|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
patrickrutjes
Zoo Groentje

|
 |
« Reageer #24 Gepost op: januari 18, 2012, 08:42:05 pm » |
|
nachtverblijf maken is geen probleem. plek hebben we al bepaald. probleempje is meer hoe een leuk verblijf te maken voor dieren met de sloopkracht van de stekelvarkens en de behendigheid van de stokstaartjes.
verblijf van Gaiapark ziet er erg leuk uit. ben dan ook benieuwd naar wat factoren: - hoe hoog zijn de muren? - hoe hoog is het glas? - wat zijn de factoren tegen ontsnappen (overhangende rand, schrikdraad, hoogte wanden etc.? - wat is de graafdiepte en hoe is dat beveiligd tegen uitbraak? - zijn er buiten warmtepunten voor de stokstaartjes?
Ik ken de maten uit gaiazoo niet kan je wel de cijfers van het verblijf dat ze in kleve aan het bouwen zijn. Muren worden +- 120 cm Glas 100 cm hoog op een betonnen rand van 20 cm Tegen ontsnappen , minimaal 1 meter hoge gladde wand. Het Buiten verblijf word bij ons gebouwd op de betonnen bodem van het oude pinguin / beverratten verblijf en is zon 80 cm diep op het diepste punt, wel worden hier een drainage systeem ingebouwd. In ons tijdelijke verblijf hebben we ongeveer 1 meter graafdiepte en is uitbraak beveiligd met stalen matten met een maaswijde van 5 cm maar dit raad ik niet aan omdat hier de jongen wel door kunnen komen en als ze eenmaal onder de matten zitten komen ze er niet zomaar weer uit dus roestvrije matten / roosters met een maaswijdte van Max 2 cm zijn denk ik ideaal. In het nieuwe verblijf worden 2 warmte lampen in het buitenverblijf gebouwd.
|
|
|
|
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2012, 10:51:26 pm door patrickrutjes »
|
|
|
|
|
|
|