ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

Verblijf-foto's, Will

Re: Verblijf-foto's, Will

Berichtdoor Jo kuyken » wo sep 30, 2015 5:54 am

Zeer mooie fotocollectie, je mag er trots op zijn :)
Het aquarium lijkt me nochtans erg leuk, en het nijlpaardenverblijf is ook mooi versierd ;)
Jo kuyken
Zoo Fanatiekeling
Zoo Fanatiekeling

Liked in: 213 posts

Berichtdoor Will » za nov 11, 2017 3:54 pm

Weer even een kleine update posten. Onlangs was ik in Engeland en heb daar een aantal tuinen bezocht (Marwell, Axe Valley, Shaldon, Paignton, Newquay, Paradise Park Hayle). De verblijfsfoto's staan inmiddels online; https://www.flickr.com/photos/trebaruna ... 126101949/ (dierfoto's/potretten zal nog een tijd gaan duren ben ik bang. Ik loop nogal achter).

Naast engeland zijn er nog een stel spaanse tuinen bij gekomen, heb ik voor Faunia nieuwe foto's geupload, en heb ik verblijfsfoto's voor 6 new yorkse tuinen online gezet ( https://www.flickr.com/photos/trebaruna ... 692486220/ ).

Ik heb recent ook een paar korte filmpjes online gezet (gemaakt met mn telefoon, dus de kwaliteit is niet grandioos.. Een kuifpapegaaiduiker in de Bronx, een Owston civet in Newquay, en de regenstorm in de jungle van Faunia ( https://www.flickr.com/photos/trebaruna ... 1545848198 )

Doorloopvolliere in Newquay;
Afbeelding

Bavianen in Paignton;
Afbeelding

Kooien langs vlonders in Shaldon;
Afbeelding

Savanne in Marwell (neushoorn, grevy zebra, algazel, struis);
Afbeelding

Nyala's in Marwell;
Afbeelding
(Beetje klein, maar net zichtbaar op de foto; de bok mist de donkere vacht en manen! Hij is gecastreerd. Daardoor lijkt hij sprekend op de geiten, maar dan met hoorns. Heel apart. Later meer foto's daarvan.)
Will
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 593 posts

Berichtdoor arnoldbalk » za nov 11, 2017 5:39 pm

Bedankt Jasper, mooie serie met speciaal aandacht voor de verblijven. Dat is wat mij interesseert, afbeeldingen van dieren in verblijf.
arnoldbalk
Zoo Liefhebber
Zoo Liefhebber

Liked in: 24 posts

Berichtdoor Will » vr okt 19, 2018 3:53 pm

In Augustus heb ik een aantal parken in Schotland bezocht: https://www.flickr.com/photos/trebaruna ... 126101949/

Natuurlijk Edinburgh Zoo bezocht: Had ik eerlijk gezegd meer van verwacht. Veel achterstallig onderhoud, veel leegstand. Wel weer het beste chimpancee verblijf dat ik ooit heb gezien:
Afbeelding

Edinburgh Butterfly and Insect World: Met ook een collectie reptielen en spinnen. Leuk tuin tuintje naast een tuincentrum. Erg leuk was de schildpadden presentatie ;)
Afbeelding

St.Andrews Aquarium: Niet alleen vissen, maar ook reptielen, pinguins, zeehonden, stokstaarten, etc. Leuk aangekleed. Een soort Sea Life maar net een stukje beter en boeiender.
Afbeelding

St.Andrews Botanic Garden: De botanische tuin heeft een heel klein en simpel vlinderkasje. Toch enkele soorten tegengekomen die ik nergens eerder gezien had.
Afbeelding

Cupar deer centre: Eenvoudige, vierkante veldjes met herten. Veel herten. Incl enkele mooie, zeldzame soorten als Bochara, witlip, barasingha, varken, etc. Voor de hoefdier/soorten fans een erg leuke tuin voor een ochtendje.
Afbeelding

Highland Wildlife Park: Voor de doosnee bezoeker misschien niet heel boeiend omdat t veel van de standaard dieren mist. Maar door het landschap, en de simpele maar ruime en natuurlijke verblijven een heel erg mooi park. Ik was heel erg onder de indruk.
Afbeelding
Will
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 593 posts

Berichtdoor Kaartje » vr okt 19, 2018 5:45 pm

Leuk weer om te zien!

Will schreef:Natuurlijk Edinburgh Zoo bezocht: Had ik eerlijk gezegd meer van verwacht. Veel achterstallig onderhoud, veel leegstand. Wel weer het beste chimpancee verblijf dat ik ooit heb gezien.

Dat was precies wat wij een aantal jaar terug ook zeiden/dachten!
In the end we will conserve only what we love.
We will love only what we understand.
We will understand only what we are taught.
Kaartje
BBB Controleur
BBB Controleur

Liked in: 823 posts

Vorige

Keer terug naar Foto's uit Europa