ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

[fotoverslag] Wonderwereld 20-04-2013

[fotoverslag] Wonderwereld 20-04-2013

Berichtdoor Kaartje » ma mei 20, 2013 10:28 am

20-04-2013 Wonderwereld

Afbeelding

Bij de kassa wordt er uitgelegd dat je eerst naar links moet, naar het 'Natuur ontdekcentrum'. Maar goed ook, anders zou je dit doodlopende stukje geheid missen. Eerst is er links een kleine ruimte met diverse opgezette dieren en skeletten,
Afbeelding

en daarna kom je in een ruimte met onder andere een opgezette kleine giraffe en een giraffehoofd en -nek van een grotere giraffe.
Afbeelding

Er zijn verblijven voor dwergmangoesten, Madagascargrondboa's en egeltenrecs (van links naar rechts).
Afbeelding

In de kamer ernaast, het Insectarium, tref je verschillende kleine diertjes, zoals vogelspinnen, reuzenpadden, rozenkevers, kakkerlakken en wandelende takken.
Afbeelding

Afbeelding

Door een raam is de opfokruimte van vogels te zien, waar we nu een kleine uil zagen.
Afbeelding

Hier loopt het dood en kun je in de ruimte van de kassa verder naar de grot.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In dit superleuk gemaakte gangenstelsel tref je naast draken en sprookjestaferelen ook levende dieren zoals nijlroezetten (eerste foto), degoe's (tweede foto), naaktratten (vierde foto) en stokstaartjes (derde en vierde foto) aan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na alle zijpaadjes te hebben gezien, kwamen we in een hal die als terras kan worden gebruikt en waar vandaan je naar het buitengedeelte en naar een subtropische kas kunt gaan. Wij gingen eerst naar dat laatste.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de kas leven zwartwitte vari's (eerste foto), ringstaartmaki's (tweede foto), doodshoofdaapjes met bruinbehaarde gordeldieren (derde foto) en luiaards met Pinchéaapjes (vierde foto) in vier verschillende kooien. De halfapen hebben buiten ook ieder een kooi, zou later blijken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er waren twee verblijven voor dwergoeistities.
Afbeelding

Afbeelding

In de hal zit ook een blauwgele ara in een kleine kooi.
Afbeelding

Verder zijn er heel veel vrij levende vogels, zoals roelroels, schildtoerako's, witwangtoerako's, Fischers glansspreeuwen, diamantvinken, bruine muisvogels en groenvleugelduiven. Het was heel leuk om daar even de tijd voor te maken, want dan zie je steeds meer. Bij de vijver zaten schildpadden.
Afbeelding

In een muur waren drie verblijven voor verschillende slangen en (volgens het bordje) apothekerskinks.
Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast is een opening naar een 'reptielengrot', waar onder andere dwergmuizen en luipaardgekko's te vinden zijn. Sommige 'verblijven' zijn opgevuld met kabouters of een opgezette witte tijger met jong.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de boom die in de kas staat, is een kruip/klautergangetje gemaakt. Zo kom je op verschillende hoogtes langs één of twee verblijven voor stokstaartjes. Niet geschikt voor grote mensen. ;)
Afbeelding

Afbeelding

Vanuit deze kas kom je in de souvenirswinkel, maar wij keerden om en gingen eerst buiten een kijkje nemen. Daar staan naast de buitenverblijven van de zwartwitte vari's (eerste foto) en ringstaartmaki's een drietal volières voor achtereenvolgens monniksgieren (tweede foto), laplanduilen en Afrikaanse visarenden.
Afbeelding

Afbeelding

Na de speeltuin kom je bij een 'Uilenburcht'.
Afbeelding

Vanuit de diverse gangen zijn aan beide kanten verblijven voor bijna twintig verschillende soorten uilen (zoals bijvoorbeeld oehoe's, dwergooruilen, bosuilen, ruigpootuilen) en torenvalken te zien.
Afbeelding
Europese oehoe's

Afbeelding
Kerkuilen en/of steenuilen (waarschijnlijk beide)

Afbeelding

Afbeelding
Afrikaanse oehoe's

Afbeelding
Bruine bosuilen

Afbeelding

Afbeelding
Siberische oehoe's

In één van de verblijven leven corsacvosjes en er stond ook een bordje bij een verblijf waarop stond dat er stokstaartjes zouden zitten. Ook deze burcht was weer heel leuk aangelegd!
Afbeelding

Hiernaast stond weer een grote kooi voor Amerikaanse zeearenden. In een uur en een kwartier hadden we dit parkje gezien. Althans, dat dachten we. Weer buiten zagen we opeens de volière voor de Stellerzeerarenden nog staan.
Afbeelding

We hadden geen idee wat we moesten verwachten, maar we werden echt aangenaam verrast! Wat een superleuk, sfeervol gethematiseerde mini-dierentuin, met van alles wat, is dit! Zeker voor mensen met (kleine) kinderen is dit in combinatie met Kabouterland een leuke combi van twee uitstapjes.
In the end we will conserve only what we love.
We will love only what we understand.
We will understand only what we are taught.
Kaartje
BBB Controleur
BBB Controleur

