Zoosite forum - Domme opmerkingen in dierentuinen

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 22, 2012, 12:19:31 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Algemeen
| |-+  Dierentuinen algemeen
| | |-+  Domme opmerkingen in dierentuinen
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 21 Omlaag Print
Auteur Topic: Domme opmerkingen in dierentuinen  (gelezen 21250 keer)
IceQueen
Administrator
Zoo GOD

Imaginations Photography
« Gepost op: juni 14, 2007, 11:56:48 am »

Terug van weggeweest, het domme opmerkingen topic.
Even voor de duidelijkheid dit topic is niet om mensen belachelijk te maken of te beledigen, sommige mensen zijn gewoon niet zo thuis in de dierenwereld, maar dat geeft soms wel grappige opmerkingen of situaties.

Zo waren wij afgelopen weekend in Aquazoo Friesland en stonden/zaten daar een tijd bij de Ocelot, want daarvoor wilde ik er heen: foto's maken van de ocelot. Het was best wel druk in het park, dus er kwamen geregeld groepen mensen langs die die arme katten voor vanalles hebben uitgemaakt, behalve hoe ze echt heten. Zo kwam veelvuldig jachtluipaard of cheetah voorbij, lynx en panter waren ook favorieten en natuurlijk kon tijger, babyleeuw en luipaard ook niet achter blijven.

Leuke opmerking ook van 1 van de rondleiders van de dag: ocelotten jagen op rendieren....  :o

Dat weekend waren wij ook in Emmen en daar hoorde ik ook een leuk gesprek bij de panters, die beide zeer duidelijk zichtbaar bij de ramen beneden lagen.
Jongen: "Hier moeten toch panters zitten?"
Meisje: "Ja, dat zijn toch panters?" (wijst naar dichtbijzijnde kat)
Jongen: "Maar panters zijn toch zwart?"
Meisje: "Misschien bestaan ze ook wel met stippen?"
Ik wijs Disney als schuldige aan voor deze kennis ;)

Zoeff
Zoo Freak!

Mede-oprichter van Zoosite

« Reageer #1 Gepost op: juni 14, 2007, 02:24:34 pm »

Broertje: "Die rotsen zijn wel oud en vies"
Broer: "HEY ****, DAT IS NOSTALGIE...en legt hem het verhaal uit van carl hagenbeck"
Menno
Zoo Liefhebber

« Reageer #2 Gepost op: juni 14, 2007, 02:38:06 pm »

Jongen: "Maar panters zijn toch zwart?"

Ik wijs Disney als schuldige aan voor deze kennis ;)

Waarom?
In Disney's "Tarzan" zit toch een panter met vlekken. ;)
IceQueen
Administrator
Zoo GOD

Imaginations Photography
« Reageer #3 Gepost op: juni 14, 2007, 02:48:36 pm »

Junglebook... :P
Menno
Zoo Liefhebber

« Reageer #4 Gepost op: juni 14, 2007, 08:56:58 pm »

Junglebook... :P

Ja dat dacht ik al. :)
In "the Emperor's New Groove" oftewel "Keizer Kuzco", (ook Disney),  zit een hele horde zwarte jaguars. Zouden mensen nu ook denken dat jaguars altijd zwart zijn?  ::)
Johnny
Zoo GOD

« Reageer #5 Gepost op: juni 15, 2007, 04:50:58 pm »

In emmen op de es, staat een kereltje bij de pinguins de kaart te lezen en zegt: 'dit zijn geen pinguins, dit zijn biochrons'!

Oasia wordt consequent door mensen die binnen komen de vlindertuin genoemd, of klagen dat er weleens meer vlinders in de vlindertuin hebben gezeten ( alsof ze er uberhaupt een zien in oasia), het wilde westen wordt vaak de nieuwe savanne genoemd, mensen kijken op de borden, lezen dat er elanden lopen, en zeggen dan tegen hun kinderen, kijk rendieren, die lopen voor de slee van de kerstman.
Turf, jenever en achterdocht; daaruit heeft God de trotse drenthen gewrocht
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #6 Gepost op: juni 15, 2007, 04:52:22 pm »

haha, die kerstman hebben wij ook gehoord!!! Geweldig! Ik kon mijn mond toen ook weer niet houden natuurlijk  :shutup:
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #7 Gepost op: juni 16, 2007, 11:38:04 am »

Leuke opmerking ook van 1 van de rondleiders van de dag: ocelotten jagen op rendieren....  :o

dit klopt toch deels? ik zou als klein dier ook beginnen rennen als ik een ocelot zag :P

maar domme opmerkingen zijn niet beperkt tot dierentuinen.
was laatst in een dierenzaak met aquariumafdeling.

klant heeft klein, standaard beginnersaquarium staan en vraagt of ze daarin nemo'tjes kan houden (voor de film ook bekend als anemoonvis)
verkoper antwoordt: dat moet wel lukken, maar dat zijn wel zeevissen... denk ik

wtf
Tomistoma schlegeli(Onechte gaviaal)
1 van de soorten in de South East Asia campaign van EAZA
http://www.zoosite.nl/site/campagne/eaza2012
Catmom
Zoo Liefhebber

« Reageer #8 Gepost op: juni 16, 2007, 03:58:15 pm »

Vandaag gehoord in Ouwehand bij de prairiehondjes: "Kijk es, liefert.... allemaal aopies".
Groetjes, Astrid

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
Always look on the bright side of life
Grace
Zoo Freak!

