Zoosite forum - Verschil in dierenbestanden tussen USA en EU

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 21, 2012, 11:29:49 pm

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Algemeen
| |-+  Dieren algemeen
| | |-+  Verschil in dierenbestanden tussen USA en EU
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 5 Omlaag Print
Auteur Topic: Verschil in dierenbestanden tussen USA en EU  (gelezen 3697 keer)
stick
Zoo Fanatiekeling

« Gepost op: juni 16, 2011, 09:35:15 pm »

Als ik op de Amerikaanse sites kijk valt me altijd op dat ze soms soorten bezitten die in Europa helemaal niet voorkomen. En anders om is dat dus ook. Daarmee open ik hier een topic om te zien wat nu de verschillen zijn. Er is een soortgelijk topic op zoochat.

hier wat voorbeelden, maar ik denk dat jullie er wel meer weten.

Aziatische Leeuw : In EU veel voorkomend, geen in US
Gerenoek : Volgens mij geen in EU, veel voorkomend in US
Zuid-Amerikaanse Zeebeer : EU een kleine populatie, in de US zo goed als geen
Masai Giraffe - Veel voorkomend in US, in EU bijna geen
Roestkat - Kleine populatie in EU, in US geen
Gaviaal - In US redelijke populatie, in EU zeer weinig
Paradijsvogels - In de US in verschillende soorten en tuinen, in EU maar een handvol parken
Nevelpanters - In de US ook veel voorkomend, in EU maar een kleine populatie

Natuurlijk heb je ook nog enkele soorten die alleen maar in EU of US te zien zijn

Neusaap - Alleen EU (lekker actueel)
Pronghorn - Alleen US
Bruinvis - Alleen EU
Witflankdolfijn - Alleen US
Coquerel's Sifaka - Alleen US
Zwarte Leeuwenaap - Alleen EU
Kordofan Giraffe - Alleen EU

Weten jullie er nog?
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #1 Gepost op: juni 16, 2011, 09:57:39 pm »

er zullen er ongetwijfeld velen meer zijn, er zijn een aantal maki soorten die hier bijna standaard op fokstop staan en daar nauwelijks te vinden zijn, daar tegenover zijn er daar meerdere sifaka soorten (sommigen in zeer zeer kleine aantallen) en hier maar een... tja, ik vind het als freak heel erg jammer, maar het is natuurlijk erg slim om zo ssp's en eep's te hebben die elkaar niet in de weg zitten. Waarom met zowel EU als US zoos een soort proberen te redden als je ook twee soorten kan redden door de een in de US en de ander in de EU te doen.
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
michaelfan
Zoo Freak!

Michaelfan's Picasa
« Reageer #2 Gepost op: juni 16, 2011, 10:11:36 pm »

How about de boomkangoeores? Geloof dat in de US voornamelijk Matschie Boomkangoeroes zitten, terwijl in Europa voornamelijk Goodfellows zitten (al zitten beide soorten niet bepaald in veel tuinen)
ZOOgr
Zoo Freak!

« Reageer #3 Gepost op: juni 16, 2011, 10:21:58 pm »

Bruinvis - Alleen EU

Er is een dier achter de schermen in het Vancouver aquarium.
ralph
Zoo Freak!

Ralph's picasa
« Reageer #4 Gepost op: juni 16, 2011, 11:23:41 pm »

Breedkopwombats worden niet in Europa gehouden maar wel in de USA
Ook enkele duikersoorten, bergtapir, Sumatraanse neushoorn.
Dutch-Dolphin
Zoo Freak!

« Reageer #5 Gepost op: juni 16, 2011, 11:30:20 pm »

Er is een dier achter de schermen in het Vancouver aquarium.

Ook voor de schermen nu ;)
ZOOgr
Zoo Freak!

« Reageer #6 Gepost op: juni 16, 2011, 11:43:53 pm »

Ook voor de schermen nu ;)

Ik dacht dat dat dier achter de schermen zat, sinds wanneer is het weer te zien dan?

En ook heel actueel, witsnuitdofijn in het dolfinarium, die hebben ze ook niet zitten in de VS dacht ik. Of telt die niet mee?

