WereldreisZoo

Zoosite forum - WereldreisZoo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 22, 2012, 12:24:36 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Community
| |-+  Fictieve zoo's
| | |-+  WereldreisZoo
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: WereldreisZoo  (gelezen 2537 keer)
kuifmangabey
Zoo Fanatiekeling

Zoo Fotopic
« Gepost op: juni 25, 2007, 10:41:01 am »

WereldreisZoo
De nieuwe belevenis!

Dit wordt de meest commerciele, modernste en duurste dierentuin ter wereld! Om deze reden heb ik dan ook de gehele collectie Dierenrijk-parken verkocht.

De WereldreisZoo zal uit twee delen gaan bestaan, met elkaar verbonden door een 4,3 kilometer lange monorail over de stad. Het eerste en ook kleinste gedeelte gaat in het oude stadspark gebouwd worden, gelegen midden in het extreem toeristische centrum. Dit stuk park – met een grootte van slechts 6 hectare – moet de etalage/ het reclamebord worden van de echte dierentuin aan de rand van de stad. Dit stuk is dus met de monorail te bereiken, maar krijgt ook een eigen ingang. Gedeeltelijk gelegen op een honderden jaren oud landgoed vindt men hier nog eens 228 hectare schitterende dierentuin.

Het geheel belooft nog vele malen beter te worden als de plannen die ik voor TheBestOf Dierenrijk had. De bouw van de eerste fase (het gehele centrumpark) is zelfs al bijna afgerond!

Verwachtte opening: juli 2007
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #1 Gepost op: juni 25, 2007, 10:42:54 am »

Klinkt veelbelovend, kleine vraag wat voor monorail hebben we het over? (snelheid, ophanging etc)
Of om het anders te zeggen, ik sta om 11:00 in het centrum park, hoe laat kan ik dan op de 228 hectare staan en hoe veilig kom ik daar?
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
kuifmangabey
Zoo Fanatiekeling

Zoo Fotopic
« Reageer #2 Gepost op: juni 25, 2007, 10:49:19 am »

Klinkt veelbelovend, kleine vraag wat voor monorail hebben we het over? (snelheid, ophanging etc)
Hierover moet nog een besluit worden genomen; de mogelijkheden worden op dit moment onderzocht. Voorlopig is de bouw van het tweede park nog niet begonnen, dus is deze verbinding nog even niet nodig. Wel is het de bedoeling om een versie te bouwen die in Nederland nog uniek is. Bij het openen van fase 1 van het park zal hier meer informatie over gegeven worden ;)
kuifmangabey
Zoo Fanatiekeling

Zoo Fotopic
« Reageer #3 Gepost op: juni 26, 2007, 04:53:56 pm »

Primeur! Jullie krijgen als eerste (nog voor de opening van fase 1) om de spanning op te bouwen( :P) nu alvast het begin van de dierentuin te zien…

Spectaculair om te zien is de enorme toegangspoort waar de namen van alle sponsors op staan. Er recht onder is het moderne pasjessysteem te vinden, waarvoor de pasjes bij de kassa’s die zich zowel links als rechts van de poort in oud ogende gebouwen (passend bij de omgeving van de Zoo) bevinden, wat een mooi contrast geeft met de moderne ingang. Parkeren kunt u hier in de parkeergarage een straatje verderop. De ondergrondse metro stopt zo goed als voor de Zoo.

Zodra u binnen bent ziet u het verblijf van de witte dolfijnen, ook wel beloega’s genoemd. Hier leeft in 4 miljoen liter water een paartje van deze indrukwekkende diersoort. Eerst ziet u ze van boven water, maar zodra het pad na een scherpe bocht afdaalt komt u al snel in de glazentunnel terecht. Deze brengt u naar het centrale keuzeplein, waar rondom o.a. toiletten, een ZOOvenirsshop, EHBO en ijskraam te vinden zijn. Een paar meter hoger bevindt zich het opstapperron van de monorail, die nu overigens nog niet rijdt, maar u binnenkort in een kwartiertje bij het andere park moet gaan brengen.

Tot slot kunt u bij dit gezellige pleintje kiezen uit twee paden die uiteindelijk samen 1 route blijken te zijn (dus u komt altijd weer terug op dit plein uit). Wanneer u het linker pad neemt komt u als eerste langs de servals, waaruit al duidelijk blijkt dat er in dit park totaal geen ordening per werelddeel is (zo ga je de wereld wel heel snel over! ;)). Dit gaat trouwens wel op de andere locatie gebeuren; daar wordt het zelfs per land geordend. We heten natuurlijk ook niet voor niets de WereldreisZoo.

