dierentuin ergernissen

Zoosite forum - dierentuin ergernissen

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?
mei 21, 2012, 11:17:42 pm

Index Help Inloggen Registreren
+  Zoosite forum
|-+  Algemeen
| |-+  Dierentuinen algemeen
| | |-+  dierentuin ergernissen
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 10 Omlaag Print
Auteur Topic: dierentuin ergernissen  (gelezen 5612 keer)
chuluugi
Zoo Fanatiekeling

picassa webalbums
« Gepost op: april 26, 2011, 05:07:01 pm »

je hebt het vast wel, je loopt in een bepaalde dierentuin er gebeurd iets,je denkt *********** en je dagje dierentuin is veel minder leuk.
bijvoorbeeld dat ***** end lopen van het ene deel naar het andere in Emmen en Duisburg.
of lelijke verblijven waar je gewoon verdrietig van word. (in artis en antwerpen genoeg)  :'(
zeeotters terug en vlug!!!
michaelfan
Zoo Freak!

Michaelfan's Picasa
« Reageer #1 Gepost op: april 26, 2011, 07:39:59 pm »

Ik denk hierbij vooral aan irritante kinderen. Kan in vrijwel iedere tuin wel enkele voorbeelden noemen waar bepaalde kinderen me het bloed onder de nagels vandaan haalden. Ik wete dat ik zelf ook zo jong ben geweest (nog niet al te lang geleden zelfs), maar ik wist me iig te gedragen...
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #2 Gepost op: april 26, 2011, 08:15:14 pm »

ja bij jou is het pas de laatste jaren misgegaan inderdaad :P

tja, ik erger me niet zo snel in dierentuinen, maar de dingen die mijn bezoek negatief tinten zijn: openbare borstvoeding en het nog veel ergere luierverschonen op een tafel in een restaurant... lekker hygienisch.
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
jtb
Zoo Fanatiekeling

« Reageer #3 Gepost op: april 26, 2011, 09:15:55 pm »

duidelijk nog geen kind jongen, hoewel ik moet zeggen dat ik liever ook de luier gewoon op het toilet wissel maar als ik dat goor vindt dan is het toch pech dan doe ik het wel op een bankje of tafel
chuluugi
Zoo Fanatiekeling

picassa webalbums
« Reageer #4 Gepost op: april 26, 2011, 09:37:47 pm »

in zoo de amneville zijn er mensen die apen voeren met de meest vieze dingen,hier aan kan ik me ook wel aan ergeren. :-\
Borisje
Administrator
Zoo GOD

« Reageer #5 Gepost op: april 26, 2011, 10:46:14 pm »

sowieso misgedrag in dierentuinen en respectloze mensen tegenover dieren ook...
Voor het vierde achtereenvolgende jaar is ZooSite officieel geregistreerd deelnemer aan de EAZA campagne.
In 2011/2012 betreft het de Southeast Asia Campaign.
Voor meer informatie surf je naar onze campagne website (KLIK)
Dutch-Dolphin
Zoo Freak!

« Reageer #6 Gepost op: april 26, 2011, 11:02:16 pm »

Ik heb me in Hagenbeck verschrikkelijk geergerd aan het toegestaan voeren van sommige dieren. Vind het erg storend dieren te zien schooien
Hupie
ZooSite-Crew
Zoo Freak!

« Reageer #7 Gepost op: april 26, 2011, 11:08:25 pm »

Ik heb liever dat ze bedelen voor voedsel dan voor geld! En wortels is niet verkeerd voor olifanten, beter dan de popcorn die je in sommige parken kan kopen.
GroteRuud
Zoo Liefhebber

« Reageer #8 Gepost op: april 27, 2011, 10:27:45 am »

Ik heb me in Hagenbeck verschrikkelijk geergerd aan het toegestaan voeren van sommige dieren. Vind het erg storend dieren te zien schooien

Het voeren van dieren door bezoekers kan storend zijn. In enkele dierentuinen juist een extra inkomsten bron. De voerkouwgomautomaten (geen idee hoe die dingen eigenlijk genoemd worden.) waar tegen betaling van 20 of 50 eurocent een handje voer krijgt. Deze dieren krijgen op deze manier wel een gecontroleerde hoeveelheid voedsel.