En kaapse hartedieren zitten toch ook alleen in Europa, Bugers had toch de laatste daar vandaan gehaald?
chuluugi
Zoo Fanatiekeling

picassa webalbums
« Reageer #7 Gepost op: juni 17, 2011, 07:24:09 am »

klipspringers EU zeer weinig US redelijk (in elk geval gezond en ze plantten zich voort)
zeeotters      EU zeer weinig US redelijk algemeen (de populatie word aangevuld door weesjes)

dit is wat in me opkomt.
zeeotters terug en vlug!!!
DDcorvus
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #8 Gepost op: juni 17, 2011, 10:00:52 am »

Paradijsvogels - In de US in verschillende soorten en tuinen, in EU maar een handvol parken

Als je Al-Wabra meetelt als EAZA lid dan doet Europa het een stuk beter qua paradijsvogels dan de US. En nu de kennis aanwezig is in Walsrode verwacht ik ook daar een verbetering in de kweek.
jwer
Zoo Freak!

« Reageer #9 Gepost op: juni 17, 2011, 10:13:03 am »

Als je Al-Wabra meetelt als EAZA lid dan doet Europa het een stuk beter qua paradijsvogels dan de US. En nu de kennis aanwezig is in Walsrode verwacht ik ook daar een verbetering in de kweek.

Ik zou zeggen, tel Al-Wabra niet mee bij beide. Dan doet de USA het marginaal beter, maar ook niet geweldig volgens mij.

En de kweek van welke paradijsvogels in Walsrode precies? Ze hebben een koppel twaalfdradige die al jaren niet aan de kweek lijken te willen en achter de schermen zitten volgens mij alleen nog wat koningsparadijsvogels. De kweek hiervan loopt ook maar matig, maar misschien dat ze deze nog een beetje van de grond kunnen krijgen... Verder zit er ook daar al niets meer toch? Dan is het afwachten wat Al-Wabra ooit nog een keer onze kant op stuurt, het gonst al tijden van de geruchten maar het schiet nog niet heel hard op...
I stand on the crossroads where the roads of ideology and reality meet
Adriaan
Zoo Freak!

Elke dierentuin moet je gezien hebben!!!

« Reageer #10 Gepost op: juni 17, 2011, 10:21:54 am »

Baluga> in de Vs best ''veel'' gehouden hier nauwelijks.
Sneeuwpanter
Zoo Liefhebber

« Reageer #11 Gepost op: juni 17, 2011, 10:35:12 am »

VS : Reuzenelandantilopen
michaelfan
Zoo Freak!

Michaelfan's Picasa
« Reageer #12 Gepost op: juni 17, 2011, 12:09:29 pm »

Jaguarundis: zitten in EU best veel, in US als ik me niet vergis geen. Zelfde geld voor Oncilla's, al zijn die hier ook vrij zeldzaam
DDcorvus
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #13 Gepost op: juni 17, 2011, 12:18:49 pm »

Ik zou zeggen, tel Al-Wabra niet mee bij beide. Dan doet de USA het marginaal beter, maar ook niet geweldig volgens mij.

En de kweek van welke paradijsvogels in Walsrode precies? Ze hebben een koppel twaalfdradige die al jaren niet aan de kweek lijken te willen en achter de schermen zitten volgens mij alleen nog wat koningsparadijsvogels. De kweek hiervan loopt ook maar matig, maar misschien dat ze deze nog een beetje van de grond kunnen krijgen... Verder zit er ook daar al niets meer toch? Dan is het afwachten wat Al-Wabra ooit nog een keer onze kant op stuurt, het gonst al tijden van de geruchten maar het schiet nog niet heel hard op...

In Walsrode zitten inderdaad wat koningsparadijsvogels achter de schermen en de curator van Al-Wabra is nu verhuist naar Walsrode, dus de kennis is aanwezig. Nu inderdaad hopen dat het gaat lopen.  En qua geruchten ik hoop dat ze uitkomen al zijn ze er nu al een tijdje zonder dat er iets is gebeurt. De vraag is ook zijn er parken in Europa die actief op zoek zijn naar paradijsvogels.
ezeltje
Zoo Freak!

« Reageer #14 Gepost op: juni 17, 2011, 12:35:02 pm »

Chester heeft de rode paradijsvogel, en die doen toch vrij veel moeite om deze soort te behouden en te weken.

Hebben nog maar net 3 nieuwe vrouwtjes, waar alle mannetjes plots heen zijn weet ik niet, daar hebben ze nog maar 1 mannetje van. Waren er vorig jaar nog 3 dacht ik.
Soms zou ik een vogel willen zijn.
Pagina's: [1] 2 3 ... 5 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, Verschil in dierenbestanden tussen USA en EU - Theme by Mustang Forums