Zoosite forum - dierenpark lochristi

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 22, 2012, 12:05:01 am

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Dierentuinen
| |-+  Zoos in Belgie & Luxemburg
| | |-+  dierenpark lochristi
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 Omlaag Print
Auteur Topic: dierenpark lochristi  (gelezen 7880 keer)
jurggie
Zoo Freak!

hey, i'm the worlds greatest

dierentuinforum (DFLAZ)
« Gepost op: mei 18, 2007, 07:28:07 pm »

Ik ben vandaag naar dierenpark lochristi geweest.
Ze hadden er vroeger panters, bere, nijlgau's en zelfs manenwolven, maar nu is het echt 3 keer niks, buiten vogels enkel bennet walaby's, een paar soorten schapen en een stekelvarken.
Dat stekelvarken heeft een verblijf van 35 vierkante meter ofzo, daar heeft vroeger (2 jaar lang) nog een olifant gestaan, maar die is daarna terug gegaan naar waar die vandaan kwam.

Kortom, het is de 4 euro echt niet waard, nogal een geluk dat we dat niet moesten betalen.
For he today that shads his blood with me shall be my brother!
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #1 Gepost op: mei 18, 2007, 07:32:16 pm »

de verblijven zijn te klein naar moderne maatstaven.

olifanten zijn er al ettelijke jaren niet (hebben er ook niet gezeten in die jaren dat ik er kom)
het laatste grote dier dat er zat, waren een stel beren, nu een 2-tal jaar terug.

momenteel bestaat het overgrote deel  van de collectie idd uit vogels zoals lepelaars, flamingo's, ...
Tomistoma schlegeli(Onechte gaviaal)
1 van de soorten in de South East Asia campaign van EAZA
http://www.zoosite.nl/site/campagne/eaza2012
jurggie
Zoo Freak!

dierentuinforum (DFLAZ)
« Reageer #2 Gepost op: mei 18, 2007, 07:38:10 pm »

flamingo's zijn weg
de lepelaars zijn er nog maar zijn al wel verkocht, die gaan in september weg.
De olifanten hebben er wel gezeten, dat zei de baas zelf, en ik weet van wie die kwam.
The_Hound
Zoo Liefhebber

Every move you make creates your destiny...

Mijn fotopic
« Reageer #3 Gepost op: mei 18, 2007, 07:40:30 pm »

Vogels zijn toch ook leuk ?

Heb je foto's, jurgen ? Ik neem aan dat er geen spectaculaire verblijven zijn ofzo ?

In ieder geval ,geen bezoek waard ?
Once my life was plain and clear ,I recall
Once my ignorance was bliss,nightfall came
Like a serpent's kiss to my troubled mind
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #4 Gepost op: mei 18, 2007, 07:45:05 pm »

lepelaars in een grote traliekooi. best wel kick.

ik wil gerust geloven dat die olifant er gezeten heeft. maar ik kom al meer dan 6 jaar bijna maandelijks daar en heb het dier nooit gezien.
ik moet wel zeggen dat mijn bezoekjes voor de slangenclub zijn en ik niet gauw de hele tuin doorloop. maar heb er toch de capucijnen, makaken (of bavianen, ff kwijt welke), beren en grote katten geweten.
jurggie
Zoo Freak!

dierentuinforum (DFLAZ)
« Reageer #5 Gepost op: mei 18, 2007, 07:47:29 pm »

Vogels zijn toch ook leuk ?

Heb je foto's, jurgen ? Ik neem aan dat er geen spectaculaire verblijven zijn ofzo ?

In ieder geval ,geen bezoek waard ?
ja, vogels zijn leuk ja, maar tis maar om te zeggen dat over 3 jaar zeker alles weg is, dan stoppen ze helemaal.
nee, ik heb geen foto's gemaakt.
als jij grijze snelbouwsteen en ijzeren hekwerk spectaculair vind...

Ik zou er zeker niet naartoe rijden, als je er nu 10 minuten vanaf woont wel, maar anders, nee, dan zou ik het niet doen.

De olifant is 15 jaar geleden, normaal dat je het niet meer hebt geweten.
mandrils hebben ze gehad, mss bedoel je die.

Dubbelpost samengevoegd
« Laatst bewerkt op: mei 18, 2007, 07:51:51 pm door Borisje » Gelogd
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #6 Gepost op: mei 18, 2007, 09:08:01 pm »

best wel jammer.

klein parkje dat best nog wel wat opties had met kleine dierjes als wasberen, coati's, vogels, ...
misschien reptielenhuisje en aquariumpje.

had best iets leuks kunnen worden. maar ja.
tenzij ik het opkoop en kalmthout zoo verhuis, zal het wel niet anders kunnen zeker?
 :P

(voor mensen zich dingen in het hoofd halen. kalmthout zoo is financieel niet in staat dergelijke verhuis te regelen  :D )
jurggie
Zoo Freak!

dierentuinforum (DFLAZ)
« Reageer #7 Gepost op: mei 18, 2007, 09:33:30 pm »

Het was aan de uitleg ook duidelijk dat de wetgeving het niet langer mogelijk maakt om die dingen open te houden, de enige pelikaan moet ook weg omdat de vijver te klein zou zijn, binnenkort(of mss nu al) moer men in de zoo voor een koppel zwanen 100 vierkante meter (vijver) hebben, het wordt te zot.
En het is ook niet meer te doen, en de banaalste soort met enorm veel papieren enzo hebben.

