Zoosite forum - Mijn ZT2 Zoo's

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 22, 2012, 12:07:04 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Community
| |-+  Fictieve zoo's
| | |-+  Mijn ZT2 Zoo's
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 Omlaag Print
Auteur Topic: Mijn ZT2 Zoo's  (gelezen 976 keer)
Korhoen
Zoo Liefhebber

« Reageer #15 Gepost op: januari 16, 2012, 08:20:50 pm »

Ik had geen zin meer om verder te gaan met de Worldzoo dus begin ik met een nieuw park; het Birdpark Goor.

Dit is een park met verblijven voor vogels van over de hele wereld, bij elkaar in biotopen.

Ingang

Ingangsgebied, dat nu nog een beetje kaal is.

Overzicht ingangsgebouw

Het eerste gebied van het Birdpark lijkt op dat van de Worldzoo; een europees weidegebied.
Dit is de voliere voor kluten en futen.

Sfeerfoto

2e zicht op de weidevogels

Nog een sfeerfoto

1e zicht op het verblijf voor ooievaars

2e zicht op de ooievaars

Overzichtsfoto van het weidevogelgebied

De plattegrond

Wat het volgende project wordt weet ik nog niet, dat mogen jullie zeggen. Het liefst iets Europees of Afrikaans en alleen met vogels.
ChasinDreams
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #16 Gepost op: januari 17, 2012, 11:03:24 pm »

Een mooie doorloopvoliere (geen idee of dat kan met ZT) met allerlei Europese moerasvogels (zilverreigers, kwakken, lepelaars, etc.)?
Korhoen
Zoo Liefhebber

« Reageer #17 Gepost op: januari 18, 2012, 05:39:32 pm »

Een mooie doorloopvoliere (geen idee of dat kan met ZT) met allerlei Europese moerasvogels (zilverreigers, kwakken, lepelaars, etc.)?
In ZT2 kan je (nog) geen doorloopvolieres maken helaas. En ik heb jammer genoeg ook geen moerasvogels als zilverreigers enzo, sorry :-[ Iemand anders nog ideeen?
Hamerhaai
Zoo Liefhebber

« Reageer #18 Gepost op: januari 18, 2012, 06:02:00 pm »

Het is wel mogelijk hoor :).

http://sites.google.com/site/rubensophiedesigns/Downloads/Aviaries
Met de ''large aviary'' en de ''large glass aviary'' is het mogelijk en daar zitten ook omheiningen bij die even hoog zijn als de randen van de paden en dus ook te gebruiken zijn in andere volieres.

http://s4.zetaboards.com/Northern_Skies/index/
hier zijn nog een paar leuke vogels te vinden :)(je moet wel aangemeld zijn).
Only after the last tree has been cut down  Only after the last river has been poisoned
Only after the last fish has been caught 
Only then will you find that money cannot be eaten
Korhoen
Zoo Liefhebber

« Reageer #19 Gepost op: januari 18, 2012, 06:55:26 pm »

Het is wel mogelijk hoor :).

http://sites.google.com/site/rubensophiedesigns/Downloads/Aviaries
Met de ''large aviary'' en de ''large glass aviary'' is het mogelijk en daar zitten ook omheiningen bij die even hoog zijn als de randen van de paden en dus ook te gebruiken zijn in andere volieres.

http://s4.zetaboards.com/Northern_Skies/index/
hier zijn nog een paar leuke vogels te vinden :)(je moet wel aangemeld zijn).
De large aviary heb ik al een keer gehad maar volgens mij moet je dan zo'n zwarte rand om je pad heen maken en kunnen de vogels nog niet van de ene naar de andere kant van het pad. Verder bedankt! :D
Korhoen
Zoo Liefhebber

« Reageer #20 Gepost op: januari 18, 2012, 07:10:36 pm »

Ik heb even gekeken en ik ben voor het volgende gebied tot de volgende mogelijkheden gekomen:
- Iets van Zwarte Woud ofzo met raven, oehoe's en auerhoenders.
- Een Bass Rock-achtig zeevogelverblijf met eiders, papegaaiduikers en alken
- Okavangodelta met afrikaanse lepelaars, ibissen, bijeneters en afrikaanse zeearenden.
- Afrikaanse savanne met bijeneters, ibissen, kroonkraanvogels en struisvogels.