Maar daar waren we nog niet…
De servals hebben een ruim en vooral mooi groen verblijf tussen de oude bomen van dit voormalige stadspark. Over het gehele verblijf – waar op dit moment drie exemplaren wonen – zit een groot net. Door de grote kijkruiten zijn ze toch goed te zien; ook als ze binnen zijn.

In een mooi afgewerkt houten gebouwtje vind u een erg interessante expositie over Madagaskar. In het volgende verblijf leven namelijk de indri’s; ’s werelds grootste nog levende halfapen. Het indrikoppeltje leeft geheel binnen, in een eigen stukje regenwoud. Deze dieren kunnen zich namelijk slecht aan andere levensomstandigheden aanpassen. Vandaar dat ze ook in geen enkele andere dierentuin gehouden worden. Voorlopig maken de twee het goed. We hopen dat ze uiteindelijk voor nakweek gaan zorgen, want behalve dat deze diersoort steeds zeldzamer wordt is het ook nog eens uniek. Ik houd jullie op de hoogte van de gebeurtenissen. De rest van deze locatie is nog in aanbouw, maar de beschrijving zal snel volgen.
zoopie
Zoo Liefhebber

« Reageer #4 Gepost op: juni 26, 2007, 05:30:58 pm »

Echt, dit wordt volgens mij een kei mooie zoo, door die twee delen een beetje het Emmen idee en natuurlijk die bijzondere diersoorten Indri's  :o en Beloega's  :D.

gr. zoopie
jurggie
Zoo Freak!

hey, i'm the worlds greatest

dierentuinforum (DFLAZ)
« Reageer #5 Gepost op: juni 26, 2007, 08:32:37 pm »

Er zitten toch indri's in apenheul en bois des vincennes?
Maar het zal wel mooi worden veronderstel ik, komen er geen typische dierenhuizen, allee, vogelhuis, reptielengebouw etc. zoals in typische stadszoos?
For he today that shads his blood with me shall be my brother!
Hupie
ZooSite-Crew
Zoo Freak!

« Reageer #6 Gepost op: juni 26, 2007, 09:04:59 pm »

Jurgie: dat zijn Sifaka's ;)
ezeltje
Zoo Freak!

« Reageer #7 Gepost op: juni 26, 2007, 09:39:57 pm »

Er zitten toch indri's in apenheul en bois des vincennes?
Maar het zal wel mooi worden veronderstel ik, komen er geen typische dierenhuizen, allee, vogelhuis, reptielengebouw etc. zoals in typische stadszoos?

Indri's worden al in geen jaren meer gehouden in dierentuinen. En het zijn zo'n mooie dieren.
Soms zou ik een vogel willen zijn.
jurggie
Zoo Freak!

hey, i'm the worlds greatest

dierentuinforum (DFLAZ)
« Reageer #8 Gepost op: juni 26, 2007, 11:30:44 pm »

Jurgie: dat zijn Sifaka's ;)

aahzo, ach, ze lijken toch hard op elkaar he, zover zat iker niet naast :)
For he today that shads his blood with me shall be my brother!
kuifmangabey
Zoo Fanatiekeling

Zoo Fotopic
« Reageer #9 Gepost op: augustus 22, 2007, 07:43:33 pm »

Fase 1 is zoals gepland natuurlijk stipt optijd in juli al geopend, maar de rest van de beschrijving volgt nu pas :P

Na het gebouw met de indri’s komt u aan bij het verblijf van de kleine mara’s; een soort die slechts een kwart van het gewicht van mara’s hebben. Maar dat is echt niks vergeleken met de honing- of Maleise beren in het volgende biotoop. In een mooie vallei leven vier stuks van deze kleinste grote berensoort. Het bezoekerspad ligt speels tussen het verblijf – dat zo nodig in drie delen kan worden opgesplitst – door. Via tunnels kunnen de beren van de ene naar de andere kant van het pad. Ook kunnen ze op een plek het pad oversteken over een boomstam die een paar meter hoger ligt. De bezoekers lopen hier voor alle veiligheid door een glazen tunnel, die de beleving overigens niet minder maakt.

