ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

Costa Rica Wildlife 2017

Re: Costa Rica Wildlife 2017

Berichtdoor rick04 » za nov 25, 2017 8:35 am

ralph schreef:
rick04 schreef:Is je reuzentoekan ook al gespot

De reuzentoekan komt niet voor in Costa Rica.

okè
rick04
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Liked in: 0 post

Berichtdoor ralph » wo dec 13, 2017 7:55 pm

07-08-2017, deel 2

Alsof meerdere reigersoorten op een klein oppervlak nog niet genoeg was, liep er op dezelfde plek ook nog deze steltloperachtige vogel;
Afbeelding
Ik moest er even mijn veldgids op na slaan; het is de Amerikaanse bosruiter. Wederom een nieuwe soort voor me.

De volgende stop was een grote vruchtdragende boom. Waarom de gids deze boom wilde bezoeken was al heel snel duidelijk; toekans!
2 Swainson's toekans en 3 zwavelborsttoekans hielden zich hier op en lieten me tot een redelijk kleine afstand naderen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In een andere vruchtenboom een stukje verderop zag ik een van afstand zwart uitziende vogel zitten. I
k liep snel even wat dichterbij en zag door de verrekijker dat het om een mannelijke purperkeelvruchtenkraai ging - mijn enige waarneming van deze soort van de reis!
Afbeelding

Op de terugweg zagen we vanuit de boot nog een lachvalk. Wel van ver af, maar gelukkig zag ik die soort 2 dagen eerder nog van dichtbij.

Weer terug in Tortuguero, nog een korte wandeling gemaakt, tijdens welke ik wederom een groepje bruine pelikanen zag overvliegen.
Dit keer lukte het me nog net om een foto te maken.

Afbeelding

Ook nog een aantal Noordelijke bonte dikbekjes tegengekomen.
Afbeelding

Ik had ondertussen al enkele rosse duiven gezien, maar dit was de eerste keer dat ik er 1tje van dichtbij zag.
Afbeelding

Een stukje verderop herkende ik een boom met daarin kleine, gele besjes die erg populair zijn bij veel vogelsoorten. (Superzuur overigens, maar vogels zijn daar niet gevoelig voor)
Hier even gekeken of er vogels op deze boom af zouden komen en al snel zag ik dit vogeltje door de begroeing hoppen;
Afbeelding
Een vrouwelijke witkraagmanakin! Mijn eerste wilde manakin.
Helaas was dit vrouwtje het enige exemplaar dat ik zag en heb helaas nooit het mannetje mogen bewonderen. Maar alsnog een hele leuke soort kunnen afstrepen!
Verder werd deze vruchtenboom dat moment vooral bezocht door de meer standaard soorten zoals blauwgele tangara en Gray's lijster.
Ook zag ik hier een geelbuikschoffelsnavel, maar net zoals in Monteverde een week eerder, lukte het me niet het dier op de foto te krijgen.

Wat wel even wilde meewerken, was deze kolibrie;
Afbeelding
Ondanks dat dit de meest voorkomende kolibriesoort van het land is, was dit mijn eerste waarneming van de roodstaartamazilia!
Overigens is dit mijn 12de kolibriesoort van de reis!!

Later weer meer....
ralph
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 820 posts

Berichtdoor Kaartje » do dec 21, 2017 1:59 pm

Weer een gave update! :D
In the end we will conserve only what we love.
We will love only what we understand.
We will understand only what we are taught.
Kaartje
BBB Controleur
BBB Controleur

Liked in: 823 posts

Berichtdoor ralph » wo dec 27, 2017 5:40 pm

08-08-2017 deel 3

Die middag weer het water opgegaan, geen Birdwatching maar algemene Wildlife watching.
De eerste dieren die zich goed lieten zien waren een koppel jaccana's met jongen!

