ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

[Verslag] Paradisio 2 april

[Verslag] Paradisio 2 april

Berichtdoor Zoeff » wo apr 04, 2007 8:16 pm

Ik ben afgelopen Maandag met Jasper naar de mooiste dierentuin in Belgie geweest, namenlijk Paradisio. Nouja mooiste…het is dat ze wat diersoorten zoals katachtige missen want anders zou het toch de kroon verstoten van Antwerpen.

Vorig jaar Mei, heeft het echt de gehele dag lopen regenen en was het echt vreselijk in Paradisio. Vanuit Breda zijn we met een geleend 45 km autotje naar Paradisio gereden, de gehele reis zon gehad…Maar hoe dichter we bij Paradisio kwamen hoe donkerder de lucht werd. Wat dus resulteerde in alleen maar regen en niet zomaar regen…Nee een heleboel regen! Echt ik heb deze dag vervloekt. Afgelopen Maandag dus poging twee en het was een perfect Paradiso dagje met zo’n 22 graden was het erg lekker!

De dag begon lekker, het zou immers een mooie dag worden en met goeie moed pikte ik Jasper op van het station rond de klok van acht uur. Onderweg lekker tuffend door het belgisch landschap maakte we iets bijzonders mee. Op een geven moment namen wij de afslag die uitkwam op een 90 km/p weg, uiteraard moet je hier goed uitkijken bij het oprijden van deze weg…Twee damens die voor ons reden moesten dus links af slaan, dus betekend dat je moet uitkijken voor het verkeer wat van links komt en natuurlijk van de baan die ze moesten nemen het verkeer van rechts. Maar wat doen de twee damens, die bleven 30 seconden stil staan..terwijl er geen enkele auto aankwam. Ik zie de dames druk bezig met telefoon, ik druk even op mijn claxon met het idee “Hey, ga even ergens anders ruzie maken om dat ding maar niet op de afrit”. De twee damens kijken allebei erg boos achter om en het vrouwke steekt zo de weg over. Op dat moment kwam er dus wel een auto aan die echt enorm hard moest remmen…Tzo, wij schrokken ons een hoedje, dombo’s!! Altijd eerst kijken voor je weg rij!

Het maakt niet uit, in Paradisio aangekomen mochten we plaats nemen op hun geasfalteerde parkeerplaats, erg jammer het crossen over die parking was altijd wel leuk. En zo blief, de zon bleef schijnen!! Zou de vloek dan toch zijn opgeheven? NOU ECHT NIET…Als eerst een wc stop gemaakt, want de blaas zat enorm vol. Na het betalen van een entree kaartje van maar 18,50 huppelde we blij het park binnen om als eerst te gaan genieten van de nieuwe roofvogel voliere’s. Alleen fase 1 is op het moment af, maar wat word fase 2 dan? Het zag er allemaal al erg compleet uit. Het is echt een onwijs goeie toevoeging aan het park, valt weinig negatiefs over te melden. Oke oke, het is nog steeds de wilde natuur niet maar die vogeltjes moeten niet gaan klagen! Betreft de soorten die er gehuisvest zitten…daarvoor moet je Jasper informeren.
In het ander topic zijn wat foto’s te vinden van de nieuwe voliere’s dus ik post ze hier niet meer.

Afbeelding

Ojeeh, de vloek sloeg toe. Ik wilde een hele mooie foto maken van een of ander vogeltje, kruipend door het gras lag ik er perfect voor…Langzaam ging ik met mijn vinger naar de knop om de foto te schieten…”KNIP” “KNIP”…ik schoot twee foto’s en opeens was de vogel verdwenen…nouja verdwenen…oordeel zelf maar.

Afbeelding
Al snel kwamen we uit bij de grote boot, waar helaas de gehele dag de schoenbekooievaars zich niet lieten zien. De boot zelf is dus nog steeds niet weggevaren maar volgens mij is er ook niets veranderd. Op het dek was de bak vol met rood wang schildpadden nieuw voor mij. Hier zaten er echt een heleboel in en het was wel leuk om te zien hoe die beesten elkaar van andere schildpadden duwen om zo beter in het zonnetje te kunnen liggen.

Afbeelding

De savanne ligt er nog steeds net zo troosteloos bij als altijd, erg jammer dat het park hier niet meer mee doet. Een prachtig Afrikaans landschap zou echt super mooie zijn in dit stukje tuin. Voordat we richting de nieuwe Chinese tuin liepen…De Chinese tuin is echt onwijs schitterend! Er valt weinig negatiefs over te melden, alleen jammer is het feit dat je de kiangs en bosbuffels erg slecht kan zien aangezien de inkijkpuntjes erg lastig zijn.

