Hamoa bay.

Zoosite forum - Hamoa bay.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 22, 2012, 12:25:23 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Community
| |-+  Fictieve zoo's
| | |-+  Hamoa bay.
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Hamoa bay.  (gelezen 2963 keer)
zoopie
Zoo Liefhebber

« Gepost op: juni 25, 2007, 07:47:47 pm »

HAMOA BAY
Sea it

Hoi allemaal,

Dit wordt geen normale dierentuin, maar een soort dolfinarium verpakt in een dierentuin.
Eigenlijk draait het hele park om zeezoogdieren, zoals verschillende dolfijnsoorten, zeeleeuwen, walrussen en veel meer.
Maar je kunt er ook een aantal andere diersoorten bewonderen, zoals ijsberen, pinguins, luiaarden, lamantijnen, een groot aquarium en veel meer.

Het park ligt aan zee, bij Hamoa en is als volgt ingedeeld:

Het park gaat bestaan uit verschillende delen die ingedeeld zijn op leefgebied, zo krijg je bijvoorbeeld een toendra gedeelte, maar het park is ook ingedeeld op continent/land, bijvoorbeeld zuid-amerika.

Het park is ook bij slecht weer te bezoeken, want er komen enkele overdekte verblijven, zoals het aquarium.

Veel plezier, en ideeen/reacties zijn altijd welkom !!

gr. zoopie  :D
« Laatst bewerkt op: juni 27, 2007, 07:59:14 pm door zoopie » Gelogd
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #1 Gepost op: juni 25, 2007, 08:26:33 pm »

ik ben nu al bang voor de shows...
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
jurggie
Zoo Freak!

hey, i'm the worlds greatest

dierentuinforum (DFLAZ)
« Reageer #2 Gepost op: juni 25, 2007, 11:17:03 pm »

Weet je wat pas spektakel zou zijn (let op, wat nu komt heb ik ooit gedroomd!) een show met witte haaien, en in mijn droom zat ik er iets te dicht bij en er kwam een haai uit de me (bijna) op at, dat weet ik niet helemaal meer.
Toch gewaagd want de trainers zwommen er tussen, ik dacht dat er daar ook eentje van werd opgegeten. :o :P
For he today that shads his blood with me shall be my brother!
ezeltje
Zoo Freak!

« Reageer #3 Gepost op: juni 26, 2007, 07:55:02 am »

Weet je wat pas spektakel zou zijn (let op, wat nu komt heb ik ooit gedroomd!) een show met witte haaien, en in mijn droom zat ik er iets te dicht bij en er kwam een haai uit de me (bijna) op at, dat weet ik niet helemaal meer.
Toch gewaagd want de trainers zwommen er tussen, ik dacht dat er daar ook eentje van werd opgegeten. :o :P

Veel fantasie he.

Een park met witte dolfijnen, tuimelaars, orka's, enkelle zeeberen-, zeeleeuwen- en zeehondensoorten zou welknap zijn. Zet er dan nog enkele strandvoliere's tussen en je hebt een prachtige zoo.

Je kunt er dan nog Magots, witkopsaki's en sulawesi makaken bij nemen, die leven ook aan de kust. Net als ijsberen, walrussen en zeeluipaarden.

Uniek in de wereld.
Soms zou ik een vogel willen zijn.
zoopie
Zoo Liefhebber

« Reageer #4 Gepost op: juni 26, 2007, 09:24:55 am »

hoi,

ja inderedaad ezeltje, zoiets wordt het maar dan een beetje meer uitgebreid!!  :D

en borisje je hoeft niet echt bang te zijn voor shows, want waarschijnlijk komen er wel een paar ''voederpresentaties'' waar de dieren iets moeten doen, maar dit is allemaal voor hun eigen welzijn, controle op gezondheid etc. en de bezoekers zien dit dan weer als trucjes en is iedereen dus weer tevreden !! :bengel:

waarschijnlijk wordt vandaag of morgen het eerste stukje (niet echt bijzonder) bekend gemaakt dus.......... ;D

gr. zoopie
ezeltje
Zoo Freak!

« Reageer #5 Gepost op: juni 26, 2007, 09:35:35 am »

Geen shows??

Met de tuimelaars, californische zeeleeuwen en orka's doe je toch een show als je ze in u collectie opneemt. Er is toch niets mooiers als dat, en u dieren zijn bezig,ze zullen hun niet vervelen.
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #6 Gepost op: juni 26, 2007, 10:22:53 am »

Sorry, er is niets mooiers dan dieren die ZELF iets doen, zonder show, zonder dwang, zonder moeten...

gooi een bal in het water bij dolfijnen en kijk of ze er zelf mee overgooien, maar ga ze niet dwingen het te doen...
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
zoopie
Zoo Liefhebber

« Reageer #7 Gepost op: juni 26, 2007, 12:41:00 pm »

hoi,

het is eigenlijk iets,wat tussen wat jullie willen, in zit. :bengel:
en ezeltje even een vraagje hoe maak jij je dierentuinen, bedenk je ze gewoon uit je hoofd of teken je ofzo.??

