Diergaarde Blijdorp Masterplan 2007

Zoosite forum - Diergaarde Blijdorp Masterplan 2007

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 22, 2012, 12:23:46 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Algemeen
| |-+  Masterplannen
| | |-+  Diergaarde Blijdorp Masterplan 2007
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 8 Omlaag Print
Auteur Topic: Diergaarde Blijdorp Masterplan 2007  (gelezen 14293 keer)
kuifmangabey
Zoo Fanatiekeling

Zoo Fotopic
« Gepost op: april 03, 2007, 09:34:20 pm »

Het Masterplan is natuurlijk veel groter maar laten we eerst maar eens kijken naar dit jaar:

- Op 24 april opend de trekvogelvoliere. Daarna zal het Savannehuis en het Giraffenhuis volgen.
- Het Chinese alligatorverblijf moet dit voorjaar nog afkomen.
- In mei start de vogelshow (waar overigens al twee jaar aan training vooraf is gegaan)
- Hoewel ik niet meer weet of ik het moet geloven is de bedoeling dat deze zomer eindelijk het verblijf van de servals en franjeapen gebouwd gaat worden.
- De voliere voor de geelvleugelara's, rode ibissen en kuifhoenderkoeten moet ook rond mei openen. Hier wordt de laatste tijd wel eens aan gewerkt dus een beetje hoop is hier nog wel. Er tegenover moet ook dit jaar nog een verblijf gebouwd worden voor de Chileense poedoes en wilde cavia's.
- De ijsberen moeten in december hun intrek nemen in twee ruime verblijven die onderdeel gaan uitmaken van het Artica project.
- De Steller-zeearenden krijgen hier vlakbij een nieuwe voliere. Er is niet bekend wat er met het oude verblijf gaat gebeuren.
- De bongo's zullen misschien dit jaar nog naar het addax perk verhuizen.   
Happy Villager
Zoo Liefhebber

'proclaimed zoosite-enemy'?

« Reageer #1 Gepost op: mei 13, 2007, 07:20:59 pm »

- De voliere voor de geelvleugelara's, rode ibissen en kuifhoenderkoeten moet ook rond mei openen. Hier wordt de laatste tijd wel eens aan gewerkt dus een beetje hoop is hier nog wel.
Ook hier komen de seriema's!

Groetjes,
Johnny
Zoo GOD

« Reageer #2 Gepost op: mei 20, 2007, 01:32:16 pm »

Nou, ben wel benieuwd wat ze allemaal van deze planning gaan halen. Maar ik blijf erbij, ze willen teveel tegelijk, dat kan niet anders dan tot vele vertragingen leiden.
Turf, jenever en achterdocht; daaruit heeft God de trotse drenthen gewrocht
De Klauw
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #3 Gepost op: mei 21, 2007, 12:35:49 pm »

Aan de lijst wil ik ook nog toevoegen:
- Nieuw aquarium voor octopussen in het Oceanium.
Happy Villager
Zoo Liefhebber

'proclaimed zoosite-enemy'?

« Reageer #4 Gepost op: mei 22, 2007, 12:28:24 pm »

deze bak wordt zeker tweemaal zo breed als de vorige!

Groetjes,
Flipje
Zoo Freak!

Tip van de week; verheug je op het voorjaar!

« Reageer #5 Gepost op: mei 22, 2007, 07:23:38 pm »

Nou, ben wel benieuwd wat ze allemaal van deze planning gaan halen. Maar ik blijf erbij, ze willen teveel tegelijk, dat kan niet anders dan tot vele vertragingen leiden.

Ja oke, daar ben ik het mee eens. Maar je moet gewoon altijd veel verbouwen ondanks dat je weet dat je dan vertraging oploopt. Beter veel doen met vertraging dan weinig en op tijd klaar. Netto resultaat is in het eerste geval beter. (ondanks de vertraging dus)
Bully Zoosite Religion.... wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd in de stront.
De Klauw
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #6 Gepost op: mei 22, 2007, 09:00:37 pm »

Niet helemaal mee eens. Aangezien dit hun jubileumjaar is, zou het mooi zijn als ze dat konden vieren met de opening van twee spectaculaire verblijven voor twee diersoorten die zeer belangrijk zijn voor Blijdorp, de giraffen (vormen immers het embleem van de dierentuin) en de ijsberen (jarenlange publiekstrekker en de diersoort die het meest wordt gemist door bezoekers). Het zou zonde zijn als een van deze twee verblijven vertraging zou oplopen door de bouw van een servalverblijf, een octopusaquarium of een ibisvoliere.
Black-star
Zoo Freak!