Tja verder weinig bijzonderheden en vooral genoten van het park. Wel erg storend was het feit dat je nergens gewoon een fatsoenlijk broodje kon eten, want de ingrediënten waren op…..Dus we waren genoodzaakt een big paradisio te eten. Overigens de beste hamburgers in de Belgische tuinen.

Verder heb ik wat sfeer foto’s gemaakt waarmee ik mijn “liefde” voor deze tuin wil bekrachtigen. Het park heeft een bepaalt sfeertje wat ik nog nergens anders heb gevonden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Overigens zijn we op terug weg nog ontsnapt aan een rondvliegende baksteen, we reden achter vrachtwagen aan die op zijn openbak een bergje zand had liggen. Daar waaide af en toe een klontje zand af, dus ik hield al wat meer afstand dan normaal. Plotseling vliegt er serieus een baksteen van die wagen en stuitert op het asvalt richting mijn ruit…ik kon hem gelukkig ontwijken :p
Laatst bijgewerkt door Zoeff op za mei 26, 2007 8:52 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Zoeff
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 212 posts

Re: Verslagje 2-4: Paradisio

Berichtdoor Borisje » wo apr 04, 2007 8:18 pm

Het ziet er echt geweldig uit, misschien moet ik me dan eindelijk maar eens overlaten halen door het Vlaamse stel (you know who I mean) om mee te gaan...

EDIT: 40 regels met 11 foto's, zo moet het!
Laatst bijgewerkt door Borisje op wo apr 04, 2007 8:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Welcome to a Kingdom of Animals... real, ancient and imagined: a Kingdom ruled by lions, dinosaurs and dragons; a Kingdom of balance, harmony and survival; a Kingdom we enter to share in the wonder, gaze at the beauty, thrill at the drama, and learn.
Borisje
Administrator
Administrator

Liked in: 673 posts

Berichtdoor Dragonlady » wo apr 04, 2007 8:33 pm

Borisje schreef:Het ziet er echt geweldig uit, misschien moet ik me dan eindelijk maar eens overlaten halen door het Vlaamse stel (you know who I mean) om mee te gaan...

Ik heb het al zo vaak gezegd... Paradisio is gewoon MOOI!
Binnenkort maar eens een paradisio-fansite starten :P want de paradisio (officiële) site laat helaas wat te wensen over, jammer.
A clean house is a sign of a broken computer
Dragonlady
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 37 posts

Berichtdoor Grace » wo apr 04, 2007 8:44 pm

Hoorde wel van Will dat het megaduur is om er heen te gaan (iets van 18,50 euro)....
Grace
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 61 posts

Berichtdoor Will » wo apr 04, 2007 8:46 pm

qua soorten van t roofvogelgebied heeft sven al aardig wat genoemd dacht ik in het andere topic. De grootste volliere is trouwens wel een zootje, echt vanalles door elkaar, vale gieren, hymalaya gieren, ruppelsgieren, palmgieren, hoornraven, witkopgieren, harrier hawk, en nog een aantal die ik niet goed kon definieren  :-\ (trouwens, naast de europese arenden (laatste soort van het gied) staat een soort speeltoren waar ook kijkgaten in zitten. Vreemde is dat dit gewoon gaten zijn en er geen gaas of glas tussen zit.. kleine kinderen kunnen zo hun hand naar binnen steken. Vond ik nogal opmerkelijk.)

Paradisio heeft trouwens een gave speeltuin! We hebben ff staan kijken, allemaal toestellen die ik nooit had gezien.. en van sommige snap ik nog steeds niet echt hoe ze werken...

(tip voor de mensen die binnenkort naar paradisio gaan... ontwijk de scholeksters in de doorloopvolliere! Dat beest is levensgevaarlijk. Hij komt langzaam dichterbij geslopen en plotseling vliegt ie naar je hoofd en begint te pikken. Ik heb hem weg moeten duwen en een stukje moeten rennen om van dat beest af te komen....  :-\ )
Will
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 593 posts

Berichtdoor Dragonlady » wo apr 04, 2007 8:49 pm

Will schreef:(tip voor de mensen die binnenkort naar paradisio gaan... ontwijk de scholeksters in de doorloopvolliere! Dat beest is levensgevaarlijk. Hij komt langzaam dichterbij geslopen en plotseling vliegt ie naar je hoofd en begint te pikken. Ik heb hem weg moeten duwen en een stukje moeten rennen om van dat beest af te komen....  :-\ )

Jep, Sven en ik werden ook aangevallen door dit beest. Evenals een kindje even later.