Afbeelding
foto

Wederom een groep mantelbrulapen tegengekomen;
Afbeelding

Een vrouwelijke slangehalsvogel liet van dichtbij haar viskunsten zien. voor het vissen;
Afbeelding
foto

na het vissen;
foto

Niet veel later ook deze mannelijke slangehalsvogel nog gezien;
Afbeelding

Ook wederom de groene ijsvogel tegengekomen;
foto

Vanaf een afstandje spotte we deze zwarte buizerd, de derde in een paar dagen tijd;
Afbeelding

Meerdere groene leguanen gezien, waaronder enkele flinke volwassen exemplaren;
Afbeelding
foto

De gids ging nog op zoek naar een speciale, lastig te spotten soort; het Amerikaans purperhoen. Al snel vonden we het eerste paartje,
maar voordat we ook maar de kans kregen dichtbij te komen, waren ze al weg. Iets later opnieuw purperhoenen gevonden, maar dit keer een 2tal kuikens.
Het lukte me nog net om een foto te maken voordat ook deze in de begroeiing verdwenen.
Afbeelding

Ondertussen waren we zo ver gevaren dat we al een hele tijd geen andere boten meer tegen kwamen. De boot werd stilgelegd het einde van een doodlopend stukje rivier.
Hier was ultieme rust; alleen de geluiden van de natuur, zonder enig spoor van menselijke activiteit. De hoop was om hier de Buffon's ara's te zien, maar die meldden zich helaas niet.
Wel kon ik hier weer een nieuwe soort op mijn lijstje noteren; de groefsnavelani.
Afbeelding

Op de terugweg eindelijk een goede fotomogelijkheid gehad voor een volwassen groene reiger;
Afbeelding

En net voordat we weer aankwamen bij het dorp, konden we in de verte een grote roofvogel zien zitten op een tak.
Met maximale zoom van de camera kon ik net snel 1 foto schieten voordat het dier weer gevlogen was; een visarend!
Al twee keer eerder gezien (in Egypte en Australië) maar ook toen van grote afstand, en dit was deze eerste keer dat ik de soort op de foto kon zetten.
Afbeelding

Na drie dagen al heel wat gezien in Tortuguero. De ara ontbrak echter nog. Maar de gids beloofde dat hij me de volgende dag (mijn laatste dag hier) zeker ara's zou kunnen laten zien!
Dat beloofde wat...
ralph
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Berichtdoor ralph » za jan 20, 2018 3:13 pm

09-08-2017

De laatste dag in Tortuguero. In de ochtend wederom met de 'vaste' gids mee geweest op een birdwatching trip.
De dag eerder had hij beloofd dat hij me ara's zou laten zien. In Costa Rica leven 2 soorten; de Buffon's en de geelvleugelara.
De Buffon's zag ik eerder, enkele seconden vanuit een rijdende auto. Een herkansing was dus zeer gewenst.
De Buffon's ara leeft in CR alleen in het noordoosten, en Tortuguero NP is dé plek om ze te zien.
De geelvleugel komt voor in het zuidwesten van CR (waar ik later nog heen zou gaan), hoewel ze steeds vaker ook in het noordoosten waargenomen worden.
De vogelgidsen spreken nog van 'sporadisch', maar volgens de gids trekken ze vanuit Nicaragua steeds verder zuidelijk en ziet hij geelvleugelara ook regelmatig.

Al na minder dan een tien minuten varen (weer een andere richting uit dan voorgaande keren) hoorde we het kernmerkende geluid van ara's!
Ze klonken vlakbij, en door de het vele groen konden we wat rood en geel onderscheiden - geelvleugelara's!
De boot legde aan en de gids leidde me over land zonder enkele moeite naar de juiste boom waarin de ara's zich bevonden!
Het blijken er 3 te zien, een koppel en verderop nog een derde dier. Wederom een topsoort mogen aantikken!

Afbeelding
foto

Na weer ingestapt te zijn in de boot gaan we verder en zie ik aan de waterkant een koppel cayennebosrallen achter elkaar aan rennen.
Helaas zijn ze te snel weg voor een foto. Een tijgerroerdomp laat zich wel goed fotograferen.

Afbeelding

Al snel volgde de derde nieuwe soort van de dag; de Amazoneijsvogel. Deze lijkt qua verenkleed nogal op de groene ijsvogel, maar is een stukje groter.
(Met deze erbij nu 11 soorten ijsvogels in het wild gezien :) )

Afbeelding
foto
foto

Terwijl de ijsvogel net weg vliegt zie ik in de verte aan de overkant van de rivier een bekend silhouet; een ara.
De boot vaart er naartoe en al snel wordt duidelijk dat dit dier niet rood is, maar groen. Een Buffon's ara! Uiteindelijk bleken er het 2 te zijn.
Geweldig om beide arasoorten op 1 dag te hebben gezien.