Automaat wordt 's avonds gelegd in het verblijf en 's morgens opnieuw gevuld. In avifauna bij de lori's met de bekertjes fruit werkt het op de zelfde wijze. De dagelijks hoeveelheid wordt afgewogen. Waarna deze in kleine portie door de bezoekers aan de vogels wordt gevoerd.

Kortom wanneer het door de dierentuin gecontroleerd wordt zie ik er geen probleem in. Anders heb ik er wel problemen mee.

ja bij jou is het pas de laatste jaren misgegaan inderdaad :P

tja, ik erger me niet zo snel in dierentuinen, maar de dingen die mijn bezoek negatief tinten zijn: openbare borstvoeding en het nog veel ergere luier verschonen op een tafel in een restaurant... lekker hygienisch.

Borstvoeding is soms een noodzakelijk kwaad bij kinderen heb daar niet zo probleem mee.Tenzij je ook problemen hebt met borstvoeding bij de dieren. Is in principe hetzelfde. 

De dames kunnen natuurlijk een rustige locatie opzoeken en niet in een druk looppad de borst geven. Dat is natuurlijk iets anders.

Dar  er luiers moet worden verschoond ben ik ook mee eens. Dat niet ieder toilet de meest hygienische plaats ben ik ook mee eens. Dat ze het in een restaurant op de tafel gaan doen vind ik een veel minder idee. Wanneer ze het zo doen draagt het niet bij tot mijn eet genoegen.

Dat ze het doen op een bankje en de gebruikte luier gelijk in de vuilbak deponeren ben ik dan weer wel mee akkoord. Natuurlijk is een schoon en hygienisch toilet de beste optie.

Het meeste stoor ik me toch aan de mensen die roepend en gillend door een dierentuin lopen. Er zijn trouwens ook nog steeds mensen die met een spelende radio door de dierentuin lopen.
IceQueen
Administrator
Zoo GOD

Imaginations Photography
« Reageer #9 Gepost op: april 27, 2011, 01:00:25 pm »

Ik erger me aan alles wat respectloos is t.o.v. de dieren en de dierentuin: dieren voeren als het niet mag, gillen/schreeuwen als er gevraagd word om rustig te doen (oceanium bv), op de ramen slaan/bonken, over hekjes stappen, door leuk aangelegde perkjes lopen als dat niet de bedoeling is etc.

Daarnaast moeten mensen met een kinderwagen echt even de grote van hun kinderwagen leren kennen, zodat ze niet meer tegen andere mensen aanrijden. En ik word ook een beetje moe van ouders die hun kinderen maar naar voren duwen, "want je kan wel even voor die mevrouw staan, want je bent toch kleiner", terwijl ik net een foto sta te maken. Wacht gewoon even een paar tellen! Als je me niet dwingt, ga ik heus wel een stapje opzij!

De discussie openbare borstvoeding is al eens gevoerd, dus daar ga ik niks meer over zeggen behalve: kolf die zooi gewoon af en stop een fles in de mond van je kind, dat moet hij toch leren.
Sneeuwpanter
Zoo Liefhebber

« Reageer #10 Gepost op: april 27, 2011, 05:24:47 pm »

Een woord : SCHOOLREISJES. 30 losgeslagen kinderen met 2 juffen erbij die geen orde kunnen houden. Ik mijd op drukke dagen dierentuinen sowiezo. door mijn werk ben ik vaak in staat om buiten de vakanties op doordeweekse dagen naar dierentuinen te gaan, maar heb nog weleens de pech dat er net 2 of 3 schoolreisjes zijn.
Johnny
Zoo GOD

« Reageer #11 Gepost op: april 27, 2011, 05:36:46 pm »

Citaat
Ik erger me aan alles wat respectloos is t.o.v. de dieren en de dierentuin: dieren voeren als het niet mag, gillen/schreeuwen als er gevraagd word om rustig te doen (oceanium bv), op de ramen slaan/bonken, over hekjes stappen, door leuk aangelegde perkjes lopen als dat niet de bedoeling is etc
.

