ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

[verslag] noordzeeaquarium terschelling 24/07/2013

[verslag] noordzeeaquarium terschelling 24/07/2013

Berichtdoor meubilaie » zo jul 28, 2013 11:57 am

op mijn vakantie naar terschelling ben ik naar het noordzeeaquarium geweest.
er stond hier als een verslag maar om het beeld nog wat completer te maken schrijf ik er ook nog maar 1.
helaas was ik mijn camera vergeten dus geen :kewlpics: deze keer :(

wanneer je richting het centrum van het plaatsje west-terschelling fietst dan rij je eigenlijk precies tegen het aquarium aan.
de ingang is vrij duidelijk aangegeven en je kan wel merken dat het een van de grotere educatieve gezinsuitjes is aangezien het aquarium en het wrakkenmuseum het meest worden aangegeven.
maar goed, je loopt het gebouw binnen en aan je linkerkant is dan gelijk de kassa, hier moet 5,50 afgerekend worden.
je loopt door en komt bij een simulator van eb en vloed en educatie daarover.
gevolgd door een hal met opgezette meeuwen, zeehonden etc. etc. de bakken met opgezette dieren waren erg rommelig opgezet en neergezet.
hier kan je omhoog lopen en kan je een spel beginnen waarbij je moet raden van welke vogel de schaduw is, geloof me als je geen verstand hebt van vogels begin er niet aan. ik kwam er in ieder geval niet uit.
hierna loop je door en kom je aan bij een hal met enorm veel informatie over de zon, als je dit allemaal zou lezen dan zou je bezoek zeker 2 uur langer duren.
door een smal gangetje waar ik twijfelde of het voor bezoekers was kwam je bij een filmzaal.
vergelijkbaar met de filmzaal in het olympisch museum van Barcelona het was dus groot te noemen.
na deze zaal ben je eindelijk aangekomen bij de aquariums, in het andere verslag op dit forum valt wat te lezen over een roggenbak waar je roggen kan aaien en een groot aquarium waar je om heen moet lopen.
deze zijn weg althans ik heb ze niet gezien en ik weet heel zeker dat ik het hele museum/aquarium heb gezien.
je loopt langs 10 aquaria die allemaal op dezelfde saaie manier zijn ingericht, sommige aqauria hebben 2 ramen andere 1, ik schat dat er zon 7 verschillende bakken zijn.
voor de aquaria liggen zemen waarmee je de beslagen ramen kan schoonmaken.
amfibieƫn die er zouden moeten zitten en geleedpotigen heb ik niet gezien.
in de bakken zaten o.a. luipaardhaaien, roggen, alen, palingen, donderpadden nog een soort haaien en nog veel meer vissen waarvan ik de exacte naam niet meer weet.
op de muur is weer enorm veel educatie te vinden over de vissen en de noordzee.

na een half uur was ik uitgekeken in het aquarium maar dan kwam ik ook gericht voor het aquarium, ik heb zon kwartier in de het museum gelopen en ook zo iets bij de vissen.
het is leuk om een keer gezien te hebben als je op terschelling bent aangezien de soorten leuk zijn en het is enorm educatief.
qua dierenaanbod heeft het ook het meeste te bieden, ik maak zo een topic aan met alle diergerichte instellingen op Terschelling.
de prijs van 5,50 is wel vrij hoog als je speciaal voor het aquarium komt, volg je het museum goed en bekijk en doe je alles daa is het de prijs zeker waard maar dan loop je er ook wel minimaal 2 uur.
het aquarium heeft geen dierentuinvergunning terwijl dit wel had gemoeten aangezien ze ruim over de 10 soorten heengaan, ik schat 25.

reacties e.d. zijn altijd welkom

2 mensen liken deze post.
meubilaie
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 110 posts

Keer terug naar Verslagen over de BeNeLux