Over zovele jaren wil men hier in Belgie alles verbieden, zelfs particulier nog minder dan nu, de positieflijst van reptielen staat ook al voor de deur, het is te zot.
Als je de positieflijst van zoogdieren bekijkt dan zie je meteen dat dat op een middag in elkaar is geflanst, bennet walaby mag, maar de andere walabay's niet, wat is daar het nut van?
En een muntjak bv. mag ook niet, maar elke gek kan zich een stier van 1000 kilo aanschaffen. ::)
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #8 Gepost op: mei 18, 2007, 09:37:53 pm »

Preventieve opmerking, reageren over dit park hier, eventuele reacties op de positieflijsten etc. graag in een apart topic
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
Svenneke
Administrator
Zoo GOD

Source of Life
« Reageer #9 Gepost op: mei 18, 2007, 09:51:39 pm »

ik heb de vereisten voor dierenverblijven in belgische zoo's hier ergens slingeren.

zo rampzalig is het echt niet.  lochristi zou best nog wat kunnen huisvesten, maar denk dat vooral de motivatie daar een beetje weg is.
willen ze er iets moois van maken, moet er idd serieus geinvesteerd worden, want zoals je al aangeeft nu is het vooral betonblokken en tralies.

jurggie
Zoo Freak!

dierentuinforum (DFLAZ)
« Reageer #10 Gepost op: mei 18, 2007, 10:27:39 pm »

Het verandert nog vaak hoor, en die mensen zullen wel op de hoogte zijn van de huidige regelgevingen.
Al twijfel ik niet aan je plannen en zou ik ze graag is willen zien.
Dragonlady
Admin
Administrator
Zoo Freak!

A clean house is a sign of a broken computer

Davinia.nl
« Reageer #11 Gepost op: mei 18, 2007, 10:30:17 pm »

dit hoort dus niet meer in dit topic maar in een apart topic zoals Borisje al waarschuwde.
david
Zoo Groentje
*

« Reageer #12 Gepost op: mei 19, 2007, 10:53:21 am »

Persoonlijk ken ik de situatie in Lochristi niet (meer) zo heel goed, dus je moet me vergeven als ik soms foute dingen zeg. Ik ben er, denk ik, twee of drie keer geweest ten tijde dat de beren en een paar katachtigen er nog zaten.

Persoonlijk kan ik me wel voorstellen dat zij moe gestreden zijn, dit tesamen met de hoge investeringen die zij zouden moeten doen om 'mee te kunnen met de 'ratrace' van dierentuinen'. Als ik in hun schoenen zou staan staan zou ik opteren voor een kleine, maar gezellige, diervriendelijke tuin met niet te veel spectaculaire dieren. Een tuintje met een lokale (park)functie, ik denk dat daar zeker vraag naar is. De mensen in Gent willen op een mooie zondagnamiddag ook wel ergens wandelen met de kindjes, een goede horeca, met evt wat vergader/congres faciliteiten. Kindvriendelijkheid zou dan centraal moeten staan.

Tis natuurlijk de vraag of de eignaars dit nog willen, ik dacht dat ze ook wat op leeftijd waren. Daarbij stoppen natuurlijk steeds meer 'oud-gedienden' met de exoten in Vlaanderen. Daarbij wordt het hun niet gemakkelijk gemaakt (Gaia, Ministerie), er wordt wel veel op ze gelet. Heb een beetje het gevoel dat zij op het 'persoonlijke lijstje' staan met het doel sluiting. Volgens mij hanteren deze partijen een beetje het 'uitsterf-beleid', in het algemeen dan. De kleine parkjes worden 1 voor 1 gesloten door 'publieke' druk (Gaia) als er ergens zich iets voordoet, het ministerie of de politiek neemt geen standpunt in.

Mochten ze, denk ik, door willen gaan dan zouden ze wellicht eens met een goed plan naar de stad Gent gaan. Kweet alleen niet of dat veel kans van slagen heeft. Was er (in de buurt van Gent) niet nog een (partikuliere) tuin die ook gestopt is? Ben daar ooit nog eens geweest, er was een soort kasteeltje of grote villa bij? Deze waren ook gestopt, veel oude en lege verblijven. Een beetje de situatie van Zwartberg nadat Gaia er had 'huisgehouden' en er al veel dieren verkocht waren.

Yero
Zoo Liefhebber

« Reageer #13 Gepost op: mei 19, 2007, 10:58:46 am »

Citaat
Was er (in de buurt van Gent) niet nog een (partikuliere) tuin die ook gestopt is? Ben daar ooit nog eens geweest, er was een soort kasteeltje of grote villa bij? Deze waren ook gestopt, veel oude en lege verblijven. Een beetje de situatie van Zwartberg nadat Gaia er had 'huisgehouden' en er al veel dieren verkocht waren.

Dat zal Munro Zoo geweest zijn - dierenhandelaars die hun dieren ook tentoon stelden.

Zaten in Lochristi ook geen twee chimpansees?
david
Zoo Groentje
*

« Reageer #14 Gepost op: mei 19, 2007, 11:57:03 am »

Ik heb nooit iets geweten van chimps, maar zou kunnen. Er was toendertijd natuurlij veel overdracht tussen de verschillende tuintjes. Zwartberg had er veel, dus kan me voorstellen dat zij er een paar van hadden gekregen. Dit los van het feit dat de fam. Wauters wel erg begaan waren met hun chimps, ik weet niet of ze ze zo gemakkelijk verkochten.

De beren van Lochristie, wat voor beren waren dat ook al weer? Dacht dat er toen de roddel ging dat deze uit Emmen zouden komen, maar weet het niet meer zeker. Er zat er toen ook een neusbeer(man), die zou (ook) uit Emmen komen.

Twas inderdaad de Munro Zoo, zag er toen ook een beetje triestig uit.
Pagina's: [1] 2 3 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, dierenpark lochristi - Theme by Mustang Forums