ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

Best zoo

Best zoo

Berichtdoor Svenneke » za feb 01, 2014 7:56 pm

vandaag door een kennis meegesleurd richting eindhoven (nu ja, omgeving althans) en onder andere mijn eerste bezoekje ooit aan best zoo gebracht. vrij kort bezoek, maar moet zeggen dat ik best gecharmeerd ben.

Afbeelding

vlak naast de ingang een verblijfje met kleine vijver voor 2 pelikanen. niet echt geweldig, maar eigenlijk ook een van de weinige, zoniet het enige verblijf dat ik niet vond kunnen. Direct hierna een volière met o.a. doodshoofdaapjes
Afbeelding

vlak hierna een best wel originele muizenstad, met transparante buizen aan de buitenkant van het gebouw.
best leuk opgezet
Afbeelding

Wat verderop de verblijven met kleine zoogdieren, onder andere stinkdier, bonte marter, kleine mara, tamandua
Afbeelding

otters en zebramangoesten hadden open verblijven
Afbeelding

en het was de eerste keer dat ik een leucistische(?) caracara zag
Afbeelding
Afbeelding

Komen we aan de verblijven van de grote roofkatten: panter (sri lanka?), poema en zwart jaguar.
Afbeelding

Niet de mooiste verblijven, maar best variabel ingericht en niet echt klein te noemen.

Hierna een eiland met de compleet logische combinatie van sitatunga, kuifhoenderkoet en parma wallabie.
Afbeelding
ertegenover een weitje met schapen en een verblijf met lynxen. dit laatste vond ik redelijk krap en ook aartslelijk. maar behalve formaat, lijkt het me vanuit dierenwelzijn bekeken wel in orde.

De wallaroo's hebben ook een eiland voor zich
Afbeelding

en wat verderop de apenkooien met onder slingerapen, rhesusaap en de combi capucijnaap/neusbeer
Afbeelding
allemaal best ruim en variabel opgezet.

hiernaast bevindt zich een weitje met alpaca's en geiten, een zomerperk voor sporenschildpadden en enkele verblijven met kippenrassen.
Afbeelding

en weer een eilandje met logische populatie: dit keer muntjak en stanley kraanvogels
Afbeelding

Het volgende gebiedje is een doorloopverblijf/kinderboerderij met dwerggeitjes, verschillende kippen en duiven maar ook kroonkraanvogels en ooievaars
Afbeelding

verderop verschillende volières met onder andere maleise bosuil en europese ijsvogel
Afbeelding
Er tegenover een verblijf met schapen en hongaarse wolvarkens. verblijf is ook deels op de foto te zien. jammer genoeg geen foto van de varkens die echt wel grappig zijn, maar net werden binnengehaald.

Hierna volgt een grote volière en geografisch compleet incorrecte volière met koningsgier en een koppel hoornraven
Afbeelding

Waarna de geografische tendens zich verder zet met kleinere volières. klauwaapjes samen met fazanten, een volière met verschillende vogelsoorten, ...
Afbeelding

de oeraluilen hadden dan weer een eigen volière en de volière met kaapse griel en scharrelaar was wél geografisch correct.

een vrij klein verblijfje met japanse eekhoorn sluit het bezoek af, waarna we weer bij de ingang staan.

zoals ik aan het begin zei, was ik best gecharmeerd door het park. Zelfs in de winter ziet het er best leuk en groen uit (voornamelijk door strategische plantenkeuze) de verblijven zijn over het algemeen netjes en voldoen doorgaans ook. de collectie bestaat voornamelijk uit kleinere soorten, maar hieronder verschillende "pareltjes"

2 mensen liken deze post.
Svenneke
Administrator
Administrator

Liked in: 751 posts

Re: Best zoo

Berichtdoor Harald » za feb 01, 2014 9:58 pm

Mis ik toch nog het verblijf van de binturong in je verslag.
i.m.o. een erg leuk idee.
Harald
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 139 posts

Berichtdoor Svenneke » zo feb 02, 2014 7:06 am

Harald schreef:Mis ik toch nog het verblijf van de binturong in je verslag.
i.m.o. een erg leuk idee.

Ik kan me geen binturong herinneren, waar zou die dan moeten zitten?
Moet toegeven dat we er rond 4 waren en de zoo om 5 sluit, dus is wel beetje rushrush geweest.
Svenneke
Administrator
Administrator

Berichtdoor Harald » zo feb 02, 2014 7:22 am

Het kan zijn dat het dier binnen zat maar je hebt wel een foto van het nachtverblijf.
Het bruine gebouw op de foto van het otter en zebramangoestenverblijf.
je bent waarschijnlijk onder het buitenverblijf doorgelopen.
Harald
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 139 posts

Berichtdoor Kaartje » zo feb 02, 2014 10:02 am

Even een foto geleend uit m'n eigen verslag, met binnen- en vooral buitenverblijf van de bintoerongs ;) :

Afbeelding
In the end we will conserve only what we love.
We will love only what we understand.
We will understand only what we are taught.
Kaartje
BBB Controleur
BBB Controleur

Liked in: 823 posts

Berichtdoor Svenneke » ma feb 03, 2014 8:22 am

ja, herinner ik me inderdaad.
stond, zover wij konden zien, leeg. het dier zal dan wel binnen gezeten hebben.
Svenneke
Administrator
Administrator

Berichtdoor freerkdehoop » ma feb 03, 2014 11:02 am

Leuk verslag. Je geeft aan de beermarter in het verslag te missen. Ik zie ook de brulapen, kamelen en servals niet terugkomen in het verslag. Zijn deze er nog wel?
freerkdehoop
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 81 posts

Berichtdoor Svenneke » ma feb 03, 2014 11:28 am

freerkdehoop schreef:Leuk verslag. Je geeft aan de beermarter in het verslag te missen. Ik zie ook de brulapen, kamelen en servals niet terugkomen in het verslag. Zijn deze er nog wel?

Brulapen, kamelen en servals zijn er nog wel en heb ik ook gezien.
Ik heb het verslag grotendeels adhv mijn foto's geschreven en van die verblijven heb ik geen foto's.
zo heb ik ook verschillende vogelsoorten niet genoemd, enkel wat op foto staat of is "blijven hangen"

TWit894 liken deze post.
Svenneke
Administrator
Administrator

Keer terug naar Verslagen over de BeNeLux