Afbeelding

De ochtend was nu al geslaagd maar nog niet voorbij. Al snel zagen we een kleine blauwe reiger, van een kleinere afstand dan alle voorgaande keren.

Afbeelding

Ik had me al verbaasd over de afwezigheid van aalscholvers. In zo'n waterrijk gebied zou je ze toch snel verwachten.
Dus dat ik op de vierde dag in Tortuguero alsnog de enige aalscholversoort van CR - de Neotropische aalscholver - te zien kreeg was toch een kleine verrassing.
Afbeelding

Ook de Massena's trogon wilde zich op mijn laatste dag hier nog wel even laten zien.
Afbeelding

En daarna, wederom een nieuwe soort. Een aztec parakeet hoog in een boom!

Afbeelding

We voeren langs mijn een stuk met ondiep water waarin verschillende watervogels zich ophielden, waaronder mijn eerste Amerikaanse bontbekplevier.
Ook meerdere reigersoorten liepen hier, waaronder de grote zilverreiger.
Afbeelding

Hierna zijn we weer even aan land gegaan, maar ondertussen regende het flink.
Bij de vruchtdragende bomen waar het normaal vol zit met vogels, waren nu helaas maar enkele vogels te zien.
Eén daarvan was de witvoorhoofdtiran, die ik slechts 1 keer eerder van veraf zag in Monteverde.
Afbeelding

Andere vogels die zich nog wel lieten zien ondanks de regen waren roodstaartkolibrie, geelbuikschoffelsnavel en Swainson's toekan.
foto

De regen werd erger en de vogels lieten zich niet meer zien, dus de resterende tijd die we nog hadden op zoek gegaan naar wat anders; gifkikkers.
De gids wist een goede plek voor deze dieren en al snel vonden we meerdere aardbeikikkers. Helaas geen spoor van de zeldzamere groenzwarte gifkikkers.
Afbeelding

Het laatste boottochtje van mijn tijd in Tortuguero was nu voorbij. Ik had die avond nog wel een avondsafari gepland staan,
eentje met onze vaste gids, dus dat beloofde beter de worden dan de vorige.
Maar eerst wilde de gids ons in zijn eigen tijd nog te voet meenemen naar wat leuke plekjes vlak buiten het dorp...
ralph
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Berichtdoor rick04 » za jan 20, 2018 3:30 pm

Leuke foto's!!!

Is de zilverreiger die je gezien hebt dezelfde soort als in Nederland of een ''Amerikaanse '' ondersoort?
rick04
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Berichtdoor ralph » za jan 20, 2018 11:12 pm

Zelfde soort, andere ondersoort; Ardea alba egretta.
ralph
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Berichtdoor ralph » zo feb 25, 2018 1:33 am

09-08-2017 deel 2

Na het boottochtje nog een korte wandeling langs het strand gemaakt. Weinig vogels rond dit tijdstip, wel weer een hoop basiliksen gezien.

foto

Afbeelding

Bij het hotel nog verrast door een volwassen groene leguaan
Afbeelding

Later die middag nam de gids ons in zijn eigen tijd nog mee voor een wandeling omdat wij pas 's avonds weer een excursie gepland hadden staan.
Hij begon met het tonen van een nest van de Mexicaanse tijgerroerdomp. Een koppel met 2 kuikens. Mooi om te zien hoe de ouders elkaar afwisselende bij de zorg voor de kuikens.
Afbeelding

Ook spotte ik een jonge groene leguaan, een prachtig diertje en totaal niet schuw.
Afbeelding

foto

De gids stopte op de plek waar ik een dag of 2 eerder nog de vrouwelijke witkraagmanakin gevonden had, om te zoeken naar een mannetje van deze soort. Helaas geen geluk.
We zijn daarna nog een stuk verder gelopen naar een aantal fruitdragende bomen, op zoek naar ara's en toekans. Toen we dichterbij kwamen hoorden we al ara's schreeuwen.
Een klein groepje Buffon's ara's was hierin 1 van de bomen aan het genieten van al het fruit! Super om deze soort wederom te kunnen bewonderen.
Afbeelding

