ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

Poznan Nowe Zoo 2018, Ralph

Poznan Nowe Zoo 2018, Ralph

Berichtdoor ralph » ma okt 22, 2018 10:44 pm

De tweede zoo van mijn mini-Polenreisje was de Poznan Nowe Zoo.
Een stuk groter dan Opole, maar daardoor ook grote stukken waar niet veel te zien was.
Verblijven over het algemeen goed (oa enorme verblijven voor tijgers en beren), op wat uitzonderingen na (hoewel nergens écht slecht)
Sommige verblijven erg simpel van opzet, maar het olifantenhuis was dan weer een architectisch hoogtepuntje.
Vlindertuin was een lachtertje, ik miste wel een terrarium of aquarium.
Sowieso weinig overdekt (alleen olifantenhuis en nachtdierenhuis), maar gelukkig was het goed weer.

Leuke collectie kleine carnivoren (oa vuurwezel, nerts (niet gezien), genetkat, verschillende kleine katachtigen, lepelhondjes)
Ook de collectie knaagdieren (oa siesel, cururo) en nachtdieren mag er zijn (oa vampier, rolstaartbeer, plompe lori, Garnett's galago, kowari)
Voor het eerst Baweanherten gezien, helaas lieten de recent aangekomen Numbische steenbokken zich niet zien.

Vogelcollectie bestond vooral uit roofvogels/uilen en hoenderen, maar een goudplevier had ik er niet verwacht.
Afbeelding

Eén van de vele uilensoorten in het park, de velduil;
Afbeelding

Leuke verrassing; een jong bij de tapirs
Afbeelding
Afbeelding

De nieuwste bewoners van het park in een erg leuk 'inloop'verblijf, koningsfranjeapen.
Afbeelding

Voor het eerst een siesel gezien (1tje maar);
Afbeelding

ADHDdiertje, duurde lang voordat ik eindelijk een foto had. De Siberische vuurwezel.
Afbeelding

Afbeelding

Bij poging 1 waren ze binnen, maar net voor sluitingstijd alsnog gezien. Baweanhert.
Afbeelding

Sitatoenga;
Afbeelding

Meer foto's hier
ralph
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 820 posts

Keer terug naar Foto's uit Europa