WereldreisZoo

Zoosite forum - WereldreisZoo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 22, 2012, 12:24:59 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Community
| |-+  Fictieve zoo's
| | |-+  WereldreisZoo
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: WereldreisZoo  (gelezen 2537 keer)
jurggie
Zoo Freak!

hey, i'm the worlds greatest

dierentuinforum (DFLAZ)
« Reageer #15 Gepost op: augustus 24, 2007, 09:47:22 am »

you're crazy!
[img width=450 height=600]http://www.die-geobine.de/gif/indri.jpg[/img
[img]http://mongabay.com/images/madagascar/Sifaka_closeup.gif[/img

Je gaat me toch niet vertellen dat die twee niet hard op elkaar lijken?
maar allee, als je weet dat ik een sitatunga en een binturong door elkaar haalde qua naam :P
For he today that shads his blood with me shall be my brother!
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #16 Gepost op: augustus 24, 2007, 09:56:14 am »

ze lijken totaal niet op elkaar :P maar ja, als je die namen al door elkaar gooit, tja... over wie zegt dat dan wat :P

Welk dier komt er in wereldreiszoo? Binturong of Sitatunga?
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
kuifmangabey
Zoo Fanatiekeling

Zoo Fotopic
« Reageer #17 Gepost op: augustus 30, 2007, 04:39:28 pm »

WereldreisZoo - fase 1, deel 3

Zoals eerder vermeld was er nog een orang-oetanverblijf in aanbouw. Inmiddels loopt de route vanaf de stokstaartjes recht op het binnenverblijf van de vier nieuwe Borneo orang-oetans af. Zodra u dit gebouw betreedt waant u zich midden in het tropisch regenwoud. Het pad kronkelt hier tussen de meters hoge woudreuzen door langs het verblijf. Soms gescheiden door een stromend riviertje en op andere stukken weer door dikke glazen ruiten. De sfeer is hier geweldig en de temperatuur hoog. De orang-oetans hebben veel ruimte en kunnen lekker klimmen in de goed nagebootste bomen. Voor kinderen is er een klauterpad aangelegd tot wel vijf meter hoogte. Zo kun je even lekker de aap uithangen!

Maar ook educatie speelt een grote rol in de WereldreisZoo. De tweede en tevens laatste ruimte in dit gebouw is dan ook geen nagebootst oerwoud, maar een kale lege vlakte, die door de muurschilderingen groter lijkt dan het is. Op Borneo wordt momenteel namelijk veel gekapt voor de aanleg van palmolieplantages. Dit verkleind het leefgebied van onder andere de orangs in een extreem tempo; zo vermelden de educatiepanelen. Een simpele ruimte, maar zeker doeltreffend. Na het verlaten van dit gebouw komt u uit bij het al eerder genoemde pinguinverblijf. (Meer Borneo is binnenkort te vinden op de andere locatie.)

De route naar dit park is inmiddels gereed. De monorail is een zogenaamde ‘zweefbaan’ geworden, met de rail aan de bovenkant. Op drukke dagen kunt u onderweg in- en uitstappen bij twee tussengelegen Park and Rides. Op de nieuwe locatie is de tijdelijke Bouwroute nu gratis toegankelijk. Nieuwsgierigen kunnen hier alvast een kijkje nemen bij enkele grote bouwputten en zien hoe het omgetoverd zal worden in een miniatuurweergave van de wereld. Graag tot snel!
The_Hound
Zoo Liefhebber

Every move you make creates your destiny...

Mijn fotopic
« Reageer #18 Gepost op: augustus 30, 2007, 04:47:16 pm »

Ik moet zeggen dat dat orang-utanverblijf goed klinkt ,en dat ik uitermate benieuwd ben naar wat die - nu nog - bouwputten gaan worden  :)
Once my life was plain and clear ,I recall
Once my ignorance was bliss,nightfall came
Like a serpent's kiss to my troubled mind
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, WereldreisZoo - Theme by Mustang Forums