Niet veel later kwamen we ook toekans tegen. Een Swainson's toekan...
Afbeelding

én een groepje zwavelborsttoekans! Beide soorten van heel dichtbij kunnen bewonderen, één van de mooiste momenten van de gehele reis.
En het leverde 1 van mijn favoriete foto's op die ik in Costa Rica heb gemaakt;
Afbeelding

Afbeelding

Eén van de toekans was duidelijker een wat jonger dier;
Afbeelding

Als afsluiting nog een koppeltje Aztec parakeets gezien (Eupsittula astec), die ik nog niet van zo dichtbij had kunnen zien.
Afbeelding

Die avond nog 1 laatste avondwandeling en dat zat de tijd in Tortuguero er alweer op...
ralph
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Berichtdoor Jo kuyken » vr maart 02, 2018 2:14 pm

topfoto's alweer!
Jo kuyken
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 213 posts

Berichtdoor ralph » zo maart 04, 2018 7:27 pm

Dankje!

09-08-2017 deel 3.

De allerlaatste activiteit inTortuguero was een avondsafari met onze inmiddels vaste gids.
Hij wist wel een mooie locatie om naartoe te gaan; een hoteltuin waar een populatie roodoogmakikikkers leeft.
Dat de kikkers hier voorkomen is het resultaat van een fok- en reïntroductieproject.
De tuin is speciaal ingericht op de behoeften van deze soort, maar er is geen officiële afscheiding dus de kikkers kunnen zich verspreiden.
Toch is de kans om deze soort te zien in de tuin waar het project plaatsvind verreweg het grootst.
De kikkers planten zich hier ook voor( foto) maar zover ik begrepen heb worden de eitjes verzameld,
en tot kikkersvisjes grootgebracht. De kikkervisjes worden vervolgens vrijgelaten. (Ik weet niet of alle eitjes worden verzameld of slechts een deel)

Ondanks de beperkte oppervlakte was het nog een hele uitdaging om deze gecamoufleerde dieren te vinden.
Gelukkig wist de gids er een aantal te vinden. Heel mooi om deze iconische soort in vrijheid te zien.

Afbeelding

Afbeelding

De tuin trok ook veel andere dieren aan, zoals de Mexicaanse boomkikker (Smilisca baudinii).
Afbeelding

Afbeelding

Ook spotten we een Savage's thin-toed frog (Leptodactylus savagei), een nauwe verwant van de Monsterrat fluitkikker;

Afbeelding

een jonge groene leguaan;

Afbeelding

en vele ongewervelde dieren, waaronder enkele hele mooie spinnen;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en een rupsje dat sprekend lijkt op een stukje vogelpoep;

Afbeelding

Ook zochten we af en toe te bomen af op zoek naar buidelratten, wasberen, stekelvarkens en luiaarden. Geen van die dieren lieten zich helaas zien.
Maar we vingen wel een glimp op van een negenbandig gordeldier dat de grond aan het omwoelen was, en er vandoor ging toen het ons in de gaten kreeg.

Al met al een geslaagde laatste avond in Tortuguero.
Na Tortuegero in het noordoosten, stond nog een tripje naar het Osa schiereiland in het zuidwesten van Costa Rica op de planning.
Daar stonden Drake Bay, Corcovado Nationaal Park en de mangroves van Sierpe op de planning, alsmede een whalewatching trip.
Het Osa schiereiland is echter één van de natste delen van Costa Rica, dus het was hopen dat het weer zou meewerken...
ralph
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Berichtdoor ralph » di apr 03, 2018 10:14 pm

11-08-2017

Dit was de dag dat de reis naar Drake Bay op het Osa Schiereiland op de planning stond.
Na een lange reis met 2 bussen in de middag aangekomen in Sierpe, een klein plaatsje aan de grens van het schiereiland, omringd door mangroves.
Vanaf hier gewacht op de boot die ons naar Drake Bay brengt.
Vanaf de haven nog enkele dieren weten te spotten - rosse duif, tijgerroerdomp en een koppel geelvleugelara's.
Ik wist dat dit dé plek was om geelvleugelara's te vinden, maar dat het zo snel zou gaan was een leuke verrassing.

