ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

[fotoverslag] Het groene huis, CNME.

[fotoverslag] Het groene huis, CNME.

Berichtdoor meubilaie » wo mei 25, 2016 5:58 pm

inleiding

6 jaar geleden is bij het CNME het hoofdgebouw afgebrand.
voorheen huisde hier meerdere aquaria, een educatief centrum en een diorama.
na 6 jaar zijn de bouwketen opgehaald en is het nieuwe groene huis in gebruik genomen.

Afbeelding
credits naar fred oosterhuis

de sfeer

Het is allemaal gemoedelijk in het groene huis. de opening is net geweest en het volk weet de ingang redelijk goed te vinden.
Er zijn meerdere interactieve systemen te vinden in het groene huis. Onder andere via een touchscreen en een IPAD kan je interactief leren over vogels en alles betreft milieu in Amersfoort en omstreken. Ondanks deze modernisatie zorgen een gedetailleerd boekenplankje en wat voelbakken toch weer voor de geitenwollensokkensfeer die mij desbetreffende instanties hoort.

De dieren(verblijven)
Voorheen huisde er redelijk wat vissen en kreeften spul in de aquaria bij het CNME.
Allemaal levend in de omgeving, dit idee is wederom opgepakt waardoor er 3 bakken zijn ontstaan.
- De stad
- Utrechtse heuvelrug
-Eemland

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Qua soorten heb ik geen idee wat er in zat. dat komt 1 omdat ik niks van vissen weet en 2 omdat er geen educatiebordje te vinden.
Zonde is dat, wil je mensen wat leren over de natuur en de daarbij behorende fauna, heb je geen bordjes hangen en weten de medewerkers het ook niet.
De bak met de soorten uit de stad (grachten) was enigszins speciaal ingericht, in dit aquarium lag namelijk een leeg blikje red bull en een pakje van nelle.
Iets met stille hint, echter vraag ik mij af hoe het traject is gegaan om aan deze inrichting te komen.

De cafetaria
Ja dat was ook wel zonde.
Heb je zo'n mooi nieuwe gebouw, vol op mensen en lekker weer.
Verkoop je enkel koffie en thee.., zo jammer is dat weer echt een gemiste kans.
En eten? tsja dat hebben ze hier helemaal niet.

prijs/kwaliteit

Het CNME is gratis te bezoeken, wanneer je dit combineert met het landgoed en het middeleeuwse erf dan kan je er makkelijk 1,5 tot 2 uur vertoeven.
Ik zal het CNME aanraden om te bezoeken met dierenpark Amersfoort of iets anders in de omgeving maar op zich zelf is dit natuurlijk geen da vullende attractie.
Tevens is het zonde dat je niet omhoog kan lopen naar de top voor het overzicht over het landgoed maarja, je kan niet alles hebben natuurlijk.

tot slot, ik dacht dat ik veel meer foto's had. wordt later eventueel nog bijgevuld.
meubilaie
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 110 posts

Re: [fotoverslag] Het groene huis, CNME.

Berichtdoor Dustin1999 » wo mei 25, 2016 6:05 pm

Leuk zeg mooi Gebouw en ik ben ook wel benieuwd wat voor vissoorten er zitten. Ik ben hier al heel vaak geweest alleen niet nog in het Nieuwe gebouw want ik woon in Amersfoort en ik woon in Kattenbroek is helemaal niet ver van mij vandaan.

Mooi gebouw en ik hoop inderdaad ook iets te eten komt en ook drinken.
Dustin1999
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 93 posts

Keer terug naar Verslagen over de BeNeLux