Na een lange tijd niet gezootycoont (ik zootycoon, jij zootycoont......

) te hebben ben ik ook weer begonnen. Het eerste park waar ik weer mee ga beginnen gaat een heel verhaal aan vooraf.
Bioparc GoorDe geschiedenis van dit park is lang, maar in het kort komt het op dit neer: Het bioparc was vroeger, 20 tot 30 jaar geleden, een redelijk populaire, goedlopende dierentuin. Toen de oude eigenaar 20 jaar geleden overleed, moest zijn zoon het park overnemen. Die had helemaal geen zin om een complete dierentuin te runnen en liet het park links liggen. Er werd geen onderhoud meer gepleegd en alles verviel en verwilderde. De dieren zijn door de zoon allemaal verkocht omdat hij daar nog wel geld mee kon verdienen. Nu, 20 jaar later, is het park opgekocht door een rijke projectontwikkelaar die er een park vergelijkbaar met de beroemde Spaanse Bioparcs van wil maken. Het park krijgt, net als Bioparc Valencia, een Afrikaans thema, maar hier zal ik later meer over vertellen.
Eerst een kleine rondleiding door het park in zijn oude, vervallen staat:

De oude ingang, zoals je kunt zien groeit er een boom door het glazen dak van de ingang en staan hier al de eerste brandnetels.

Het oude ingangsplein, hier staan 4 hele grote oude eiken. Dit hele plein is helemaal overwoekerd.

Rechts bovenin liggen 2 oude berenkuilen. Het hek is hier op sommige plaatsen helemaal afgebrokkeld.

Naast de berenkuilen liggen 2 verblijven voor zeedieren, zeehonden of pinguins.

Een oud apenhuis, hier konden de bezoekers ook binnen kijken. Ook deze verblijven zijn kapot en overwoekerd.

Helemaal in de bovenhoek van het park ligt een verblijf dat, aan de hoge stal te zien, voor giraffen moet zijn geweest.

Midden in het park liggen 2 verblijven voor dikhuiden, olifanten en/of neushoorns. Ook hier konden de bezoekers in de binnenverblijven kijken. Op deze foto is de massale berkenopslag te zien waar het park mee zit.

Helemaal voorin het park, bij de ingang, ligt een roofdierenhuis met oude, te kleine kooien. Hier zijn zelfs de binnenverblijven helemaal overwoekerd.
Nog wat overzichtsfoto's:

Overzicht 1, met vooraan de ingang met het plein, links bovenaan de roofvogelvoliere's en rechts bovenaan de berenkuilen.

Overzicht 2, met links het roofdierhuis, rechts het dikhuidenhuis, vooraan wat hoefdierverblijven en bovenaan de zeedieren.

Overzicht 3, links vooraan het giraffenhuis, in het midden het apenhuis, bovenaan nog een keer het dikhuidenhuis en rechts nog een keer de zeedierenverblijven.

Nog een plattegrondje, hierop is goed te zien dat het pad ook overal kapot is.
Het plan:De rijke projectontwikkelaar wil dus van het park een Bioparc-achtig park maken met een Afrikaans thema. Het zal opgedeeld worden in 4 gebieden, welke horen jullie later. Om het oorspronkelijke park heen zal allemaal grond opgekocht worden, dit gebeurt in 4 fases, hier zien jullie fase 1:

Ik zal de ontwikkelingen in het park op de voet volgen en jullie op de hoogte houden.