Toen de boot drie kwartier te laat eindelijk aankwam, eindelijk echt vertrokken naar Drake Bay, eerst een stukje door de mangrove en daarna verder over de zee.
Onderweg nog wat meer vogels gespot; mangrovezwaluwen, groene ijsvogel en voor het eerst witte ibissen en zwartbuikfluiteenden.
Het was echter een heel snel bootje dus foto's maken zat er niet in. Gelukkig stond er nog een dagje mangrove op de planning.
Tegen de tijd dat de boot aanlegde in Drake Bay, was het al aan het schemeren. Dus op naar de volgende dag.

12-08-2017

Op de eerste van vier volle dagen op het Osa Schiereiland stond een wandeling gepland van Drake Bay naar het strandje San Josetica, een wandeling van 3 uur (en dan nog terug) door jungle en langs kust en strand. Een wandeling door een prachtige omgeving met heel veel wildlife... of dat had het moeten worden.
Helaas was dit een dag met regen. Heel veel, non-stop regen. Van half 7 ochtends tot diep in de nacht kwam het de hele dag met bakken uit de hemel.
Die wandeling ging dus niet door.

Toch was niet de hele dag verloren. Ik was die dag namelijk om kwart over 5 opgestaan op zoek naar wat wildlife, en in een uurtje tijd nog heel wat kunnen zien voordat de regen begon.

Het hotel had een voedertafeltje staan, wat in de ochtend altijd wat vruchtenetende vogels aantrok.
Onder de vaste gasten was een groep Costaricaanse tangares, waarvan de mannetjes prachtig rood met zwart zijn en de vrouwtjes geelbruin.
Dit was mijn eerste nieuwe soort in Drake Bay (hoewel ik eerder al wel heel kort de zeer gelijkende roodrugtangare had gezien)

Afbeelding

foto

Afbeelding

Ook waren er meestal wel 1 of 2 palmtangares te zien bij de voedertafel, ook weer een nieuwe soort;
Afbeelding

Ook de mij inmiddels zeer vertrouwde blauwgrijze tangares waren dagelijks present;
Afbeelding

Nog een regelmatige gast aan de voedertafel was de bontkeelsaltator;
Afbeelding

Afbeelding

Ook andere vogelsoorten hielden zich op vlakbij het hotel. Zo zag ik die ochtend wederom de roodkruintiran;
Afbeelding

Ook de noordelijke huiswinterkoning was aanwezig;
Afbeelding

De noordelijke dikbekjes uit het noorden en oosten van het land worden hier vervangen door de Black-breasted Seedeater (Sporophila ophthalmica).

Afbeelding

Afbeelding

In het uurtje dat ik doorbracht rondom het hotel, nog meer gezien dan deze zeven soorten...wordt weer vervolgd.
ralph
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Berichtdoor rick04 » wo apr 04, 2018 6:27 am

Wowie!!!!

Zo te zien geweldige soorten te zien daar.

Nog reptielen gespot?
rick04
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Berichtdoor ralph » ma apr 09, 2018 6:33 pm

@Rick niet rond het hotel in Drake Bay, wel op genoeg andere plaatsen.

Naast de kleine vogeltjes uit mijn vorige post, werd ik die ochtend beloond met nog enkele andere soorten.

Zo zag ik hier mijn eerste steenduiven;
Afbeelding

En ook de eerste kortsnavelduif, hoewel die erg ver weg zat.
Afbeelding

En de toviparkiet, mijn achtste en laatste papegaaiensoort van de reis.
Afbeelding

Elke dag waren er ook 1 of 2 Swainson's toekans aanwezig. Zelfs als je ze dagelijks ziet gaat het niet vervelen!
Afbeelding

's Middags werd de regen even wat minder heftig, dus toch maar een stukje gaan wandelen rondom het dorp en de stranden.
Op het strandje waar ook de bootjes aanleggen, liep deze Amerikaanse oeverloper.
Afbeelding

Waar in Monteverde vele kalkoengieren leven, zit het hier vol met zwarte gieren, voornamelijk rond de stranden.
Afbeelding

En... een doorweekte geelkopcaracara.
Afbeelding

Al met al was deze dag kletsnat, maar waren er toch nog leuke momentjes.

