ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

[fotoverslag] vlinders aan de vliet

[fotoverslag] vlinders aan de vliet

Berichtdoor meubilaie » za okt 03, 2015 1:06 pm

van de week naar vlinders aan de vliet gegaan, beoordeeld met een 7,7 op zoover beloofde dit heel wat.

Afbeelding
de verouderde ingang

bij binnenkomst betaal je 8 euro entree als volwassenen en 5,50 voor kinderen onder de 12.
in de ontvangingsruimte staan enkele terrariums en aquariums.
onder andere voor wandelende takken, clownsvissen en basilisken.
ook is er een groot verblijf voor een breedvoordkrokodil en verschillende soorten vissen.

Afbeelding

Afbeelding

hierna betreedt je de vlindertuin, wij waren er relatief vroeg dus erg veel activiteit was er niet in de kas. wel kon je merken dat het wat opgang kwam.

Afbeelding

Afbeelding

na zo'n 5 minuten heb je de eerste helft van de kas wel gehad.
hier kan je een verhoging op waardoor je op het hoogste punt van de kas bent gekomen.

Afbeelding
zicht van boven

Afbeelding
witwangtoerako

je loopt langs wat plasjes met water waar vissen in moeten zitten. helaas is het water zo erg vervuild dat je er niet doorheen kan kijken. voor 20cent kan je 5 van die staafjes vissenvoer kopen. als je dat doet zie je wellicht nog een goudwinde.

gevolgd door een hutje met een filmpje over het ontstaan.

Afbeelding

Afbeelding

waterplasje met zaagrugschildpad

je loopt in 5 minuten via de andere kant door de kas, de beplanting is mooi. het vlinderaanbod is schaars.
Afbeelding

de educatie is uitstekend

Afbeelding

nu ben je de vlindertuin uit en kom je in een klein gedeelte, hier loopt een verdwaalde fazant en zitten twee papegaaien, ook is er hier een hok voor slangen.

Afbeelding

terrarium

na deze ruimte kom je nog langs 6 verblijven. 2 voor voedseldieren (kakkerlakken en sprinkhanen), wandelende takken, rupsen 2x en een vogelspin.

Afbeelding

opzich leuk gedaan

Afbeelding
de vier verblijven

dan ben je weer bij de ontvangstruimte.
Afbeelding
hoogtepunt

na een kwartier hebben we besloten nog wat te drinken en daarna vlinders aan de vliet te verlaten, acht euro is totaal geen reƫle prijs als je ziet wat je er voor terug krijgt.
normaal gesproken vindt ik parkjes als deze het leukst maar buiten wat grappige terraria, een mooie verblijf voor de brilkaaiman en mooie beplanting heeft vlinders aan de vliet weinig te bieden. het schijnt dat ze 2 keer zo groot gaan worden, dit is ook wel nodig om de huidige entreeprijs het waard te maken maar waarschijnlijk zal de entree dan weer stijgen.
al met al vind ik vlinders aan de vliet zeker niet de moeite waard voor dit geld. het initiatief is grappig opgezet en meer valt er momenteel ook zeker niet uit de locatie te halen helaas rechtsvaart dat de hoge entree niet.
meubilaie
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 110 posts

Re: [fotoverslag] vlinders aan de vliet

Berichtdoor Jo kuyken » za okt 03, 2015 1:09 pm

Bedankt voor het verslag !
Ik ben er nog nooit geweest en nu heb ik tenminste een duidelijk beeld van het parkje :)
Goede foto's en fijn dat je ook zegt welke dieren er in de terrariums zitten :)
Jo kuyken
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 213 posts

Berichtdoor Edward » za okt 03, 2015 4:47 pm

Ik kom er wel vaker (niet te vaak 1 keer in de 2 jaar) en als je de tijd neemt (langer dan 5 minuten.....) dan zie je veel vlinders (ik was er afgelopen juli en toen waren er meer soorten vlinders dan de vier op het bordje op de foto) en vogels (ook bijv. nog zeebravinken en houtduifjes) in de grote kas. In het tweede deel (bij de slangen) moet je ook wat meer tijd nemen. Daar zitten namelijk ook 2 ongeveer anderhalve meter grote leguanen. Los vaak boven je hoofd. Als ik er kom ben ik er vaak ook wel met een uur/anderhalf uur weer uit. Voor wat je krijgt vindt ik 8 euro ook veel, maar als je door gaat denken dan is de prijs denk ik wel logisch. De eigenaar zit al een paar jaar te wachten op de verhuizing, naar wat ik begreep de overkant van de weg naar een minimaal twee keer zo grote lokatie. De kas is een oude plantenkas, te beschikking gesteld door het tuincentrum aan de overkant van de weg. Helemaal optimaal geisoleerd zal de kas dus niet zijn en kost dus meer.
Edward
Zoo Bezoeker
Zoo Bezoeker

Liked in: 7 posts

Berichtdoor meubilaie » za okt 03, 2015 5:26 pm

Klopt, geloof ik zeker. Vogels inderdaad ook gezien. Vlinders waren er weinig omdat het einde seizoen is natuurlijk. Alsnog niet de moeite waard.
meubilaie
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 110 posts

Keer terug naar Verslagen over de BeNeLux