ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

[fotoverslag] animalaine

[fotoverslag] animalaine

Berichtdoor meubilaie » za aug 31, 2013 12:37 pm

Op mijn vakantie heb ik 4 “dierentuinen’ bezocht, animalaine, bouillon, siant Hubert en sinds er verblijven zijn voor roofvogels in het kasteel van bouillon reken ik die ook maar mee.
In principe schrijf ik alleen een verslag over de eerst genoemde, mocht er animo zijn voor andere kan het aangegeven worden.

Om te beginnen over Animalaine ik wist niet war het was, ik had enkel een adres.
Eenmaal aangekomen in een gehucht naast Bastogne ziet je dit.

Afbeelding

Hier is de entree, Animalaine bestaat uit 3 delen, het museum, het restaurant en het park zelf.
Voor het museum en het park betaal je 4,50 en voor alleen het parkje 2 euro.
Na betaald te hebben voor het parkje kom je bij een verblijf voor angora konijnen, een terras en een plattegrond.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij de ingang kregen we allemaal een zakje met voer, ik gok dat het haver was.
Waarvoor dit is werd al snel duidelijk, Animalaine bleek namelijk een park te zijn met zon 50 verschillende geiten en schapensoorten.

Afbeelding
Educatie

Afbeelding
De verblijven zijn allemaal mooi en ruim aangelegd en er waren soorten die ik nog nooit had gezien.
Elk verblijf had beschutting en veel ruimte.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Naast enorm veel geiten en schapen hebben ze ook twee verblijven met lama’s
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na weer heel wat verblijven voor schapen met o.a. Dit monster.
Afbeelding

Hierna kom je bij het mooiste verblijf, dat voor wolvarkens.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na weer wat verblijven voor schapen en een ingericht huisje
Afbeelding
Heb je alles gezien na 2 uur als je gewoon op normaal tempo loopt.
Ik heb geen foto’s gemaakt van elk verblijf met een schaap of geitensoort maar ik heb me er goed vermaakt, voor 2 euro is dit parkje echt een aanrader.
Aan het eind van het park besloten we nog wat te drinken bij het restaurant maar nu 3 kwartier en 2 keer vragen naar wat colatjes zijn we weggelopen.
Gelukkig was Animalaine een pauze punt voor een parade met oude auto’s waar we nog even naar gekeken hebben om weer door te rijden.
Afbeelding

2 mensen liken deze post.
meubilaie
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 110 posts

Re: [fotoverslag] animalaine

Berichtdoor pier » za aug 31, 2013 3:53 pm

is die ene foto niet een piepklein beetje heel erg groot

Korhoen liken deze post.
pier
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Liked in: 74 posts

Berichtdoor meubilaie » za aug 31, 2013 4:33 pm

hmm ik zie ze hier allemaal in het zelfde formaat van 320x240, welke is dan zo groot bij jullie?
meubilaie
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Berichtdoor Borisje » za aug 31, 2013 4:34 pm

http://imageshack.us/a/img842/8647/86ky.jpg

heb ik uit het verslag gehaald, was echt veel te groot.

Wat vond je van st hubert en bouillon?

meubilaie liken deze post.
Borisje
Administrator
Administrator

Liked in: 673 posts

Berichtdoor Korhoen » za aug 31, 2013 4:34 pm

De eerste van het wolvarken-verblijf. Leuk verslag hoor overigens! :)
Korhoen
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Liked in: 152 posts

Berichtdoor meubilaie » za aug 31, 2013 4:56 pm

bouillon vond ik een mooi park, ongeveer 2 uur gelopen ook.
groot contrast qua huisvesting, het berenverblijf vond ik nog best redelijk ondanks alle negatieve berichten.
manenwolven verblijf vond ik misschien nog wel het minst, ze waren wel goed te zien.
verder wildpark met grote verblijven en hier en daar een leuke of aparte soort in ieder geval wel de moeite waard.
de jongen steenbokjes konden uit hun verblijf wat wel een grappig taffareel was.
mooi wildpark verder.