@Grace: entreeprijs is idd best duur. Abbo is daarentegen maar 37 euro!
Dragonlady
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Berichtdoor Grace » wo apr 04, 2007 8:56 pm

Dragonlady schreef:@Grace: entreeprijs is idd best duur. Abbo is daarentegen maar 37 euro!

Dus nog geen 2x entree..... na ja als je dus zeker weet dat je 2 of 3 keer gaat heb je het er al uit.
Grace
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 61 posts

Berichtdoor Dragonlady » wo apr 04, 2007 8:59 pm

Grace schreef:Dus nog geen 2x entree..... na ja als je dus zeker weet dat je 2 of 3 keer gaat heb je het er al uit.

Jeps idd. Nu weet ik dat dat voor de meeste niet echt rendabel is vanwege toch al een eindje rijden.... maar kan het niet vaak genoeg zeggen... tis echt een mooi park

En je hoeft niet direct te beslissen. Als je aan het eind van de dag denkt... hier wil ik nog weleens terugkomen kun je een abbo halen met korting van je kaartje van die dag. Geloof ik vrij standaard inmiddels, maar moeite van het vermelden waard.
Dragonlady
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Berichtdoor Svenneke » wo apr 04, 2007 9:09 pm

para is idd pijnlijk duur. met het zoo antwerpen abbo krijg je wel korting en betaal je 14euro of zo. kan altijd proberen of het met BD ook werkt. of anders iemand met antwerpen abbo meenemen  :P

zoals in ander topic vermeld, schoenbekken zitten nog binnen tot half april, net zoals sommige andere soorten (toen wij er waren zaten er ook nog een deel kraanvogels binnen)

de savanne is idd een doorn in het oog. de dieren doen het wel goed (getuige de geboorten vorig jaar) maar het oogt idd niet mooi. nu heeft de tuin wel enkele andere prioriteiten, dus een verbetering van de savanne zal nog wel even op zich laten wachten.
Svenneke
Administrator
Administrator

Liked in: 751 posts

Berichtdoor Hupie » wo apr 04, 2007 9:13 pm

De site van Paradisio is nou niet echt wat je noemt heel erg up to date

Maar paradisio lijkt mij ook een heel erg mooi park, met nadruk op park want op de fotos van Zoeff ziet het er prachtig uit. Klopt het dat ze een mannengroep giraffen hebben?
Hupie
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 99 posts

Berichtdoor Dragonlady » wo apr 04, 2007 9:16 pm

Hupie schreef:De site van Paradisio is nou niet echt wat je noemt heel erg up to date

Klopt, vooral die beginpagina (na het kiezen van de taal) stoort me.. ziet er op het eerste gezicht niet echt 'open' uit.
Hupie schreef:Klopt het dat ze een mannengroep giraffen hebben?

Jep 3 mannen
Dragonlady
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Berichtdoor Zoeff » wo apr 04, 2007 10:00 pm

Ik vond trouwens dat het Giftige dieren complex wel erg veel legen aquariums/terrariums had staan, wat is hier de oorzaak van?
Zoeff
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 212 posts

Berichtdoor Svenneke » vr apr 06, 2007 8:20 am

nou, valt wel mee.

1 gifslangenterra stond leeg (geen idee wat de reden hierachter is)

de aquaria staan er 3 leeg. dit is al vrij lang zo (vorig jaar ook al). redenen zijn uiteenlopend. zeeslangen mogen nog niet komen ivm tegengif. blauwring octopussen leven slechts 6 maanden en die giftige slakken hebben er wel even gezeten, maar zijn moeilijk te houden en worden dus zelden geimporteerd.
Svenneke
Administrator
Administrator

Liked in: 751 posts

Berichtdoor BreBart » vr apr 06, 2007 11:42 am

Svenneke schreef:para is idd pijnlijk duur. met het zoo antwerpen abbo krijg je wel korting en betaal je 14euro of zo. kan altijd proberen of het met BD ook werkt. of anders iemand met antwerpen abbo meenemen  :P

Of je zoekt iemand uit het Belgische leger, want raar maar waar, die geraken nog goedkoper binnen  8)
BreBart
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Liked in: 1 post

Keer terug naar Verslagen over de BeNeLux