Ik zou graag van jullie horen welke optie ik moet maken. ;)
JobWilbrink
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #21 Gepost op: januari 19, 2012, 04:44:23 pm »

Ik zat zelf te denken aan iets met uilen, raven etc. dus ik kies voor het zwarte woud :D
Hamerhaai
Zoo Liefhebber

« Reageer #22 Gepost op: januari 19, 2012, 05:25:58 pm »

De large aviary heb ik al een keer gehad maar volgens mij moet je dan zo'n zwarte rand om je pad heen maken en kunnen de vogels nog niet van de ene naar de andere kant van het pad. Verder bedankt! :D

Ik maak altijd een brug waar de vogels onderdoor kunnen lopen.
Only after the last tree has been cut down  Only after the last river has been poisoned
Only after the last fish has been caught 
Only then will you find that money cannot be eaten
JobWilbrink
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #23 Gepost op: januari 20, 2012, 02:19:40 pm »

Ik maak altijd een brug waar de vogels onderdoor kunnen lopen.

Dat doe ik vaak ook, of gewoon je park niet opendoen. Dat doe ik meestal; ik word altijd ramgek van al die klagende bezoekers.
Korhoen
Zoo Liefhebber

« Reageer #24 Gepost op: januari 20, 2012, 05:03:46 pm »

Dat doe ik vaak ook, of gewoon je park niet opendoen. Dat doe ik meestal; ik word altijd ramgek van al die klagende bezoekers.
Ik gebruik ook vaak een brug, maar dan heb je meestal wel een grotere voliere nodig en soms heb ik geen zin om die te maken :P Ik word trouwens ook altijd gek van bezoekers, daarom is mijn park ook nooit open. Zitten ze weer te zeuren over die foeilelijke donatiesboxen enzo. :shutup:
Korhoen
Zoo Liefhebber

« Reageer #25 Gepost op: januari 21, 2012, 08:51:01 pm »

Het volgende deel van het Birdpark: het Zwarte Woud
Het Zwarte Woud is een van de kleinste gedeeltes van het Birdpark, maar wel een die goed gelukt is.

De ingang (en uitgang) van het gebied

De eerste voliere voor auerhoenders

Door het gebied loopt een stroompje met een bruggetje er overheen

Sfeerbeeld vanaf het bruggetje

Kijkhutje bij de tweede voliere voor raven.

Tweede zicht op de ravenvoliere

Derde en laatste voliere voor Europese oehoe's

Tweede zicht op de voliere voor oehoe's

Binnenverblijf voor oehoe's

Overzicht van het gebied

De nieuwe plattegrond

Het volgende gebied wordt een afrikaans gebied, of een savanne gebied met o.a. struis- en secretarisvogels, of een okavango-gebied met ibissen en Afrikaanse lepelaars, jullie mogen kiezen ;D
Korhoen
Zoo Liefhebber

« Reageer #26 Gepost op: januari 24, 2012, 08:11:24 pm »

Hier het nieuwe deel van het Birdpark: de Okavango-delta. Dit is de grootste binnenlandse delta in de wereld en herbergt een heleboel bijzondere vogelsoorten.

De ingang van het gebied, dit gebied ontdek je vanaf een hele lange vlonder.

De eerste voliere, voor een koppel Afrikaanse zeearenden.

Het volgende verblijf is voor een koppel van de zeldzame zadelbekooievaars.
Dan het hoogtepunt van het gebied, de grote Okavango-doorloopvoliere.

Deze voliere wordt bewoond door Afrikaanse lepelaars, heilige ibissen, flamingo's, en karmijnrode bijeneters.

Nog een zicht vanaf de vlonder.

Het binnenverblijf voor de moerasvogels.
'
Na de voliere kom je weer bij de zadelbekooievaars en moet je dezelfde weg terug naar het hoofdpad.

Overzicht van het gebied.

En de plattegrond op dit moment.

