|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Johnny
Zoo GOD

|
 |
« Reageer #12 Gepost op: januari 23, 2012, 08:38:26 pm » |
|
Emmen had vroeger goede resultaten bij 3 soorten flamingo's, waarvan 2 groepen niet bijster groot waren. De afgelopen jaren is dat behoorlijk gestagneerd. Maar dat zie je ook terug bij de vogels in de grote vliegkooi, vroeger spatten de vogels bijna letterlijk uit de eieren, maar er zijn wat wijzigingen geweest, en daarna is het behoorlijk minder geworden. De cubaanse flamingo's in deze voliere fokken ook haast niet, vorig jaar voor het eerst in 5 jaar jongen. In het verleden was het echter geen probleem. Vliegen zie ik ze ook nooit doen hier trouwens. Nu heb ik ook de indruk dat als een flamingo maar kan waden, voedsel zeven en op een poot kan staan behoorlijk tevreden is. Pelikanen zijn van nature ook wat meer gewend te trekken gelook ik, maar daar kunnen de vogelexperts hier wss wel wat meer over zeggen.
|
|
|
|
|
|
Turf, jenever en achterdocht; daaruit heeft God de trotse drenthen gewrocht
|
|
|
|
|
stef
Zoo Liefhebber

|
 |
« Reageer #14 Gepost op: januari 27, 2012, 12:14:26 am » |
|
De meeste kraanvogels worden in open verblijven gehouden, en voor mijn gevoel loopt de fok daar beter dan bij de meeste flamingo's.
flamingo's en kraanvogels vergelijken, is als appels en peren (en dan is het verschil waarschijnlijk nog groter) als ze kunnen vliegen kunnen ze inderdaad makkelijker hun partner treden (alhoewel ik betwijfel of dat bij pelikanen een probleem is met een gekortwiekte vleugel) ik denk zelf dat de inrichting erg belangrijk is. bv een brede gracht tussen bezoeker en dier (eiland gevoel geven) ..... en een hoop mysterie .... want waarom kweken ze de laatste tijd in blijdorp zo weinig met de flamingo's? (dat klopt toch?) loopt er elke avond een kat door het verblijf? een buizerd boven het verblijf? de roofvogelshow? andere verzorgers met minder gevoel? zoveel factoren maar wel interessant.
|
|
|
|
|
|
|
|
|