Bezig Bijtje

Jeanette's foto's
« Reageer #9 Gepost op: juni 16, 2007, 04:14:46 pm »

K heb vandaag ook 1 poging gedaan om de amoerpanter in blijdorp voor panter te laten doorgaan en niet voor cheetah..... maar ben er mee gestopt. Ook dat verhaal van panters zijn toch altijd zwart kwam 2x voorbij...... Disney mag idd wel iets doen daaraan :D

En het allermooiste, meest geweldige wat wij vandaag gehoord hebben:

'Kijk een Zebrafantje..... met een giraffentong'

Jasper en ik moesten echt hard lachen..... we stonden trouwens dus in Blijdorp voor het verblijf van de..... okapi's!!
Black-star
Zoo Freak!

« Reageer #10 Gepost op: juni 19, 2007, 08:17:37 pm »

Loopt een vrouw met kinderwagen langs de Indische Antilopen, zegt deze vrouw " ow, het zijn maar geitjes" en loop vervolgens vrolijk door.

Dom of onwetend, dat laat ik in het midden.
Ik kom dus aan bij de Takinrots, hoor ik een meisje zeggen " ieuw hij zit uit de wc te drinken".
Mijn nieuwsgierigheid is toch enigszins gewekt, want zover ik weet, zit er in de Takinrots geen wc.
Wat blijkt, Takin Benny stond uit zijn waterbak (trog!) te drinken, die aan de muur hangt.
Het glas in noch half vol, noch half leeg. Het is gewoon tweemaal zo groot als het zou moeten zijn.
Casey
Zoo Bezoeker
**

« Reageer #11 Gepost op: juni 19, 2007, 10:07:27 pm »

Over echt DOMME opmerkingen gesproken. :(
In GaiaPark zijn dit weekend twee Bocharahertjes geboren. Het publiek stond natuurlijk vol bewondering te kijken en ook een van de verzorgers stond tussen het volk te observeren of alles goed ging.
Vraagt er een mevrouw of ze de verzorgers niet moesten verwittigen (terwijl die al naast haar stond) en antwoord er een andere meneer: " Nee hoor, als ze al zouden komen is het misschien uit nieuwsgierigheid. Maar die doen hier toch nooit iets." :o
Ik denk niet zo leuk om te horen als je wel een toegewijde verzorger bent. :'(
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #12 Gepost op: juni 19, 2007, 10:33:24 pm »

je vraagt je toch af hoe de verzorgers aan een dergelijke slechte naam komen dan, ongetwijfeld niet door henzelf, maar door een verkeerd  verwachtingspatroon bij  het publiek...

Je zou bijna zo'n man uitnodigen om een weekje mee te lopen met die verzorgers die toch niets doen, wat een kolder...
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
Grace
Zoo Freak!

Bezig Bijtje

Jeanette's foto's
« Reageer #13 Gepost op: juni 20, 2007, 06:38:59 am »

Mensen hebben denk ik dat verkeerde beeld omdat ze verzorgers bijna heel de dag niet zien. En dan denken die mensen natuurlijk meteen 'o het interesseert ze niet'. terwijl veel achter de schermen gebeurd en ze ook op die manier de dieren kunnen observeren (via camera's of via een ander raam bla di bla).
Gerald
Anti-edit-groep
Zoo Freak!
*

« Reageer #14 Gepost op: juni 20, 2007, 07:30:04 am »

Afgelopen zaterdag in Ouwehand: Kijk nou hoe zielig die beer! Hij verveeld zich rot en moet de hele dag maar in dat hok zitten. Vrouw wijzend op het quarantaineverblijf in het berenbos. Ik uitgelegd wat de bedoeling van het verblijf is en dat die beren snel in het bos worden teogelaten. Vrouw: "Maar het blijft toch wel zielig dat die beren niet gewoon in de vrije natuur mogen lopen".  Ik uitgelegd waar die beren vandaan komen en dat er nog meer van dit soort zielepieten in het bos wonen. Vrouw (halstarrig): "en toch is het zielig". Ik heb maar verder niet uitgelegd dat deze beren nergens anders terecht kunnen dan in een opvangtehuis en dat dit bos natuurlijk oneindig veel beter is dan een kooi.

Onbegrip of gewoon te dom?  Ik vraag mij bij dit soort mensen altijd af waarom ze een dierentuin bezoeken.
Pagina's: [1] 2 3 ... 21 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Domme opmerkingen in dierentuinen - Theme by Mustang Forums