Kwam ook als eerste bij mij op. Aan onaangelijnde kinderen kan ik me sowieso doodergeren ;) Ook irritant, als je bij een verblijf staat en er rent net een kind langs je heen dat op die manier een elleboogstoot krijgt. Nooit mijn bedoeling natuurlijk, maar dan moeten ouders hun kinderen ook maar beter onder controle houden.

Citaat
tja, ik erger me niet zo snel in dierentuinen, maar de dingen die mijn bezoek negatief tinten zijn: openbare borstvoeding

Ach, hier heb ik lang niet altijd problemen mee. Vaak wel jammer dat dat kind het zicht belemmert ;)
Turf, jenever en achterdocht; daaruit heeft God de trotse drenthen gewrocht
kuine
Zoo Freak!

« Reageer #12 Gepost op: april 30, 2011, 10:30:41 am »

Ik erger me aan alles wat respectloos is t.o.v. de dieren en de dierentuin: dieren voeren als het niet mag, gillen/schreeuwen als er gevraagd word om rustig te doen (oceanium bv), op de ramen slaan/bonken, over hekjes stappen, door leuk aangelegde perkjes lopen als dat niet de bedoeling is etc.

Daarnaast moeten mensen met een kinderwagen echt even de grote van hun kinderwagen leren kennen, zodat ze niet meer tegen andere mensen aanrijden.

Amen to that :)
LieveCin
Zoo Liefhebber

« Reageer #13 Gepost op: juni 23, 2011, 01:25:37 am »

Effe mijn hart luchten in dit topic hoor :bengel: Is even nodig na weer een dagje Blijdorp (maandag) en Apenheul (dinsdag).

Mensen die zich respectloos gedragen richting dieren. Ruim begrip, maar dan doel ik in het bijzonder op:
- tikken op ramen
- dingen naar dieren gooien
- dieren voeren

Ik heb het volgens mij al eerder gezegd, maar wat mij betreft krijgt iedere dierentuin een glazen kooi waar ramentikkers een half uur in moeten gaan zitten en waar vervolgens iedereen op de ramen kan gaan tikken. Eens zien wat dat met hen doet ^-^

Maandag was er een meisje (behorende bij 1 andere grote ergernis van me: schoolreisje) die het leuk vond om blaadjes het gorilla eiland op te gooien, richting Bokito die dichtbij het raam stond. Ik stond ernaast en dacht 'irritant rotkind', maar goed, die blaadjes dwarrelen en richten weinig aan. Maar toen begon het monster aan takjes en gericht naar Bokito. Bij takje 2 keek ik haar woest aan en vroeg "Vind je het normaal wat je doet???". Ze wist niet hoe snel ze weg moest gaan.

Tja, schoolreisjes ... groepen kinderen, grote groepen kinderen ... Zelfs kleine groepen kinderen presteren het, zelfs als ze gewoon naast elkaar staan: naar elkaar gillen over het geweldig dier wat ze voor zich zien. Mute knop mute knop!!!! En dan het rennen .... pffffffff ....

Ook leuk: mensen die met een groepje zijn en dan een heel looppad versperren. Als iemand ze dan tegemoet komt, dan maken ze natuurlijk even plaats, maar ze hebben geen ogen in hun achterhoofd!!! En aangezien ik geen slenteraar ben, maar bewust naar bepaalde plekken loop moet ik minimaal 20x op een (weekend)dag zeggen "Sorry, mag ik er even door". Waarom nou met z'n zessen naast elkaar lopen? Verdeel het dan in 2 groepjes van 3 of 3 van 2 ....

En dan mijn ergernis in Apenheul: mensen die toch tegen alle regels in de lopslopende apen aaien. Ik moet dan zoooooooooo mijn best doen om mijn mond te houden. Mijn mond houd ik niet als ze het ze vaker dan 2x zie doen. Vind het ook zooooo respectloos richting de dieren. Bij de doodshoofdaapjes denk ik dan 'bijt, bijt, bijt .. alsjeblieft, bijt dat rotmens'. Dat vind ik ook zo bizar, zoveel volwassenen ook die het doen! Als je zo graag een dier wilt aaien, loop dan door naar de kinderboerderij en aai daar de geiten (vooral leuk nu: paar kleintjes).