Ik kan ondertussen ook bekend maken wat de laatste 2 Afrikaanse gebieden/verblijven zullen zijn, eerst een savanne met o.a. struisvogels, pelikanen en secretarisvogels, en daarna een mooi verblijf voor zwartvoetpinguins.
Korhoen
Zoo Liefhebber

« Reageer #27 Gepost op: januari 30, 2012, 07:02:04 pm »

Ik ga voorlopig even niet meer verder met het Birdpark, omdat het een beetje langzaam werd. :(

Ik ga wel beginnen met een nieuw park, en jullie mogen kiezen wat voor een park dat wordt.
Je hebt de volgende keuze mogelijkheden:
  • Een park als Berlijn met zoveel mogelijk soorten.
  • Een park als Aqua Zoo met een heleboel water
  • Een zeedierenpark
  • Een Afrikaans park/ Safaripark

Ik hoop dat jullie hieruit een keuze kunnen maken, een zelfbedachte keuze mag natuurlijk ook! ;D
JobWilbrink
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #28 Gepost op: januari 31, 2012, 05:51:55 pm »

De eerste optie,
ik heb het sowieso niet echt met waterparken en safariparken zijn 'te standaard' :P
Korhoen
Zoo Liefhebber

« Reageer #29 Gepost op: Gisteren om 04:47:51 pm »

Na een lange tijd niet gezootycoont (ik zootycoon, jij zootycoont...... :shutup:) te hebben ben ik ook weer begonnen. Het eerste park waar ik weer mee ga beginnen gaat een heel verhaal aan vooraf.
Bioparc Goor

De geschiedenis van dit park is lang, maar in het kort komt het op dit neer: Het bioparc was vroeger, 20 tot 30 jaar geleden, een redelijk populaire, goedlopende dierentuin. Toen de oude eigenaar 20 jaar geleden overleed, moest zijn zoon het park overnemen. Die had helemaal geen zin om een complete dierentuin te runnen en liet het park links liggen. Er werd geen onderhoud meer gepleegd en alles verviel en verwilderde. De dieren zijn door de zoon allemaal verkocht omdat hij daar nog wel geld mee kon verdienen. Nu, 20 jaar later, is het park opgekocht door een rijke projectontwikkelaar die er een park vergelijkbaar met de beroemde Spaanse Bioparcs van wil maken. Het park krijgt, net als Bioparc Valencia, een Afrikaans thema, maar hier zal ik later meer over vertellen.

Eerst een kleine rondleiding door het park in zijn oude, vervallen staat:

De oude ingang, zoals je kunt zien groeit er een boom door het glazen dak van de ingang en staan hier al de eerste brandnetels.

Het oude ingangsplein, hier staan 4 hele grote oude eiken. Dit hele plein is helemaal overwoekerd.

Rechts bovenin liggen 2 oude berenkuilen. Het hek is hier op sommige plaatsen helemaal afgebrokkeld.

Naast de berenkuilen liggen 2 verblijven voor zeedieren, zeehonden of pinguins.

Een oud apenhuis, hier konden de bezoekers ook binnen kijken. Ook deze verblijven zijn kapot en overwoekerd.

Helemaal in de bovenhoek van het park ligt een verblijf dat, aan de hoge stal te zien, voor giraffen moet zijn geweest.

Midden in het park liggen 2 verblijven voor dikhuiden, olifanten en/of neushoorns. Ook hier konden de bezoekers in de binnenverblijven kijken. Op deze foto is de massale berkenopslag te zien waar het park mee zit.

Helemaal voorin het park, bij de ingang, ligt een roofdierenhuis met oude, te kleine kooien. Hier zijn zelfs de binnenverblijven helemaal overwoekerd.
Nog wat overzichtsfoto's:

Overzicht 1, met vooraan de ingang met het plein, links bovenaan de roofvogelvoliere's en rechts bovenaan de berenkuilen.

Overzicht 2, met links het roofdierhuis, rechts het dikhuidenhuis, vooraan wat hoefdierverblijven en bovenaan de zeedieren.

Overzicht 3, links vooraan het giraffenhuis, in het midden het apenhuis, bovenaan nog een keer het dikhuidenhuis en rechts nog een keer de zeedierenverblijven.

Nog een plattegrondje, hierop is goed te zien dat het pad ook overal kapot is.
Het plan:
De rijke projectontwikkelaar wil dus van het park een Bioparc-achtig park maken met een Afrikaans thema. Het zal opgedeeld worden in 4 gebieden, welke horen jullie later. Om het oorspronkelijke park heen zal allemaal grond opgekocht worden, dit gebeurt in 4 fases, hier zien jullie fase 1:

Ik zal de ontwikkelingen in het park op de voet volgen en jullie op de hoogte houden.
Pagina's: 1 [2] 3 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Mijn ZT2 Zoo's - Theme by Mustang Forums