentjes en vrouwen die lingerie over hun kleding paste en daarmee door het restaurant liepen….

Afbeelding
Geluk voor het park, het bleef droog en de inboedel bleef dus gespaard..;)

In het doolhof van het berenbos ging men nog een stukje verder, hier stond een Tefal stand waar kinderen pannenkoekjes kregen. Erg funny een grapjas had de stekkers er uit getrokken en het duurde even voordat de tefal-vrouwtjes dat door hadden.

Afbeelding

Het olifantenverblijf gaat opschieten en ik ben zo blij dat je ook de olifanten dus in hun stal kunt gaan zien. Overigens hoorde wij iemand van het park die stond te spreken met twee bobo’s dat de olifantjes vertraging opgelopen hebben. Of het hier nu gaat om de bul of vrouwtjes dat weet ik niet meer zo zeker.

Verder hoop volk dus in het park en weinig andere bijzonderheden gezien, ja nieuw voor mij was de zeearend in de kattengalerij met zijn natuur getrouwd bassin.

Afbeelding
De enorme visvijver..

We hadden het na een uurtje wel weer gezien en zijn toen weer vertrokken, het was weer lekker gezellig druk in het park en het blijft allemaal wel erg leuk wat ze hier in rhenen doen. Alleen is het park toch wel echt erg klein…ja oke in een uur er doorheen dat ligt echt aan ons, maar op normaal tempo ben je toch wel binnen 3-4 uurtjes klaar hier…

Vanuit Rhenen doorgecrost naar Zandvoort, daar stond namelijk een of ander fout Russisch circus. De grap was dat het circus midden op het circuit van Zandvoort stond en wij konden geen ingang vinden en het stond ook nergens aangegeven. We hebben serieus een ronde om het halve circuit gelopen en zijn toen op een duin geklommen en kwamen tot de conclussie dat het nog wel veel verder wandelen was als we het circuit bleven volgen. We zijn toen maar weer terug gelopen en hebben uiteindelijk een tunnel kunnen vinden waarmee we het circus konden vinden. Jammer genoeg geen olifanten, giraffen, zeeleeuwen, leeuwen enz…Enkel een wagen met 3 van de zon genietende tijgers. Ik blijf dit tof vinden zo’n reizend circus.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Zoeff op za mei 26, 2007 8:50 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Zoeff
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 212 posts

Keer terug naar Verslagen over de BeNeLux