Ik ga nog even door hoor, nu ik op dreef ben :D ;)

En dan mensen die denken alles zo goed te weten ... "Kijk, stokstaartjes, leuk!" terwijl ze dan bij het binnenkomen van het gebied boven zich hebben kunnen lezen 'prairiehondjes'. Ook de vosmangoest in Blijdorp wordt aangesproken met stokstaartje. En vaak worden de vicuñas in Blijdorp  lama's genoemd, de nandoe: struisvogel en de bonobo's in Apenheul: chimpansees (om maar een paar voorbeelden te noemen). Kijk, ik verwacht echt niet dat iedere dierentuinbezoeker weet wat voor soort een dier is, maar er staan overal borden bij!! Maar ze lezen die niet. Dinsdag ook echt weer "kijk pa, lama's en struisvogels". En pa corrigeert niet of gaat niet op de borden kijken, maar zegt "Ja, leuk zeg!". Zucht ....

Waarom gaan mensen naar dierentuinen vraag ik me wel eens af. Hoe vaak het niet gebeurt dat dat slag bezoekers bij de ijsberen komt en ze dan de ijsberen zien liggen slapen. "Nou ja zeg, ze slapen, daar is toch ook niks aan". Dan denk ik 'blijf nou eens een kwartier ofzo staan, of kom later terug'. Maar dat eerste doen ze zeker niet en het laatste vaak ook niet. En datzelfde geldt ook voor bijvoorbeeld de tijgers. Laatst waren ze dutje aan het doen. Wel vlak voor het raam, toch wel top. Hoor ik een kind zeggen "Mama, dit zijn echt stomme dieren, ze slapen alleen maar". Toevallig sliepen ze net een minuutje of 5 nadat ze daarvoor lekker aan het dollen waren geweest. En tja, ik kan het niet helpen, maar als iemand recht naast me het zegt dan zeg ik gewoon wel eens "Tja, dan had je hier 6 minuten eerder moeten zijn, toen ware ze nog volop aan het stoeien" of bij Vicks en Olinka "Tja, ze hebben net een half uur gezwommen en liggen sinds 3 minuutjes te slapen". Schiet ik daar iets mee op? Nee, maar het lucht wel enigszins op. En ik heb de (ijdele) 'hoop' dat ze er iets van opsteken. Dat ze zich beseffen dat een dier in een dierentuin niet constant leuke dingen doet, maar zich gedraagt als een dier. Echt, zoiets stoms. Die mensen kunnen toch niet serieus denken dat dieren gedurende de openingstijd van een dierentuin alleen maar actief zijn en bijvoorbeeld trucjes doen ofzo? Wat bezielt ze .....

Goed, genoeg geklaagd. Nou ja, nog 1 kleine klacht ... over mijn bezoek aan Apenheul dinsdag. De bediening op 1 horecapunt was niet goed. Ik vroeg tot 6x toe "Mag ik een cola aub", maar zonder zucces  ^-^ -> http://i1229.photobucket.com/albums/ee471/LieveCin/apenheul21062011.jpg

En nu ga ik slapen; morgen staat de Beekse Bergen op het programma. Eens kijken of de nieuwe leeuw al voorgesteld is en samenleeft met zijn leeuwinnen.
chuluugi
Zoo Fanatiekeling

picassa webalbums
« Reageer #14 Gepost op: juni 23, 2011, 08:06:35 am »

ik heb vorig jaar met schoolreisjes serieus een kind van 5 uit het okapi perk gehaald en een verzorger moest hem toen meenemen naar een afdelingsleider en hij bleek ''de konijntjes willen aaien''. >:(
Pagina's: [1] 2 3 ... 10 Omhoog Print 
« vorige volgende »

SMF 2.0.1 | SMF © 2011, Simple Machines
Zoosite forum, dierentuin ergernissen - Theme by Mustang Forums