Ik sprak het eind van de middag nog een groep toeristen die zojuist Corcovado Nationaal Park bezocht. Zij hadden dus de hele dag regen gehad en amper dieren gezien.
Corcovado Nationaal Park stond voor mij de volgende dag op het programma; het was dus hopen op beter weer de volgende dag.
Dit Nationaal park is namelijk befaamd om zijn geweldige bioversiteit!
ralph
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Berichtdoor ralph » za apr 14, 2018 10:01 pm

13-08-2017

Vandaag op het programma: Corcovado Nationaal Park. Groot, bijna ongerept en vol met wildlife.
National Geographic noemde het eens "the most biologically intense place on Earth in terms of biodiversity"

Je vind er vanalles. Alle 4 de apensoorten van Costa Rica komen hier voor, waaronder ook het doodshoofdaapje dat alleen aan de westkust leeft en de enige van de vier was die ik nog moest zien.
Tapirs, pekaris, poemas en jaguars, ocelots en margays, tamandoeas, luiaarden en uiteraard vele vogels en koudbloedigen komen hier voor.
Natuurlijk worden enkele van deze soorten zelden tot nooit gezien, maar het idee alleen al is fantastisch.

De dag begon helaas grauw en bewolkt.
Alvorens in de boot te stappen die ons in een uur naar het Nationaal Park zou brengen, werden we begroet door een koppel geelvleugelara's.
Afbeelding

Na vertrek met de boot zagen we de lucht gelukkig steeds verder opklaren - het zag er naar uit dat dit alsnog een zonnige dag ging worden.
De boot vaarde met hoge snelheid. Aan de zeevogels die we onderweg tegenkwamen, fregatvogels en bruine genten, werd geen aandacht besteed.
Toen spotte de kapitein echter iets waarvoor hij de boot wel even wilde stilleggen. Een bultrugwalvismoeder met kalf!
Uit welzijnsoverwegingen bleven we niet te lang kijken, maar de ervaring was geweldig. Ik had pas 1 keer eerder walvissen gezien en dat was in 2008.
Omdat mijn camera waterdicht verpakt was, geen foto's hiervan, maar ik wist dat ik de dag erna nog een poging ging doen met een whalewatching trip.

Na dit geweldige begin van de dag eindelijk aangekomen in het prachtige Corcovado Nationaal Park.
Afbeelding

Hoe bomvol met leven dit park zit, bleek al direct na het uitstappen. Een groep zwarthandslingerapen kwam ons begroeten.
En dat niet alleen, ook zagen we tegelijkertijd op dezelfde plek 3 Swainson's toekans. In de verte ving ik nog een glimp op van een mannelijke bruine hokko, en ook zag ik 2 kolibries die ik zo snel niet kon identificeren. En dat allemaal binnen 5 minuten en op 20 meter afstand van waar we waren uitgestapt. Geweldig!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet veel later wees de gids de groep op iets dat door de bomen beweegde.
In het begin waren ze lastig te observeren, maar gelukkig wilde ze zich daarna wel even wat beter laten zien. Midden-Amerikaanse doodshoofdaapjes!
Dit was eén van de soorten die ik het meest hoopte te zien, en ik had nu het apenkwartet compleet.

Afbeelding

Even later verlieten we onze uitstapplaats voor een prachtige wandeling door het regenwoud. Onderweg kwamen we nog twee bruine hokko's tegen, deze keer twee vrouwen. Helaas waren ze te ver weg en te goed beschut voor degelijke foto's.

De volgende dieren die we tegenwkamen was een grote groep van zeker meer dan 30 witsnuitneusberen.

Afbeelding

Na een tijdje liep ik vlak achter de gids toen ik een koppel kuifgoeans mét ouder jong spotte die de gids over het hoofd zag. Ik weet niet hoe dat kan, aangezien ze letterlijk enkele meters van ons vandaan zaten. Van zo dichtbij zag ik deze soort niet eerder.

Afbeelding
Afbeelding

Meer Corcovado de volgende keer!
ralph
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Berichtdoor Kaartje » zo apr 15, 2018 11:20 am

Supergaaf weer!
In the end we will conserve only what we love.
We will love only what we understand.
We will understand only what we are taught.
Kaartje
BBB Controleur
BBB Controleur

Liked in: 823 posts

VorigeVolgende

Keer terug naar Foto's uit de Wereld