Het voorbije weekend een tripje Parijs gedaan, samen met mijn vrouwke

. Buiten de monumenten waren er ook 2 aquarium's aanwezig. Die konden we natuurlijk niet missen. Het eerste dat we bezochten was dit:

Eens binnen was het zeer warm, de eerste 4 bakken waren zoetwater, steuren, siervissen en nog wat van alles. Dan was het de entree, vond het meer weg van aquatopia, ook zo'n binnekomst. Eerste grote bak was de Noordzee, veel zeesterren, roggen en enkele haaien (honds en kat) erin, zeer helder water en propere ramen, idem voor alle aquarium's in cineaqua. Verder waren het bakken met soorten kreeften, krabben, dan een bak met vliegende vissen en nog wat van alles erin, maar die vliegende vissen spraken me toch boekdelen.

Dan waren het de cinema's aan de beurt, eerste ging over het zee gebeuren, dan de tweede ging over films (disney en animatie en enz...) en de derde was den beste. Een stuk zoals in een cinemazaal, en dan een reusachtig raam met zicht op het grote aquarium, daar konden we samen van genieten, ja hoor, je hoort samen van genieten, mijn vrouw was er blij mee.
http://imageshack.us/clip/my-videos/23/dz5.mp4/In het groot aquarium zaten in totaal meer dan 20 haaien in en maar 3 roggen, die roggen waren de Rhynchobatus djiddensis of de witgestippelde kegrog. Waren nog niet zo groot, maar de foto was een beetje mislukt en dit was eigenlijk de beste ervan.

Voor de rest zaten er 2 verpleegsterhaaien, 2 zebrahaaien, bamboehaaien (soorten), 10 tallen zwartpuntrifhaaien en 3 Atlantische mensenhaaien. Veel vissen ook waaronder een soort tonijn.
Er waren ook klein aquarium's met koraalvissen en 1 met eieren van de bamboehaaien (Plagiosum en Punctatum) en 2 eieren van de zebrahaaien. Hopen op vrouwkes

Voor de rest was cineaqua zeker voor herhalingvatbaar, voor meer foto's en meer plezier en zonder het vrouwke dan toch voor ne keer

.
Straks komt het gedeelte van Porte Dorree