Monkey world lijkt me trouwens ook een heel mooi en bijzonder park, ook specifiek gericht op een groep dieren net als Hamoa bay  :D

gr. zoopie
kuifmangabey
Zoo Fanatiekeling

Zoo Fotopic
« Reageer #8 Gepost op: juni 26, 2007, 04:43:17 pm »

Monkey world lijkt me trouwens ook een heel mooi en bijzonder park, ook specifiek gericht op een groep dieren net als Hamoa bay  :D
Ik wacht al op het combi-abonnement  ;)
zoopie
Zoo Liefhebber

« Reageer #9 Gepost op: juni 26, 2007, 05:28:57 pm »

Heey,

Ja, eigenlijk best wel een goed idee kuifmangabey !! :D
Hopelijk vind ezeltje dat ook !?

Maar ik heb nog een klein nieuwtje, iets wat jullie dus als eerste zullen weten, niet echt bijzonder maar toch:

We zijn nu van plan om (maarliefst) 13 soorten walvissen/dolfijnen te houden, zoals de ''normale'' tuimelaars  :D, maar ook vaquita's :o, een van de pronkstukken van het park !!!!!

Misschien dat jullie vandaag nog de vorderingen van de entree en binnenkomst te zien/horen krijgen .

gr. zoopie
ezeltje
Zoo Freak!

« Reageer #10 Gepost op: juni 26, 2007, 09:38:46 pm »

Ik neem gewoon apencollectie's van bestaande dierentuinen en voeg die samen tot 1 zoo. Zo krijg je mooeie collectie's, die ongewoon zijn, maar toch nog iets of wat realistisch. Bij mij geen soorten die je nooit zult tegen komen.

Ik teken al mijn dierenparken uit, en bij monkey world ga ik eindelijk eens proberen om alles ook daatwerkelijk te plaatsen.

Een combi abbonement is voor mij ok, mijn inkom is:

Volwassen; 12 euro
- 12 jaar; 8 euro
Gehandicapten en gepensioneerde; 10 euro
zoopie
Zoo Liefhebber

« Reageer #11 Gepost op: juni 27, 2007, 10:38:17 am »

Hoi allemaal,

Bedankt voor de informatie Ezeltje:

Mijn prijzen (nu):   Volw.    € 12.--
                                 t/m 3    gratis
                                 t/m 12  € 7.50
                                 50+      € 10.--

En trouwens bij mij komen er wel een aantal dieren die ze nu niet (meer) in zoo's houden, maar het zou wel kunnen  :D, heb jij toch ook met die Indri's ? ;D

En nu dan : De entree en binnenkomst.

Eerst even de tekening, het ontwerp, om de uitleg misschien wat duidelijker te maken !! :D:

Als je binnenkomt zie je als eerste een soort van kunstwerk, 4 golvende platen en 2 vlagen met het logo van het park (de 4 golven).
Achter dit staat een informatiebord, waarop staat of er dieren zijn geboren, dieren zijn aangekomen etc. die maand.
Dan de kassa's, het zijn in totaal 7 kassa's, over het toegangsysteem zijn we nog bezig, dus als er ideeen zijn..... :D

Dan nu de binnenkomst, je komt eerst op een soort plein, waar een riviertje door heen loopt, dus ook een bruggetje.
Heel het plein is afgewerkt in een Chinese steil, alle gebouwen zijn ook afgewerkt met (van die Chinese) rotsen, je kunt er natuurlijk ook veel bamboe vinden.
Aan het plein ligt de souvenirwinkel + het restaurant en een ''koivijver''  :D. Je kunt nu kiezen welke weg je volgt, je kunt door het restaurant en de souvenirwinkel of je gaat een Chinese pagode binnen en vervolgt je weg via een Chinees bruggetje, over de Koivijver.
In principe maakt het niet uit welke weg je neemt, want je komt in beide gevallen op de zelfde plek uit , het centrale plein.
Binnenin het restaurant is het alsof je in een duikboor zit, er is ook een stukje verlaagd, bij het raam naast de Koivijver, zodat je met je hoofd boven water zit maar met de rest onderwater  :D, deze wand bestaat ook helemaal uit glas, dus je kunt de Koikarpers ook onderwater zien zwemmen. :D

Tot zover het eerste deel, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden !!!

gr. zoopie  :bengel:
« Laatst bewerkt op: juni 27, 2007, 01:34:34 pm door zoopie » Gelogd
kuifmangabey
Zoo Fanatiekeling

Zoo Fotopic
« Reageer #12 Gepost op: juni 27, 2007, 10:58:41 am »

En trouwens bij mij komen er wel een aantal dieren die ze nu niet (meer) in zoo's houden, maar het zou wel kunnen  :D, heb jij toch ook met die Indri's ? ;D
uhm.. dat was ezeltje niet, maar ik ;)

En je tekening doet het niet (bij mij in ieder geval dan), nu wel;

zoopie
Zoo Liefhebber

« Reageer #13 Gepost op: juni 27, 2007, 11:00:45 am »

Ohw ja sorry kuifmangabey en ezeltje  :D!!

En bedankt voor die foto, hoe heb je dat gedaan ?? 8)

gr. zoopie

jurggie
Zoo Freak!

hey, i'm the worlds greatest

dierentuinforum (DFLAZ)
« Reageer #14 Gepost op: juni 27, 2007, 12:14:40 pm »

t.e.m. 1 jaar gratis? is dat normaal niet tot en met 3 jaar?
For he today that shads his blood with me shall be my brother!
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Hamoa bay. - Theme by Mustang Forums