van st. hubert had ik eigenlijk redelijk grote verwachtingen nadat ik wat dingen had gelezen over dat het een net park was etc.
het eerste wat me opviel was dat de prijzen in de cafetaria vrij hoog liggen, 6 euro voor een tosti en 5 euro voor een stuk taart.
het park zelf was voor 3 euro eigenlijk weinig op aan te merken, ik vond animalaine wel leuker.
in st. hubert heb ik eigenlijk eerst drie kwartier gelopen in een doorloopverblijf voor reeën en langs een verblijf voor wilde zwijnen die beide een enorme omvang hadden wat ik wel iet wat zonde van me tijd vond.
vervolgens een vijver die niet helemaal goed onderhouden was, wel veel karpers, forel en pos? gezien
daarna was ik de route kwijt want na de vijver was het erg onlogisch, gekozen om maar omhoog te gaan waarna wat typische wildpark verblijven voor herten en moeflons volgden.
daarna een eenzame pony met een geit gevolgd door een fazanterie met een koppel fazanten, mandarijneenden, wolkippen en kalkoenen.
er zaten ook daar hazen waar ik wel nieuwsgierig naar was naar de huisvesting etc. samen met het enorme doorloopverblijf ook wel het tofste verblijf in mijn ogen. zicht op een hol voor de dieren en verder een net verblijf. helaas geen hazen gezien.
volière zat er nog naast met kippen en een educatiehuisje wat echt een gemiste kans is, enorm mooie opzet van educatie maar waardeloze verblijven voor steenmarters? ik las ergens hier op het forum dat er ook fretten zouden zitten in één van de twee verblijven maar die heb ik niet gezien.
voor de mensen die zich afvragen wat ik waardeloos vind, twee donkere verblijven met wat gaas er voor en een konijnendrinkflesje voor steenmarters, dieren amper te zien.
algemene indruk is dat het een net parkje is, maar ik zou er niet snel weer heengaan.

kasteel bouillon heeft nu ook vogels in de vaste collectie waarvan een deel ook word gebruikt voor de show.
de hele collectie weet ik niet meer maar het betreft 11 roofvogels.
ik weet nog de konijnenuil?, jonge zeearend, monniksgier?, havik en buizerd.
de dieren worden helaas wel net als in zie-zoo gehouden aan een ketting, maar verder mooie verblijven op een schitterende locatie met goede educatie en een goed te noemen vogelshow.

liken deze post.
meubilaie
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Berichtdoor Bor » za aug 31, 2013 7:22 pm

Aimalaine vorig jaar bezocht. Het algemene thema is volgens mij wol. Op zich wel heel creatief gevonden en in combi met een museumpje ook leuk uitgewerkt. Om echter twee uur over dit parkje te doen, moet je echt wel langzaam lopen. Leuk om een keer gezien te hebben, maar bij een volgend bezoekje aan de Ardennen zal ik eerder een ander parkje bezoeken.
Bor
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Liked in: 47 posts

Berichtdoor meubilaie » za aug 31, 2013 7:40 pm

hoe lang bestede u dan hier zonder het museum?
meubilaie
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Berichtdoor pimzeewolde » za sep 07, 2013 8:27 pm

Ach meubileae, laat je toch niet fokken. Als jij 2 uur met plezier daar rondloopt dan hoef jij toch aan niemand verantwoording af te leggen?
pimzeewolde
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Liked in: 90 posts

Berichtdoor meubilaie » za sep 07, 2013 8:57 pm

nee dat is het hem ook zeker niet. ik vroeg me alleen af hoe lang andere mensen in dit parkje kunnen lopen.
meubilaie
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Berichtdoor Bor » ma sep 09, 2013 8:44 am

Was ook helemaal niet bedoeld om op te fokken. Vond zoals ik al eerder vermeld heb, het concept heel origineel. Het dierengedeelte is echter niet zo groot en in een klein uurtje had ik het wel gezien. Als anderen hier twee uur over willen doen, of desnoods de hele dag, is dat hun goed recht. Ik wilde alleen maar aangeven dat het een museum was met een klein dierengedeelte. Ik heb op dezelfde dag namelijk ook nog Saint Hubert en Ferme des Bizons bezocht en heb alles op mijn gemakje kunnen bekijken.
Bor
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Liked in: 47 posts

Berichtdoor Svenneke » ma sep 09, 2013 10:40 am

ik had nog niet eerder gereageerd, maar zoals Bor aangeeft is het dierenpark opgezet rond het thema wol. laine in het frans, vandaar ook de naam animalaine.

eerlijk gezegd had ik nog nooit van dit parkje gehoord. het opzet vind ik wel origineel, maar ik zou me er toch ook niet erg lang kunnen amuseren.
Svenneke
Administrator
Administrator

Liked in: 751 posts

Keer terug naar Verslagen over de BeNeLux