ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

[fotoverslag] vogelopvang soest

[fotoverslag] vogelopvang soest

Berichtdoor meubilaie » ma jul 01, 2013 6:05 pm

Gisteren op een vrije Zondagmiddag naar vogelopvang Soest geweest, ik was hier nog nooit eerder geweest en aangezien de meeste hier er nog nooit van gehoord hebben besloot ik maar dit verslag te schrijven.

Afbeelding
Ingang

De entree is gratis na dit hek moet je nog door een tweede hek.
Tussen deze twee hekken heb je uitzicht op twee verblijven, 2 grote weides.
In de ene zitten geiten en kippen, in de andere zit een grote vijver waar zwanen, ganzen, meerkoeten, eenden en nog een soort van bruine zwaan zitten.

Afbeelding
Dit is een van de verblijven.

Na het tweede hek kom je bij kooien als deze.

Afbeelding
In dit soort verblijven zaten dus duiven, kippen, kraaien, eksters, fazanten, merels etc. Etc. Etc.

Na het eerste rijtje met deze kooien kom je aan bij een rustplek, een beetje overbodig na 2/3 minuten maar oke. Hier heb je ook weer uitzicht over het verblijf met kippen en geiten.

Afbeelding
Afbeelding
Een beetje zonde van de ruimte als je ziet hoe klein het verder opgezet is.

Hierna kom je bij 1 van de drie binnengelegenheden, in deze mochten we niet komen maar van buiten af zag je al ara’s e.d.
Afbeelding

Hierna volgt ook gelijk het tweede binnenstuk, hier mochten we wel naar binnen.
Afbeelding

Konijnen en cavia’s zag ik hier

Daarna een relatief groot verblijf voor kwartels en kauwen.
Afbeelding

Vervolgens kom je bij een van de leukere soorten die in de opvang zijn, in elk park zou deze soort slecht opvulling zijn maarja voor een parkje als dit is het wel leuk natuurlijk

http://imageshack.us/a/img38/6591/xt2.JPG
Pauw

Na alle eentonige kooien aan 2,5e zijde komt er voor het eerst een andere constructie voorbij.
Van veraf dacht ik aan eekhoorns o.i.d maar nee, dit verblijf bied plaats voor mussen!

Afbeelding

Waarna een verblijf volgt voor een barbeqeu en wat krukjes.
Afbeelding

Een deel van de vijver wat ik ook beschreef als 1 van de eerste verblijven.
http://imageshack.us/a/img38/2149/xf2.JPG

Ook hier een gemiste kans, maak een omheining en een voetpad en bezoekers zijn weer 10 minuten langer bezig met hun bezoek..

Daarna kom je aan bij 3 grote kooien, de middelste functioneerd als binnenverblijf voor het grote verblijf met vijver, de eerste voor een jonge reiger ook een soort die je niet dagelijks ziet en de laatste voor jonge eenden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens een leeg verblijf

Afbeelding

Hier naast is misschien wel het tofste verblijf van de opvang, een binnenverblijf met jonge eendjes en waterschildpadden.
Afbeelding

Na nog een schouwspel te hebbe n gezien in het binnenverblijf om eten
Afbeelding

en langs de laatste kooien te hebben gelopen
Afbeelding

Probeerde we nog het binnengedeelte bij de ingang te zien waar we ook niet in mochten, hier zitten nog wat andere vogels en wie weet wat nog meer, tevens zit er ook een souvenirshop.
Nu ben je ook weer aan het einde en heb je na een goed kwartier wel alles gezien.
In dit kwartier heb je dan snel gelopen en een voedering gezien, het binnendeel ontbreekt ook.
De vogelopvang kan je in 5 minuten doen maar ook in een half uur.
Aangezien regio Amersfoort 4/5 interessante diergerichteparken heeft is dit misschien wel ideaal om te combineren met een van de andere parken.

Reacties en op of aanmerkingen zijn altijd welkom!

liken deze post.
meubilaie
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 110 posts

Re: [fotoverslag] vogelopvang soest

Berichtdoor meubilaie » ma jul 01, 2013 6:07 pm

ik heb 2 foto's neergezet als link aangezien die echt te groot waren!
meubilaie
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 110 posts

Keer terug naar Verslagen over de BeNeLux