« Reageer #7 Gepost op: mei 22, 2007, 11:28:12 pm »

nou, bij de giraffe werd in ieder geval gewerkt vandaag  :D
Het glas in noch half vol, noch half leeg. Het is gewoon tweemaal zo groot als het zou moeten zijn.
Johnny
Zoo GOD

« Reageer #8 Gepost op: juni 23, 2007, 02:28:15 pm »

Niet helemaal mee eens. Aangezien dit hun jubileumjaar is, zou het mooi zijn als ze dat konden vieren met de opening van twee spectaculaire verblijven voor twee diersoorten die zeer belangrijk zijn voor Blijdorp, de giraffen (vormen immers het embleem van de dierentuin) en de ijsberen (jarenlange publiekstrekker en de diersoort die het meest wordt gemist door bezoekers). Het zou zonde zijn als een van deze twee verblijven vertraging zou oplopen door de bouw van een servalverblijf, een octopusaquarium of een ibisvoliere.

Helemaal mee eens, aandacht niet te veel versnipperen, zo verminder je het aantal bouwwerkzaamheden in je tuin en je krijgt alles op tijd af.
De Klauw
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #9 Gepost op: juni 27, 2007, 05:21:44 pm »

Het is volgens mij nog niet genoemd op het forum, maar bij de Tijdreis-expositie in de Rivierahal kon ik nog wat informatie over het Masterplan ontdekken:

* Bij de eerste fase van Arctica zullen naast het ijsberenverblijf ook verblijven voor poolvossen en nertsen (!) worden opgeleverd. In een later stadium worden naast de al eerder bekende verblijven voor bevers en sneeuwuilen ook een verblijf voor poolhazen toegevoegd.
* Het was al langer bekend dat Blijdorp graag de orang-oetans weer ziet terugkeren, alleen moeten ze nog een goede locatie vinden. Taman Indah is bijvoorbeeld genoemd, maar volgens de expositie zijn er prille plannen om de roodharige mensapen vlakbij de Tijgerkreek te houden. Het is mij niet bekend of dit het apeneiland in de Grote Vijver betekent of een andere locatie nabij de tijgers.
Hupie
ZooSite-Crew
Zoo Freak!

« Reageer #10 Gepost op: juni 27, 2007, 05:33:41 pm »

Citaat
Het was al langer bekend dat Blijdorp graag de orang-oetans weer ziet terugkeren, alleen moeten ze nog een goede locatie vinden. Taman Indah is bijvoorbeeld genoemd, maar volgens de expositie zijn er prille plannen om de roodharige mensapen vlakbij de Tijgerkreek te houden. Het is mij niet bekend of dit het apeneiland in de Grote Vijver betekent of een andere locatie nabij de tijgers.
Het orginele plan was deze samen te huisvesten bij de tijgers, dat de Orangs dan apen op steleten achtige dingen kregen. Maar dit ging nietd oor want een binnenverblijf moest gebouwd worden end at mocht geloof ik niet boeven de brug uitkomen.
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #11 Gepost op: juni 28, 2007, 01:04:05 am »

er was een plan om de tijgerkreek af te sluiten met gaas en de orang erboven te laten leven inderdaad, maar dat mocht niet van de monumentencommissie...
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
Johnny
Zoo GOD

« Reageer #12 Gepost op: juni 28, 2007, 09:37:50 pm »

Citaat
Het was al langer bekend dat Blijdorp graag de orang-oetans weer ziet terugkeren, alleen moeten ze nog een goede locatie vinden. Taman Indah is bijvoorbeeld genoemd, maar volgens de expositie zijn er prille plannen om de roodharige mensapen vlakbij de Tijgerkreek te houden. Het is mij niet bekend of dit het apeneiland in de Grote Vijver betekent of een andere locatie nabij de tijgers.

Lijkt mij makkelijk, leegpompen die vijver, grote eilanden aanleggen en inrichten a la apenheul, groot binnenverblijf tegen de brug aan, dan is er ook wat gedaan aan die ruimte verspilling die de vijver vertegenwoordigd. Plus het feit dat je dan wat boeienders te zien hebt dan alleen wat wilde eendjes.
Zoeff
Zoo Freak!

Mede-oprichter van Zoosite

« Reageer #13 Gepost op: juni 29, 2007, 10:52:07 am »

Lijkt mij makkelijk, leegpompen die vijver, grote eilanden aanleggen en inrichten a la apenheul, groot binnenverblijf tegen de brug aan, dan is er ook wat gedaan aan die ruimte verspilling die de vijver vertegenwoordigd. Plus het feit dat je dan wat boeienders te zien hebt dan alleen wat wilde eendjes.
Klinkt perfect! Maar monumentencommissie hey.
Will
Zoo Freak!

Noir desir / Svarta änkan

PBase
« Reageer #14 Gepost op: juni 29, 2007, 03:35:01 pm »

Die vijver is toch juist gaaf? Tenminste nog echt de oude uitstraling. Moet er niet aan denken dat dat eruit zou zien als in de apenheul, brr. Niet elk stukje dierentuin hoeft toch ook een verblijf te zijn? Net als in antwerpen de grasvelden, die geven het park juist de sfeer vind ik. (en t zijn niet zomaar wilde eendjes ey ;) )
/// If we´re all gods children, what is so special about Jezus? /// Science has proof without any certainty. Creationists have certainty without any proof ///
Foto's
Pagina's: [1] 2 3 ... 8 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Diergaarde Blijdorp Masterplan 2007 - Theme by Mustang Forums