Inmiddels bent u aangekomen bij het moderne restaurant, waar naast de standaard patat elke dag een ander wereldgerecht gegeten kan worden. Verder zijn er in dit gebouw ook diverse vergader-/conferentiezalen en feestruimtes. Hartstikke handig zo midden in de stad – die hier bijna niet zichtbaar is. Rond het restaurant bevindt zich tussen de grote oude bomen het mooi groene evenementenveld. We hopen hier in de nabije toekomst vele leuke en interessante evenementen te gaan houden. Na sluitingstijd van het park kan dit terrein door bedrijven ook afgehuurd worden.

Zodra u uw route weer vervolgd is het eerstvolgende verblijf dat van een groep altijd populaire stokstaartjes, die een klein stukje nagebootste Kalahari woestijn bewonen. Via een speels rotsenpad zijn deze diertjes van alle kanten te zien. De enige bouwput van fase 1 die nog over is, is van hieruit al te zien. Dat gebied zal snel worden omgetoverd in een schitterend orang-oetanverblijf, die naar verwachting volgende week nog zal openen. Na een dierencarrousel en een bescheiden pinguinbiotoop voor een groepje zwartvoetpinguins komt u uit in alweer het laatste stukje van dit park; namelijk de WereldreisZoo Expo, waar via tv schermen de bouw van fase 2 (aan de andere kant van de stad) live gevolgd kan worden. Ook hangen hier panelen met schetsen van toekomstige verblijven, zoals voor grote panda’s. Ja, er staat nog genoeg op de planning. De eerste 6 hectare mogen dan wel zo goed als af zijn; er zijn er nog 228 te gaan!

Na het verlaten van deze ruimte komt u terug uit op het keuzeplein, van waaruit straks de monorail naar de ‘echte’ Wereldreis genomen kan worden.   
Flipje
Zoo Freak!

Tip van de week; verheug je op het voorjaar!

« Reageer #10 Gepost op: augustus 22, 2007, 07:54:21 pm »

Is er een kinder-tenten-kamp in het masterplan. Je weet wel, zo eentje waar lagere/moddelbare schoolkinderen een paar dagen kunnen overnachten met een erg uitgebreid natuurbehoudprogramma er omheen, gesponsord door de minister van natuurbehoudseducatie? Of gaat het jou alleen om een collectie dieren te laten zien uit alle windstreken. :D
Bully Zoosite Religion.... wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd in de stront.
The_Hound
Zoo Liefhebber

Every move you make creates your destiny...

Mijn fotopic
« Reageer #11 Gepost op: augustus 23, 2007, 03:39:38 pm »

Man ,kuifmangabey ,je bent goed, weet je dat ... als dit park werkelijk bestond, ik zou er zo heen willen ,al was het ver.
Once my life was plain and clear ,I recall
Once my ignorance was bliss,nightfall came
Like a serpent's kiss to my troubled mind
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #12 Gepost op: augustus 23, 2007, 06:34:12 pm »

aahzo, ach, ze lijken toch hard op elkaar he, zover zat iker niet naast :)

you're crazy!

Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
Flipje
Zoo Freak!

Tip van de week; verheug je op het voorjaar!

« Reageer #13 Gepost op: augustus 23, 2007, 08:46:16 pm »

Man ,kuifmangabey ,je bent goed, weet je dat ... als dit park werkelijk bestond, ik zou er zo heen willen ,al was het ver.

Vooralsnog zou ik er geen blokje voor omrijden.... mits er een education-strategy was die er niet om liegt. Ergens wat bijzondere soorten inplempen is geen kunst, dat kan iedereen met geld. Maar wat doe je er vervolgens mee? Naar het publiek toe bedoel ik dan.....
Bully Zoosite Religion.... wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd in de stront.
kuifmangabey
Zoo Fanatiekeling

Zoo Fotopic
« Reageer #14 Gepost op: augustus 23, 2007, 09:55:48 pm »

Kijk, dat is nog eens een compliment zeg ;D
Is er een kinder-tenten-kamp in het masterplan. Je weet wel, zo eentje waar lagere/moddelbare schoolkinderen een paar dagen kunnen overnachten met een erg uitgebreid natuurbehoudprogramma er omheen, gesponsord door de minister van natuurbehoudseducatie? Of gaat het jou alleen om een collectie dieren te laten zien uit alle windstreken. :D
De tweede locatie moet zo compleet mogelijk worden, waar uiteraard ook vele educatie bij hoort. Het gedeelte dat ik nu heb beschreven is slechts het reclamebordje (of de etalage - net hoe je het noemen wilt) van dat park.
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, WereldreisZoo - Theme by Mustang Forums