Liked in: 823 posts

Re: [fotoverslag] Wonderwereld 20-04-2013

Berichtdoor ralph » ma mei 20, 2013 11:15 am

Van alle kleine parkjes waarvan ik recent de verslagen heb gelezen lijkt deze me de interessantste. Leuk gedaan allemaal. Sommige verblijven zien er op de foto's helaas wel wat klein uit, maar de meerderheid lijkt me prima.
Laatst bijgewerkt door ralph op ma mei 20, 2013 8:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
ralph
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 820 posts

Berichtdoor ZOOgr » ma mei 20, 2013 11:15 am

Bedankt voor dit verslag, het ziet er inderdaad verrassend goed gedaan uit.
Alleen die ara moeten ze echt is uit die kooi gaan halen..
ZOOgr
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 43 posts

Berichtdoor meubilaie » ma mei 20, 2013 11:38 am

bedankt voor je verslag!
leuk parkje!
meubilaie
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 110 posts

Berichtdoor Abcw » ma mei 20, 2013 7:47 pm

Weer een leuk verslag van een leuk park.
Ik word zo blij van al deze nieuwe verslagen van de laatste tijd.
Bedankt
Abcw

Liked in: 0 post

Berichtdoor Johnny » di mei 21, 2013 7:03 pm

Moet hier nog steeds een keer naartoe. Is zo dichtbij...... Kon je het een beetje makkelijk vinden kaartje?
Johnny
ZooSite Fanatiekeling
ZooSite Fanatiekeling

Liked in: 601 posts

Berichtdoor kuine » za mei 25, 2013 8:23 pm

Zit aan het kanaal,is erg makkenlijk te vinden.
kuine
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 302 posts

Berichtdoor Johnny » zo mei 26, 2013 9:31 pm

kuine schreef:Zit aan het kanaal,is erg makkenlijk te vinden.

Ik weet het, ik ben aardig bekend in Ter Apel. Maar ik ken mensen die het moeilijk vonden ( met name omdat die in emmen geboren en getogen waren, en via de N391 Ter Apel inreden en het maar moeilijk konden vinden).

Mijn tandarts zit in Ter Apel, en als ik daar wegkom eet ik meestal bij mijn ouders. Dan neem ik de toeristische route, langs het klooster, het joodse kerkhof, en achter wonderwereld langs. Je kunt vanaf daar de uilen altijd goed zien zitten.
Johnny
ZooSite Fanatiekeling
ZooSite Fanatiekeling

Berichtdoor Kaartje » do jun 06, 2013 7:28 pm

Beetje late reactie, maar was even een tijdje aan de andere kant van de oceaan om nieuwe foto's voor nieuwe verslagen te maken. ;)

Johnny schreef: Kon je het een beetje makkelijk vinden kaartje?
We zijn er op zich snel gekomen (vanuit Emmen), maar reden wel eerst nog ff verkeerd. We volgden eerst onze navigatie en die stuurde ons naar de plek naast nummer twee, Wonderwereld is namelijk nummer één. Je kunt daar de straat echter niet vervolgen, moet vanaf daar gezien ff omrijden om toch bij huisnummer één te komen. Waarschijnlijk gaat het beter als je eenmaal in Ter Apel meteen de borden volgt.

Als je zo vaak in de buurt bent, moet je zeker een keertje een kijkje gaan nemen! :)
In the end we will conserve only what we love.
We will love only what we understand.
We will understand only what we are taught.
Kaartje
BBB Controleur
BBB Controleur

Liked in: 823 posts

Berichtdoor Johnny » do jun 06, 2013 8:29 pm

Kaartje schreef:Beetje late reactie, maar was even een tijdje aan de andere kant van de oceaan om nieuwe foto's voor nieuwe verslagen te maken. ;)

Johnny schreef: Kon je het een beetje makkelijk vinden kaartje?
We zijn er op zich snel gekomen (vanuit Emmen), maar reden wel eerst nog ff verkeerd. We volgden eerst onze navigatie en die stuurde ons naar de plek naast nummer twee, Wonderwereld is namelijk nummer één. Je kunt daar de straat echter niet vervolgen, moet vanaf daar gezien ff omrijden om toch bij huisnummer één te komen. Waarschijnlijk gaat het beter als je eenmaal in Ter Apel meteen de borden volgt.

Als je zo vaak in de buurt bent, moet je zeker een keertje een kijkje gaan nemen! :)

Dat ben ik zeker van plan :) . Mocht je er nog eens vanuit emmen naartoe rijden, laat dan de N391 links liggen, en rij over emmercompascuum, en dan richting ter apel. Dan rijdt je er direct tegenaan.
Johnny
ZooSite Fanatiekeling
ZooSite Fanatiekeling

Berichtdoor Johnny » zo jul 07, 2013 2:02 pm

Ik ben er vandaag geweest, toppark(je). Vooral die uilenburcht zou niet misstaan in een groter dierenpark.
Johnny
ZooSite Fanatiekeling
ZooSite Fanatiekeling

Keer terug naar Verslagen over de BeNeLux