ZooSite Forum

Welkom op het grootste Nederlandstalige dierentuinforum

Fotografie materiaal vraagje

Fotografie materiaal vraagje

Berichtdoor stick » zo feb 12, 2012 11:00 am

Ik heb een nikon d90. Voor deze wil ik nu een flitser kopen. Nu vraag ik me af als ik een flitser koop van het het merk nikon of geschikt voor nikon of deze dan op alle modellen past? Of moet ik een flitser kopen die alleen past op mijn d90?
Ik zou ook graag een verlengkabeltje willen voor deze flitser, is dit mogelijk bij alle flitsers of moet ik dan weer een speciale flitser kopen?
stick
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 200 posts

Re: Fotografie materiaal vraagje

Berichtdoor Borisje » zo feb 12, 2012 8:23 pm

volgens mij past een nikon flitser op alle digitale slr camera's van nikon, maar wat ik me afvraag, waarom wil je een flitser?
Welcome to a Kingdom of Animals... real, ancient and imagined: a Kingdom ruled by lions, dinosaurs and dragons; a Kingdom of balance, harmony and survival; a Kingdom we enter to share in the wonder, gaze at the beauty, thrill at the drama, and learn.
Borisje
Administrator
Administrator

Liked in: 673 posts

Berichtdoor stick » ma feb 13, 2012 5:48 pm

Die wil ik gebruiken om mijn eigen vogels deftig te kunnen fotograferen in een fotokooi. Daarmee dat ik er ook een verlengdraadje aan wil hebben op de flitser in een fotokooi te kunnen plaatsen.
stick
Zoo Freak!
Zoo Freak!

Liked in: 200 posts

Berichtdoor IceQueen » di feb 14, 2012 12:00 pm

Volgens mij hebben alle huidige Nikonfototoestellen dezelfde flitsschoen, dus dan zou het niet uitmaken welke flitser je koopt, als hij maar voor een Nikon gemaakt is.
Als het goed is kun je voor de meeste huidige flitsers ook gewoon een kabel kopen om de flitser op een afstand te kunnen gebruiken, maar ik zou het altijd even controleren als je eenmaal een flitser hebt uitgekozen. Er zijn echter ook flitsers verkrijgbaar die je op afstand kunt gebruiken zonder dat je een kabel nodig hebt, google maar eens op draadloze flitser op afstand.
IceQueen
Administrator
Administrator

Liked in: 1579 posts

Keer terug naar Fotoalbum